  • Data: 2019-09-09 18:31:51
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cezar" napisał w wiadomości grup
    .
    On 04/09/2019 17:07, Atlantis wrote:

    >Troche pomieszałeś.
    >W spectrumie do komputera wchodzi Analog i ULA zajmuje się
    >dekodowaniem.

    Ambitna nazwa, jak na prosty dyskryminator, tzn taki, ktory da 1 na
    porcie jak sygnal analogowy >0V, i 0 jak <0.

    >W Atari DATA wchodzi już cyfrowo.

    Owszem - na tasmie byly dwie czestotliwosci, magnetofon zamienial je
    na 0 i 1.
    "Turbo" robilo to co w Spectrum,

    >Oczywiście generowaniem sygnału do nagrywania zajmują się już układy
    >komputerów (Pokey w Atari, SID w C64 i ULA w Speccy)

    W spectrum znow ambitna nazwa - tak naprawde to program na procesorze
    wachlowal jednym bitem,
    ULA zapewniala tylko port podlaczony do magistrali.

    W Atarii istotnie bylo ambitnie, bo Pokey generowal te dwie
    czestotliwosci i zamienial bajty na bity ... tym razem magnetofon nic
    nie robil, tzn tylko dopasowywal napiecia

    J.