    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <ql6hem$had$1$cezar91@news.chmurka.net> <ql8q12$jao$1@dont-email.me>
    <9...@t...no1>
    <ql9vkp$6v4$1@dont-email.me> <6937153083$20190911100203@squadack.com>
    <qlb72i$64e$1@dont-email.me>
    <5d853798$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm4ljv$2bo$1@dont-email.me> <6gmmsjzzjmcn.1hip07ox2bthu$.dlg@40tude.net>
    <qm4ojh$hge$1@dont-email.me> <5d8699e3$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm7cc4$qq3$1@dont-email.me> <5d87399d$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm7k5a$2st$1@dont-email.me> <5d87647c$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm7ptd$207$1@dont-email.me> <5d87ac1a$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm8bs2$e4s$1@dont-email.me> <5d88d7f1$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <qmar26$gia$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Date: Tue, 24 Sep 2019 13:13:50 +0200

    dyskusyjnych:qmar26$gia$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2019-09-23 o 16:31, J.F. pisze:

    >Wypraszam sobie :).
    >Za jedną z rzeczy, którą uważam, że nam się udało bardzo dobrze
    >(czytaj profesjonalnie) zrobić to było oprogramowanie Picco-GALa.

    No to faktycznie profesjonalne :-)

    >W urządzeniu interpreter dociętego do potrzeb Forth-a i zero wiedzy
    >"co ja faktycznie robię". Dzięki temu nigdy nie było potrzeba żadnych
    >upgrade'ów oprogramowania urządzeń.
    >Forth pozwala pisać bardzo kompaktowe programy. W 128 bajtach RAMu
    >8051 mieścił się stos procesora, program w Forth (przesyłany z PC i
    >interpretowany) i dwa stosy danych. Program przesyłany nie w formie
    >tekstowej tylko tak jakby po assemblerze FORTH (polecenia Forth
    >przetłumaczone na przypisane im bajty).

    To jego zaleta, zrodlo jest niejako jednoczesnie assemblerem,
    aczkolwiek faktycznie chyba obcieliscie mocno interpreter, bo co z
    definiowaniem wlasnych procedur ?

    >Miałem (coś koło 89) kartę herkules/CGA i monitor (samoróbka)
    >monochromatyczny. Do projektowania płytek (Racal-Redac) korzystałem z
    >mniejszej rozdzielczości CGA z mieszaniem opornikami sygnałów RGB.
    >Rozróżnianie top/bottom było dla mnie ważniejsze od rozdzielczości.

    Ale tryb graficzny Herculesa byl wybitnie mono, tzn 1 bit ... wiec
    jesli ktos tam mial cos wiecej, to chyba jako rastry.

    Teoretycznie to by mozna miec dwa obrazy i wyswietlac na przemian i
    uzyskac polowiczna jasnosc - ale tego chyba nikt nie robil ...

    Tak czy inaczej - do wielu gier sie moglo nadawac, choc troche ubogie
    te gry wtedy byly ...
    ale na 8-bitowcach tez niezbyt wesolo z kolorami bylo ..

    J.