    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rohde & Schwarz RTB2004
    Date: Sun, 25 Mar 2018 12:05:22 +0200

    > Dla mnie oscyloskop który nie widzi szpilki na zboczu narastającym nie
    > nadaje się do użytku. W dodatku strasznie muli i dziwnie się momentami
    > zachowuje. Miałem kupić właśnie Siglenta, ale mi przeszło. Ostatecznie
    > kupiłem Rigola DS2072A i podkręciłem do 300MHz.

    Każdy z oscyloskopów ma jakieś wady. Testowałem Tek-a serii 4k, Agilenta
    serii 3k (bez X-a :) ) i też miały wady, znaczące czasami. Nie znam
    Siglenta, Insteka czy Owona, mam za to Rigola jak przedpiśca i on też ma
    wady. Często mylą mi się przyciski Auto z Start/Stop (jestem
    przyzwyczajony że Start i Stop są osobno i automatycznie sięgam w nie
    ten co trzeba, tracąc wszystkie ustawienia), nawet pomiary są czasami od
    czapy. No bo jak można spieprzyć coś tak prostego jak pomiar
    częstotliwości przykładowo? Ta zmienia się w zależności jaką podstawę
    się wybierze i nie chodzi tutaj o przypadek gdy przebieg się nie mieści
    okresami, albo jest tak gęsty, że próbki się nakładają.

    Po prostu każdy z oscylków ma jakieś wady i R&S też je będzie miał, byle
    tylko nie przeszkadzały za bardzo.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. Pierwszego windowsianego R&S udało mi się powiesić trzeba
    kliknięciami :)