  • 121. Data: 2018-04-02 16:08:09
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:p9t7ah$ksl$1@node1.news.atman.pl...

    > Potwierdzam! Pusta droga, poza miastem, a tu gość jedzie 60/h. Nie ma jak
    > wyprzedzić, bo górki i zakręty. W końcu wyprzedzam, i już za chwilę mam
    > przed sobą kolejnego spacerowicza. A tu do domu jeszcze 400km i chciałoby
    > się dojechać o rozsądnej porze.

    Dwóch jedzie ostrożnie " bo górki i zakręty.", czyli ten co chce wyprzedzić
    to wariat.
    Jeżeli chcesz "dojechać o rozsądnej porze. " to musisz wyruszyć
    " o rozsądnej porze. " a nie jechać jak na torze wyścigowym.

  • 122. Data: 2018-04-02 19:52:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 14:22, adam pisze:

> [...]
    > chciałoby się dojechać o rozsądnej porze. Nie piszę tu o sezonie
    > urlopowym, lecz o normalnych miesiącach.

    Na Mazowszu tylko trochę lepiej.
    Stara 2 pomiędzy Ołtarzewem i Błoniem.
    Obszar niezabudowany ale droga mocno pomalowana w różne pasy, wysepki itp.
    I jazda 75 km/h podobnie jak wcześniej w obszarze zabudowanym.

  • 123. Data: 2018-04-02 22:52:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Apr 2018 14:02:00 +0200, Marek S napisał(a):

    > Może filmować jeśli jest bardzo źle ustawiony - czyli zasłania drogę.

    A co - przed nosem musisz go miec zamontowanego ?
    Nie zaslania.

    Owszem - chcialoby sie prostopadle do glowy, a taki filmujacy bedzie
    pod katem.

    > Dla mnie takie ulokowanie smartfona powinno być penalizowane mandatami -
    > o ile już nie jest. Mnóstwo razy widuję smarfony poniżej lusterka
    > wstecznego.

    W zaleznosci od osoby ...ale jesli lusterko nie zaslania ci drogi, to
    moze i smartfon pod lusterkiem tez nie ?

    > A jak ja go zamontowałem, że nie przeszkadza? Obrazowo wytłumaczę.
    > Usiądź przed 1.5m blatem (maska) mając go na wysokości klatki piersiowej
    > i w odległości powiedzmy 70cm. Dolną część szyby, gdzie mam przyssanego
    > smartfona mam w odległości ok 65cm od nosa. Mniej więcej na maksymalnie
    > wyciągniętą rękę uwzględniając długość uchwytu.

    No i co mu przeszkadza filmowac droge ?

    > Zauważ, że da się go tak
    > zamontować, że będzie w całości na tle blatu. W ogóle nie zasłoni
    > widoczności.

    Mam podobnie zamontowany, tylko na srodku, ale jednak wchodzi w pole
    widzenia. Tyle, ze zaslania chodnik/kraweznik gdzies blisko.

    P.S. odpalilem googla - ch* sie szczypie ekran w tej pozycji :-)
    I nie wystarcza 3 szczypniecia na cala trase - trzeba 4-5 aby
    powiekszyc, bo 3 zmniejszyly za bardzo :-)
    Co przy okazji absorbujace jest

    > Ponieważ konsola jest wypukła to nie mogłem go zainstalować
    > na wprost linii patrzenia bo byłby na wysokości oczu i nic bym nie
    > widział za nim. Więc jest z boku po lewej - blisko narożnika szyby.
    > Ustawiony jest pod takim kątem by był prostopadły do wzroku gdy się na
    > niego spojrzę. Jeśli włączyłbym kamerę to widziałbym w większej części
    > obrazu maskę i horyzont plus trochę lewego pobocza.

    To go nieco skrec i zobaczysz maske i droge.

    > To co masz w trybie nawigacji: wyświetla Ci się znak ograniczenia
    > prędkości na danym odcinku. To samo powinno się dziać w trybie
    > zgłaszania. Z nawigacji nie korzystam bo jest fatalna więc pozbawiam się
    > jednocześnie dostępu do w/w informacji.

    W trybie ogladania mapy, bez punktu docelowego ?

    Bo zglaszac tam mozesz patrole, ograniczenia predkosci, czy zmiany na
    mapie.
    Jak im pisales "w trybie zglaszania", to co sie dziwic, ze nie
    zrozumieli ... wiec nie poprawili.

    Nawiasem mowiac - dawniej jak wyskoczyl panel informujacy o patrolu,
    to zaslanial znak ograniczenia. Wiedziales ze trzeba zwolnic ale nie
    wiedziales do ilu :-)
    I to poprawili.

    > Przy oddaleniu trasy masz 2D a w normalnym trybie prowadzenia jest 2.5D.
    > Nie bardzo rozumiem?

    A ja lubie 2D. A nie jakies 2.5D.

    > Co Ty opowiadasz! Właśnie to zoomowanie w Googlowej nawigacji to bajka.
    > Błyskawicznie je zmieniam nawet bez patrzenia się na ekran i zawsze
    > dobrze trafię.

    Ale on po chwili wraca do swojego.
    A ja lubie miec podglad na kilka km i to w 2D.

    > Jak na mój gust jakiegoś starocia używasz.

    U ciebie lepiej ?
    Przy poziomym ustawieniu telefonu, nie wyswietla nic w dolnej i gornej
    czesci ekranu tylko mape ?

    > Może okulary powinienem tej aplikacji doinstalować? Jakiś plugin? :-D

    Zwykly standard.
    A - przy wyborze trasy zahaczyc "omijaj korki".

    > Nie mam przerw w łączności jeżdżąc po 3mieście. Wszędzie jest wysoki
    > poziom sygnału LTE.

    Masz, gogle ci przeciez mowi, ze masz :-)

    > Wiem co piszę.

    Raczej jakas jedna, specyficzna sytuacja.
    W przykladzie Poznan-Gdansk, jak zjedziesz, to Cie powinien od zjazdu
    prowadzic prawidlowo.
    No chyba ze ... akurat korek wielki, i musi ominac :-)

    > Bez sensu była więc cała ta dyskusja :(

    Po dzisiejszym tescie ... wole te przyciski niz szczypanie :-)

    > Raczej o mniejszej rozdzielczości. :P

    Wiekszy ekran, i/lub wieksza rozdzielczosc.
    Lub pocienic paluchy - zeby zakres szczypania byl wiekszy :-)

    > To inna klasa nawigacji.

    Ale co szkodzi dobre pomysly skopiowac :-)

    Android mam wrazenie ze cofnal nawigacje o dekade - wszystkie dobre
    pomysly zapomnieli i zostawili wersje standard.

    > To akurat jest w nim fajne. Choć nie rozwiązuje problemu korków.

    Za to rozwiazuje wazniejszy problem - miśkow :-)

    > Sęk w tym, ze ja nie chcę "jakiejś" trasy lecz najszybszą.

    Najszybsza jest z automatu.

    > Z uwagi na
    > powyższe - gdy widzę korek, to zaczyna się zabawa: wyłączyć Yanosika, bo
    > Google mogą krzyczeć o kiepskie połączenie, uruchomić widok samochodowy
    > Google, rozejrzeć się po korkach w okolicy i wybrać trasę, wyłączyć
    > Google, włączyć Yanosika.

    On naprawde sam omija korki.

    J.

  • 124. Data: 2018-04-02 22:58:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-04-2018 o 12:45, Marek S pisze:

    > Z jakiegoś względu na rynku niem scrackowanych wersji do Merców (być
    > może dla innych marek także - nie interesowałem się tym).

    A skąd wiesz że do Merców nie ma?
    Interesowałeś się ty, co idzie zrobić z fabryczną navi Merca?
    Pytałeś gości ogłaszających się z "nowymi mapami do wszystkich marek"?

    > Nie bardzo łapię: chcesz powiedzieć, że dla Ciebie jest problemem
    > włożenie płyty DVD do czytnika? Samemu?

    Nie.
    Chcę powiedzieć, że zdawanie się na producenta samochodu w kwestii map
    ZAWSZE jest kiepskim rozwiązaniem.

    > Jak nawigacja offlineowa dowiaduje się zatem o korkach? Napisałeś, że
    > masz awersję do trybu online nawigacji. Wgrywasz co 15 minut z pendriva
    > takie informacje? :-D
    >
    > TMC to właśnie tryb "online", którego unikasz z zadziwiających mnie
    > względów.

    Jest spora różnica między ciągnieciem danych do nawigacji, a ciągnięciem
    szczątkowych danych o samym ruchu.
    Np. w zeszłe wakacja kupiłem starter Virgin za 5 zł, przejechałem z nim
    i I-go 5 tys km, do Toskanii i Rzymu i nadal na nim mam 3,60 zł.
    Mowa o korzystaniu z netu w roamingu.

    Yanosik zeżre więcej danych na 100 km, o GM nawet nie wspominając.

    > Tak na marginesie: TMC w Polsce działa od 8 lat. Ponadto jeśli jest
    > transmitowany TMC to nie oznacza to, że nawigacja potrafi go
    > zutylizować. A nawet jeśli potrafi, to wiąże się to z opłatami.

    Niekoniecznie, wyłącznie z odpowiednim sprzętem.

    > Sprawdź proszę dwie rzeczy:
    >
    > 1. Zrób trasę Gdynia-Poznań. Powiększ ma maksa punk startowy w Gdyni a
    > następnie szczypnięciami zmniejsz zoom by całość trasy zobaczyć. W
    > Yanosiku wychodzi 14 szczypnięć, a w Google 2 (jeśli zrobisz to szybko).

    Ale ja w ogóle nie używam yanosika do nawigacji, a i gestami nie bardzo
    się posługuję, dla mnie tegop typu mapy są totalnie nieczytelne.

    Pisałem o problemach z korzystaniem z neta przy działającym yanosiku.

    > Ok. Na czystym Androidzie jest tak samo. Na "nie czystym" - ilu
    > producentów, tyle rozwiązań plus 50% na różnice między modelami.

    Też mnie to merzi niemożebnie.
    Dla mnie każdy dodatkowy program na kompie i komórce to zło.
    Czasem konieczne, zazwyczaj nie.

    > To konsekwencja opóźnionego refleksu firmy.

    Owszem, ale co ma to wspólnego z głupimi decyzjami użytkowników.
    Gdyby wybierali mądrze lepszy system zamiast gorszego, POMIMO niższej
    liczby i tak niepotrzebnych do niczego aplikacji, to w końcu te
    potrzebne i tak by powstały.

    Ale woleli gorszy - czort wie z jakiego powodu.

    > Nie Androidzie lecz Androidzie z nakładkami.

    Na czystym różnica byłaby mniejsza, ale nadal by była.
    Zresztą tanich smartphonów bez nakładek chyba w ogóle się nie robi.

    >Telefony nieskażone nakładkami
    > powinieneś brać pod uwagę porównując.

    A są takie, dobrych firm, za kilkaset zł?

    > Jak już Ci padnie Windofon, to zainteresuj się _czystym_ Andkiem.

    Czekam na coś z fizyczną klawiaturą i pełnym dual simem, do 500 zł.
    Jak myślisz, ile poczekam? ;-)

    > Racja. :-) Nie stać mnie na wyrzucanie kasy.

    Ano właśnie.
    A Windows, nawet z 512 MB RAM jest całkowicie użyteczny.
    Też mnie nie stać na marnowanie kasy na dzwonienie i smsowanie z czegoś
    droższego.
    Do innych rzeczy mam komputery.

  • 125. Data: 2018-04-03 10:46:39
    Od: v...@g...com

    On Friday, March 30, 2018 at 5:38:53 PM UTC+2, t-1 wrote:

    > Kwestia interpretacji.
    > Czy w tunelu jest dzień czy noc?
    > Raczej noc, bo słońce nie świeci.

    Tu nie ma miejsca na intepretacje. Byl przepis, ktory nakazywal uzywanie swiatel
    mijana w tunelu, zostal skreslony. 11 lat temu.

    Pozdrawiam

  • 126. Data: 2018-04-03 15:40:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kierwnik" napisał w wiadomości grup

    >Dwóch jedzie ostrożnie " bo górki i zakręty.", czyli ten co chce
    >wyprzedzić
    >to wariat.

    No nie, bo nie wyprzedza.
    Wyprzedza dopiero wtedy, jak "sie da".

    >Jeżeli chcesz "dojechać o rozsądnej porze. " to musisz wyruszyć
    >" o rozsądnej porze. " a nie jechać jak na torze wyścigowym.

    Ale jaka to rozsadna pore zalozyc - tzn zalozyc ze beda kapeluszniki
    jadace 60, czy jednak 70 ...

    J.

  • 127. Data: 2018-04-04 12:26:42
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > Jeżeli chcesz "dojechać o rozsądnej porze. " to musisz wyruszyć
    > " o rozsądnej porze. " a nie jechać jak na torze wyścigowym.

    Przejedź się na Pomorze to przestaniesz p...lić głupoty

  • 128. Data: 2018-04-04 22:21:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-02 o 22:52, J.F. pisze:

    > A co - przed nosem musisz go miec zamontowanego ?
    > Nie zaslania.
    >
    > Owszem - chcialoby sie prostopadle do glowy, a taki filmujacy bedzie
    > pod katem.

    Pokaż mi zatem miejsce na szybie, w którym tak zainstalujesz 8 calowy
    (jak napisałeś) smartfon/tablet aby mógł pełnić rolę kamery i nie
    wchodził w pole widzenia (nie zasłonił żadnego fragmentu
    jezdni/pobocza). Ja sobie tego nie wyobrażam w osobowym aucie. Mam
    mniejszy telefon (5.7 cala) i nie byłbym w stanie tego uczynić. Nawet po
    stronie pasażera powieszony - zasłoni widok.

    > W zaleznosci od osoby ...ale jesli lusterko nie zaslania ci drogi, to
    > moze i smartfon pod lusterkiem tez nie ?

    Pójdźmy dalej - może monitor 40 calowy pod lusterkiem zainstalować skoro
    to w niczym nie przeszkadza? :-D

    > No i co mu przeszkadza filmowac droge ?

    Dwie rzeczy:
    1. Maska
    2. Nawet jeśli ona by nie istniała to filmowała by lewe pobocze.

    > Mam podobnie zamontowany, tylko na srodku, ale jednak wchodzi w pole
    > widzenia. Tyle, ze zaslania chodnik/kraweznik gdzies blisko.

    No więc właśnie. O tym cały czas piszę. Zasłania chodnik... Naprawdę
    przemyśl co robisz. Wiesz, mi osobiście jest to obojętne ale komuś może
    uratować życie. Serio piszę.

    Na YT na kanale Polskie Drogi całkiem niedawno był pokazywany filmik jak
    babka potrąciła rowerzystę przy skręcie w lewo. Nie widziała go bo
    słupek jej zasłonił drogę. Gdyby go nie było i powiesiłaby w tym miejscu
    telefon zasłaniający "chodnik gdzieś blisko" to efekt byłby ten sam.

    > P.S. odpalilem googla - ch* sie szczypie ekran w tej pozycji :-)
    > I nie wystarcza 3 szczypniecia na cala trase - trzeba 4-5 aby
    > powiekszyc, bo 3 zmniejszyly za bardzo :-)
    > Co przy okazji absorbujace jest

    Hmmm... Nie bardzo wiem co widzisz :-)
    Ale to mniej istotne. Specjalnie dla Ciebie dziś zrobiłem screenshoty z
    miejsca, którym codziennie jeżdżę.... eeee... stoję - to chyba bardziej
    adekwatne wyrażenie.

    Tak tam wygląda praktycznie zawsze w godzinach szczytu:
    https://drive.google.com/file/d/17eil7-SSTJ8moz2HsTl
    RwTAk1qe_f39H/view?usp=sharing

    To Yanosik w trybie mapy:
    https://drive.google.com/file/d/1seIOlq9Zj0io4OkCy0_
    cEARsVc_seOEh/view?usp=sharing

    To Yanosik w trybie nawigacji:
    https://drive.google.com/file/d/1MeWfs7ICMuirZ5yUTmu
    y5jUkslWecKVp/view?usp=sharing

    A to Google z tego miejsca:
    https://drive.google.com/file/d/1eZaTimEOBeA0Zj5gTCw
    skbQdFD6xCIN_/view?usp=sharing

    Google pokazują korek na całej długości trasy. Zdjęcie to potwierdza.
    Yanosik nie pokazuje żadnych problemów z ruchem. Więc jak odbywa się w
    Yanosiku prezentowanie korków? Na zielono?

    Przy okazji zwróć uwagę na mocowanie u mnie smartfona. Zdjęcie zrobiłem
    trzymając aparat przed twarzą. 1/3 kadru to maska. Gdy obniżę telefon do
    wysokości mocowania to maska maska będzie przysłaniała tylne szyby aut.
    Asfaltu z pewnością nie zobaczę. Więc jedynie ptaki mogę filmować.
    Telefon w ogóle nie zasłania mi niczego - nawet "chodnika gdzieś
    blisko". Osobiście tylko takie mocowanie uważam za bezpieczne.

    > W trybie ogladania mapy, bez punktu docelowego ?

    Tak, w trybie mapy wyświetla się ograniczenie. Tyle tylko, że ja nie
    chcę mieć świecącej mapy lecz czarne tło, duże przyciski łatwe do
    kliknięcia. Każde jedno klikniecie więcej to spory problem. Czasem jest
    tak, że trudno mi raz kliknąć bo na drogę patrzę.

    > Jak im pisales "w trybie zglaszania", to co sie dziwic, ze nie
    > zrozumieli ... wiec nie poprawili.

    Zrozumieli doskonale i przekazali do działu "tym się zajmującego".

    > Nawiasem mowiac - dawniej jak wyskoczyl panel informujacy o patrolu,
    > to zaslanial znak ograniczenia. Wiedziales ze trzeba zwolnic ale nie
    > wiedziales do ilu :-)
    > I to poprawili.

    Tak, zauważyłem. Tak samo w trybie zgłaszania palec w górę i w dół
    (potwierdzenie/zaprzeczenie) pojawiał się na tle funkcjonalnej części a
    teraz na tle okna reklamowego.

    > U ciebie lepiej ?
    > Przy poziomym ustawieniu telefonu, nie wyswietla nic w dolnej i gornej
    > czesci ekranu tylko mape ?

    Przy uruchamianiu tak. Ale dolną belkę możesz opuścić / przywrócić
    ruchem palca. Górna też znika po tapnięciu strzałki w lewo. Ustawiasz
    sobie jak chcesz a potem te belki adekwatnie się zachowują. Chwilę po
    rozpoczęciu jazdy znikają same. Na skrzyżowaniach pojawia się górna z
    informacją gdzie skręcić.

    > Zwykly standard.
    > A - przy wyborze trasy zahaczyc "omijaj korki".

    Mam włączoną opcję. Właśnie dziś celowo zapuściłem Yanosika a sam
    jechałem tak by je omijać. Owszem zaproponował ze 2x zmianę trasy ale
    żadnych korków nie pokazał. W dodatku żadna z tras nie była szybsza.
    Jadąc obok głównej ulicy, mniejszymi równoległymi przejechałem Sopot
    znacznie szybciej niż 40 minut - jak było prognozowane.

    > Android mam wrazenie ze cofnal nawigacje o dekade - wszystkie dobre
    > pomysly zapomnieli i zostawili wersje standard.

    No cóż... Generalnie Google ma dziwne standardy w zakresie polityki
    rozwoju aplikacji. Szlag mnie nie raz trafia gdy korzystam z ich
    produktów. Wszystko przekombinowane, zero ergonomii. Każdej opcji szukać
    trzeba. Mówię głównie o PCtowych.

    > Najszybsza jest z automatu.

    Automatycznie postępuję inaczej niż Yanosik podpowiada - tam gdzie znam
    trasę i kruczki. Nie mam tyle czasu :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 129. Data: 2018-04-05 00:00:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Apr 2018 22:21:14 +0200, Marek S napisał(a):

    > Pokaż mi zatem miejsce na szybie, w którym tak zainstalujesz 8 calowy
    > (jak napisałeś) smartfon/tablet aby mógł pełnić rolę kamery i nie

    Nie, zwykly smartfon, 5"

> [...]
    > mniejszy telefon (5.7 cala) i nie byłbym w stanie tego uczynić. Nawet po
    > stronie pasażera powieszony - zasłoni widok.

    na srodku dolu szyby - i praktycznie nie przeszkadza.

    > Pójdźmy dalej - może monitor 40 calowy pod lusterkiem zainstalować skoro
    > to w niczym nie przeszkadza? :-D

    Ale czemu przesadzac. 5.7" smartfon przeciez masz :-)

    > Dwie rzeczy:
    > 1. Maska
    > 2. Nawet jeśli ona by nie istniała to filmowała by lewe pobocze.

    Bo masz jakos dziwnie zamontowany.

    > No więc właśnie. O tym cały czas piszę. Zasłania chodnik... Naprawdę
    > przemyśl co robisz. Wiesz, mi osobiście jest to obojętne ale komuś może
    > uratować życie. Serio piszę.

    Kraweznik chodnika. I w odleglosci ~4m od pojazdu - trudno pieszy tez
    musi uwazac, a pieska trzymac na smyczy.

> [...]
    > słupek jej zasłonił drogę. Gdyby go nie było i powiesiłaby w tym miejscu
    > telefon zasłaniający "chodnik gdzieś blisko" to efekt byłby ten sam.

    No przeciez sa powiesiles po lewej.

    > Hmmm... Nie bardzo wiem co widzisz :-)

    Po trzech szczypnieciach mam widok na cala Polske i to z
    przyleglosciami.

> [...]
    > adekwatne wyrażenie.
    >
    > Tak tam wygląda praktycznie zawsze w godzinach szczytu:

    no widzisz, zaslania ci lewy chodnik, a jak tam dziecko bedzie
    wbiegalo na jezdnie ? ;-)

    > To Yanosik w trybie mapy:
    > https://drive.google.com/file/d/1seIOlq9Zj0io4OkCy0_
    cEARsVc_seOEh/view?usp=sharing

    No nie pokazuje korkow.
    Ciekawe czemu ... tylko u ciebie, czy moze nie na tej drodze ...

    Zobacz menu/ustawienia/nawigacja/natezenie ruchu

> [...]
    > Yanosik nie pokazuje żadnych problemów z ruchem. Więc jak odbywa się w
    > Yanosiku prezentowanie korków? Na zielono?

    jutro ci zdjecie zrobie, bo teraz za malo korkow :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=OSDkI_PrhbA
    https://www.youtube.com/watch?v=xHrkBBJBcnM

    > Tak, w trybie mapy wyświetla się ograniczenie. Tyle tylko, że ja nie
    > chcę mieć świecącej mapy lecz czarne tło, duże przyciski łatwe do
    > kliknięcia.

    Aaa, rozumiem. No coz, zawsze jezdze z mapa, zapomniale ze taki tryb
    istnieje :-)

    > Przy uruchamianiu tak. Ale dolną belkę możesz opuścić / przywrócić
    > ruchem palca.

    nie moge. Moge rozwinac na caly ekran.
    Poza tym nie chce, bo lubie wiedzec ile czasu i km mam do celu.

    > Górna też znika po tapnięciu strzałki w lewo. Ustawiasz

    jakiej strzalki ?

> [...]
    > Jadąc obok głównej ulicy, mniejszymi równoległymi przejechałem Sopot
    > znacznie szybciej niż 40 minut - jak było prognozowane.

    no coz, w miescie to on imo kiepsko prognozuje.

    Trzeba by w dwa samochody pojechac, albo pare dni testowac na
    przemian.

    > No cóż... Generalnie Google ma dziwne standardy w zakresie polityki
    > rozwoju aplikacji. Szlag mnie nie raz trafia gdy korzystam z ich
    > produktów.

    Ale to nie tylko ich - wiekszosc nawigacji jakas taka "podstawowa".

    > Automatycznie postępuję inaczej niż Yanosik podpowiada - tam gdzie znam
    > trasę i kruczki. Nie mam tyle czasu :-D :-D

    no coz, tez tak robie - ale czy mam racje ?

    Pare nowych tras mi jednak podpowiedzial.

    J.

  • 130. Data: 2018-04-05 23:30:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-02 o 22:58, Cavallino pisze:

    > A skąd wiesz że do Merców nie ma?

    Przecież odpowiedź dałem zanim zapytałeś.

    > Interesowałeś się ty, co  idzie zrobić z fabryczną navi Merca?

    W sensie, że wezmę debugger i zacznę inżynierię odwrotną uprawiać?
    Odpowiedź brzmi: nie i nie zamierzam.

    > Pytałeś gości ogłaszających się z "nowymi mapami do wszystkich marek"?

    A jak myślisz? Od czego należy zacząć szukając softu? Przecież nie
    usiadłem na kanapie czekając aż przez otwarte okno ktoś mi go podrzuci.
    Skąd tak dziwne pytania?

    > Nie.
    > Chcę powiedzieć, że zdawanie się na producenta samochodu w kwestii map
    > ZAWSZE jest kiepskim rozwiązaniem.

    Sęk w tym, że nigdy nie znalazłem alternatywnego softu poza jakimiś
    spolszczeniami i to za 800zł (!!!).

> [...]
    > Mowa o korzystaniu z netu w roamingu.
    > Yanosik zeżre więcej danych na 100 km, o GM nawet nie wspominając.

    Ahhhh... o to Ci chodzi. Problem jest jak dla mnie mocno wydumany.
    Zwyczajnie korzystam i nie widzę różnic w opłatach czy jest roaming czy
    nie.

    > Niekoniecznie, wyłącznie z odpowiednim sprzętem.

    Więc dlatego uważam, ze to technologia na wymarciu począwszy od momentu
    jej powstania. Osoba, którą stać na auto z pewnością ma dostęp do
    internetu w standardzie. Po co sobie głowę zawracać inwestycjami w jakiś
    sprzęt. Nawet jeśli dany jest gratis, to nie widzę zastosowania w dobie
    wszechobecnego internetu.

    > Owszem, ale co ma to wspólnego z głupimi decyzjami użytkowników.

    Olać ich. Nie ma co roztrząsać problemu, podobnie jak potrzeby śledzenia
    na FB co "przyjaciele" właśnie zjedli.

    > Na czystym różnica byłaby mniejsza, ale nadal by była.
    > Zresztą tanich smartphonów bez nakładek chyba w ogóle się nie robi.

    Robi się, ale nie chciałbyś ich używać.

    > A są takie, dobrych firm, za kilkaset zł?

    Nexus 5x za 900zł. Takowy synowi kupiłem. Śmiga jak przecinak.

    > Czekam na coś z fizyczną klawiaturą i pełnym dual simem, do 500 zł.
    > Jak myślisz, ile poczekam? ;-)

    Do śmierci - to na początek :-D A potem jeszcze długo. No chyba, że
    jakaś dewaluacja po drodze nastąpi :-D
    --
    Pozdrawiam,
    Marek