  • Data: 2019-09-12 21:25:45
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/09/2019 20:57, J.F. wrote:
    > Ale czestoliwosc wygenerowal, natomiasc czy dalo sie zadac poziom
    > syganalu przez PWM ... nie pamietam, ale cos mi chodzi po glowie, ze nie.

    Dało się sterować głośnością i uzyskać w ten sposób kilkubitowy
    przetwornik D/A.

    > Ale my tu o PC Speaker i jego timerze.
    > Dalo sie to pseudoanalogowo wysterowac.

    Dało się też włożyć dyskietkę 3.5 do dziury na 5.25. Nie jedną
    wyciągałem, popularny numer wśród sekretarek i księgowych. Nie polecam
    jednak, podobnie jak słuchania PcSpeakera.

    > Owszem, ale chyba nie zamierzasz porownywac z pecetem i twierdzic, ze to
    > to samo :-P

    Do nauki - bardzo podobne. Większośc wczesnego software na DOSa to
    bezczelnie przetranslowane CP/Mowe 8080->8086 gotowce. Myśle że w
    początkowym kresie róznice były tylko w ilosci RAM a i to niewielkie. W
    dodaku OS Atari był łudząco podobny do CP/Ma a i wybór profesjonalszego
    softu jak się miało stację dysków jakiś był.

    Do komfortu pracy - nie, 4 pixelowe czcionki się nie nadawały za bardzo.
    Co nie zmienia faktu że programy w Fortranie kolega pisał w domu na
    Atari i używał na uczelni na czymś większym bez zauważalnych zmian.

    Przy czym weźmy w poprawkę że w PL to był problem. Reszta świata, nawet
    z 8-bit maszynami, kupowała dedykowany monitor. Na nim 80 kolumn to nie
    był jakiś wielki problem, nawet jesli to tylko 4 bitowe fonty.

    > Timex - ten mial tryb 64 znakow i to zaczynalo miec sens.
    > Tylko znow - placiles za 2 komputery, bo stacja byla osobnym.

    Bo timex i ZX miały ten sam problem - prawie CP/M tylko pamięć źle
    podzielona i d...a. Co nie zmienia faktu że poprawki w kodzie były
    możliwe i jakaś pseudo wersja CP/M na gołym ZX ponoć chodziła.

    > Juz nie pamietam niestety - koledzy, pomozcie :-)
    > Byl tetris, tetris 3D ...

    Były przygodówki ale prawie wszystkie miały lepsze implementacje na
    Amigę. Więc może ja pomogę: jedną z najbardziej znanych był Commander
    Keen. Tylko że nie w PL, przynajmniej nie w moim rejonie. Nikt o nim,
    włacznie ze mną, nie słyszał. Widocznie to była by ta 7 gra :D

    > CGA i Hercules mialy chyba to samo gniazdo (DB-9) i oba byly TTL.
    > No, w pececie bardzo przyjemna karta.
    > Ale nie do gier :-(

    No i znowu wygrać Amigę a wygrać PC przestaje być dylematem.

    > Dodanie gniazda monitorowego nie wyklucza odbierania meczy :-)

    Otóż to. Powinniśmy jeszcze brać pod uwagę ingerencję obcych i proszek
    sympatii.

    > Ale jednak rozwiazywal problem kompatybilnosci.
    > Tylko gra musiala byc "windowsowa".

    Jakie to po latach wszystko się gładkie zrobiło, wszystko działało i
    cacy było :D