    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5d6fe129$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qkp20r$sp$1@dont-email.me>
    <5d702024$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkp83b$3urmi$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5d767d01$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d76afd2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <ql6hem$had$1$cezar91@news.chmurka.net> <ql8q12$jao$1@dont-email.me>
    <9...@t...no1>
    <ql9vkp$6v4$1@dont-email.me> <6937153083$20190911100203@squadack.com>
    <qlb72i$64e$1@dont-email.me>
    <5d7926e7$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <qlba06$oh8$1@dont-email.me> <5d7a14ce$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qldfnb$s6s$1@dont-email.me> <5d7a4f5a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <qldm3n$1ip$1@dont-email.me> <5d7a6518$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <qldqkq$t7b$1@dont-email.me>
    <5d7a7d16$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <qle2dl$crn$1@dont-email.me>
    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Date: Thu, 12 Sep 2019 20:57:01 +0200

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 12/09/2019 19:12, J.F. wrote:

    >Hehe, faktycznie to postęp :D

    Wbrew smieszkom - duzy.

    >POKEY. Dzwięki generował sam, wielokanałowo. Ciezko opisać możliwości

    Ale czestoliwosc wygenerowal, natomiasc czy dalo sie zadac poziom
    syganalu przez PWM ... nie pamietam, ale cos mi chodzi po glowie, ze
    nie.

    >jednym zdaniu, ale to troche jak zderzenie malucha (Atari) z wrotkami
    >(PC/ZX). C64 miał inną klasę dzwięku.

    Ale my tu o PC Speaker i jego timerze.
    Dalo sie to pseudoanalogowo wysterowac.

    >Nikomu to wtedy nie przeszkadzało, w przypadku maszyn 8-bit
    >rozwiązywano to czasami robieniem fontów szerokich na 4 pixele.

    Owszem, ale chyba nie zamierzasz porownywac z pecetem i twierdzic, ze
    to to samo :-P

    Timex - ten mial tryb 64 znakow i to zaczynalo miec sens.
    Tylko znow - placiles za 2 komputery, bo stacja byla osobnym.

    >No. Może z jakieś 6. Pamiętam doskonale ile pojemników na dyskietki
    >miał przeciętny "sprzedawca" gier dla Amigi i ile dyskietek (w
    >sztukach) na PC w okolicy '92/93. Wartosci zbliżone :D

    Juz nie pamietam niestety - koledzy, pomozcie :-)
    Byl tetris, tetris 3D ...

    >Sam monitor WZT miał ganizdo do złudzenia przypominające Herculesa.
    >Nie miałem karty aby to sprawdzić ale w środku było pełno elektroniki
    >TTL do

    CGA i Hercules mialy chyba to samo gniazdo (DB-9) i oba byly TTL.

    >obsługi tego. Komu jednak Hercules potrzebny był ...

    No, w pececie bardzo przyjemna karta.
    Ale nie do gier :-(

    >Nie na połowie, obraz zajmował 2/3 ekranu, ponadto były regulacje.
    >Wbrew wszelkim przeciwnosciom i głebokiemu idiotyzmowui pomysłu obraz
    >był dostateczny do pracy z programowaniem i mogłem wreszcie mieć
    >peceta zeszytego ze starej płyty 286, uszkodzonej karty vga i dysku
    >coś koło 120MB oraz monitora pamiętającego Atari i Amigę.

    Ja tam wolalem VGA i to jeszcze z coraz wiekszym monitorem ... ale
    przyznaje, ze to jednak zupelnie inna klasa cenowa byla.

    >Bo mecz na nim był? Lub przynajmniej coś łudząco podobnego. Choć nie
    >aż tak łudząco aby to choć NC był.

    Dodanie gniazda monitorowego nie wyklucza odbierania meczy :-)

    >Nie. Taki wybór. Albo edukacyjne dla 3-latków albo to samo żywcem
    >wzięte z win3.11.

    Pinball byl swietny ... ale to chyba jeszcze win 3.

    >Do czasu gier DirectX, Win95 dla grajka był zbędnym balastem.

    Ale jednak rozwiazywal problem kompatybilnosci.
    Tylko gra musiala byc "windowsowa".

    J.