  • 1. Data: 2018-03-23 19:04:58
    Temat: Rohde & Schwarz RTB2004
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Ktoś ma taki oscylek? Jakieś negatywne odczucia? Bo w sieci zachwyt
    panuje, a jam nieufny i szukam potwierdzenia swojej nieufności;-)
    Już raz kupiłem g'ny oscyloskop, teraz chciałbym tego uniknąć. Do czego
    mi on? Do wszystkiego;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2018-03-23 20:18:58
    Temat: Re: Rohde & Schwarz RTB2004
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/23/18 14:04, Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    > panuje, a jam nieufny i szukam potwierdzenia swojej nieufności;-)
    > Już raz kupiłem g'ny oscyloskop, teraz chciałbym tego uniknąć. Do czego

    Ja mam, i używa się go całkiem przyjemnie. Moje doświadczenia pokrywają
    się z tym co mówią/piszą inni; Nie zawsze się zgadzam z marudami którym
    coś przeszkadza. Czasami wylezie jakiś drobny błąd w firmware, ale te są
    poprawiane w kolejnych wersjach. Nie mam dostępu do innych oscyloskopów
    tej klasy, więc trudno mi porównać jak wypada na tle konkurencji.

    Jacek.

  • 3. Data: 2018-03-23 21:26:14
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2018 o 19:04, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > panuje, a jam nieufny i szukam potwierdzenia swojej nieufności;-)
    > Już raz kupiłem g'ny oscyloskop, teraz chciałbym tego uniknąć. Do czego

    A jaki dotychczas używałeś?
    I jakie ma wady?
    EdiM

  • 4. Data: 2018-03-24 01:26:02
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A jaki dotychczas używałeś?

    Instek S806.

    > I jakie ma wady?

    Wszystkie możliwe. Kiedyś o nim dużo pisałem, shit straszny, nie chcę mi
    się gadać na jego temat, jak sobie pomyślę, ile wtedy kosztował i jak
    mnie to wk'. Nie dorównuje staremu analogowemu radzieckiemu C1-99.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2018-03-24 01:30:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja mam, i używa się go całkiem przyjemnie.

    Jestem przyzwyczajony, że "czułość" każdego kanału mam na osobnej gałce,
    tu trzeba wybrać kanał, a potem kręcić. Nie jest to upierdliwe?
    Masz odblokowane funkcje dodatkowe?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2018-03-24 02:59:43
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/23/18 20:30, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Jestem przyzwyczajony, że "czułość" każdego kanału mam na osobnej gałce,
    > tu trzeba wybrać kanał, a potem kręcić. Nie jest to upierdliwe?
    > Masz odblokowane funkcje dodatkowe?

    Udało mi się załapać na promocję i kupiłem pełen komplet ze wszystkimi
    opcjami za cenę modelu bazowego. Co do oddzielnej gałki dla każdego
    kanału, to w tej chwili chyba większość cyfrowych tak ma. Musisz wybrać
    kanał i ustawiać. Nie rożni się to wiele od tego co widziałem w innych
    oscyloskopach. Jest to trochę upierdliwe, ale za to masz o więcej
    miejsca na ekran, co znakomicie poprawia komfort obsługi. Da się
    przyzwyczaić.
    Dodatkową wielką zaleta RTB2k jest to, że możesz sam oscyloskop wcisnąć
    gdzieś w kąt, i obsługiwać go zdalnie. Wiem ze niektórzy się zaraz
    obruszą, bo to jednak nie to samo co pomacanie gałki, ale nie jest takie
    złe.
    No i 10b adc, ale w tej chwili R&S już nie jest jedynym producentem
    oscyloskopów z taką rozdzielczością.

    Jacek.

  • 7. Data: 2018-03-24 11:27:23
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Musisz wybrać kanał i ustawiać. Nie rożni się to wiele od tego co widziałem

    Keysight dalej ma osobno, ale mimo wszystko chyba w przyszłym tygodniu
    będę miał nową "maskotkę R&S":-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2018-03-25 07:22:33
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/24/18 06:27, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,

    > Keysight dalej ma osobno, ale mimo wszystko chyba w przyszłym tygodniu
    > będę miał nową "maskotkę R&S":-)

    Nie żebym cię zniechęcał do zakupu R&S, bo to bardzo fajny oscyloskop,
    ale może wystarczy ci jakiś tańszy Rigol czy Siglent? Zwłaszcza że RTB2k
    bardziej zaawansowane funkcje matematyczne dopiero "ma mieć", a
    oscyloskopy w/w producentów już je mają.
    Na eevblog forum jest dość długi (ale ciekawy) wątek o RTB, jeśli go
    jeszcze nie widziałeś, to warto przejrzeć.

    Jacek.

  • 9. Data: 2018-03-25 09:26:36
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 25-03-2018 o 07:22, Jacek Radzikowski pisze:

    > Nie żebym cię zniechęcał do zakupu R&S, bo to bardzo fajny oscyloskop,
    > ale może wystarczy ci jakiś tańszy Rigol czy Siglent?

    Nad Siglentem to radzę się zastanowić. Można obejrzeć np. ten film:

    https://www.youtube.com/watch?v=fgbrmxJClPg

    Dla mnie oscyloskop który nie widzi szpilki na zboczu narastającym nie
    nadaje się do użytku. W dodatku strasznie muli i dziwnie się momentami
    zachowuje. Miałem kupić właśnie Siglenta, ale mi przeszło. Ostatecznie
    kupiłem Rigola DS2072A i podkręciłem do 300MHz.

  • 10. Data: 2018-03-25 12:05:22
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > zachowuje. Miałem kupić właśnie Siglenta, ale mi przeszło. Ostatecznie
    > kupiłem Rigola DS2072A i podkręciłem do 300MHz.

    Każdy z oscyloskopów ma jakieś wady. Testowałem Tek-a serii 4k, Agilenta
    serii 3k (bez X-a :) ) i też miały wady, znaczące czasami. Nie znam
    Siglenta, Insteka czy Owona, mam za to Rigola jak przedpiśca i on też ma
    wady. Często mylą mi się przyciski Auto z Start/Stop (jestem
    przyzwyczajony że Start i Stop są osobno i automatycznie sięgam w nie
    ten co trzeba, tracąc wszystkie ustawienia), nawet pomiary są czasami od
    czapy. No bo jak można spieprzyć coś tak prostego jak pomiar
    częstotliwości przykładowo? Ta zmienia się w zależności jaką podstawę
    się wybierze i nie chodzi tutaj o przypadek gdy przebieg się nie mieści
    okresami, albo jest tak gęsty, że próbki się nakładają.

    Po prostu każdy z oscylków ma jakieś wady i R&S też je będzie miał, byle
    tylko nie przeszkadzały za bardzo.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. Pierwszego windowsianego R&S udało mi się powiesić trzeba
    kliknięciami :)