    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Date: Fri, 22 Jun 2018 15:55:12 +0200
    <pgfq2i$m27$1@node2.news.atman.pl> <pgfugg$q6n$1@node2.news.atman.pl>
    <pgiph9$ckt$3$gof@news.chmurka.net>
    <5b2cf5a9$0$675$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2018-06-22 o 15:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup

    2ad_zap%C5%82onowy

    > IMO to tylko polowa z tego.
    >
    > zaplon owszem,  wyzwalany tyrystorem, ale wczesniej trzeba naladowac
    > kondensator do wysokiego napiecia.
    > A w samochodzie tylko 12V do dyspozycji, wiec trzeba przetwornice
    > podwyzszajaca do ok 200-300 V.
    >
    > Projekty publikowano gdzies w radioelektroniku.
    >
    > Kosiarki, motorowki, komarki chyba tez, to wtedy uzywaly "magneto", nie
    > wiem jak to dziala, ale klasyczny przerywacz tam byl, a diod ani
    > tyrystorow chyba nie bylo ..
    Wyobraz sobie że teraz kosiarki nawet przerywacza nie mają :)
    właśnie naprawiałem kosiarkę i jest tylko magneto, z niego dwa druciki
    do wyłącznika, jeden WN do świecy i drucik do masy, wszystko.
    Co ciekawe cewka jest nieregulowana tzn można zmieniać odstęp od koła
    zamachowego
    ale nie da się po osi, czyli nie ma regulacji wyprzedzenia zapłonu.
    To jest ciekawostka.

    --
    Pozdr
    Janusz