  • Data: 2014-01-24 18:55:27
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 6:37:18 PM, you wrote:

    > Nie jest prawdą przy żadnym założeniu. Silnik w samochodzie nigdy nie
    > pracuje sprawniej przy niskich obrotach.

    Błąd - przy małej mocy zawsze pracuje sprawniej przy niskich obrotach.
    A kontekst dotyczył małej mocy.

    Dostałeś pełen wykres dla silnika Mercedesa - ani razu się do niego
    nie odniosłeś.

    > To jest teza kolego

    Nie jestem twoim kolegą, nie spoufalaj się.

    > - sprawdź co to znaczy.

    Chyba ty.

    > Gdyby mój przedmówca napisał, że poruszając się na wysokim biegu samochód
    > spala mniej paliwa - ale nie, wyraźnie napisał o sprawności silnika, nie
    > spalaniu. O to cała dyskusja się toczy.

    Sprawności przy minimalnej mocy i określonej prędkości. Przywrócę to,
    co tak skwapliwie wycinasz i podkreślę istotne:
    ===8<===
    On Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    > A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością
    ^^^^^^^^^^^^^^
    > przy niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > sprawniej.
    ^^^^^^^^^

    Tylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy
    znamionowym obciążeniu i znamionowych obrotach. Nie minimalnym obciążeniu
    i minimalnych obrotach - wtedy sprawność takiego typowego spalinowca jest
    najgorsza.
    ===8<===

    > LoL, do jakiego błędu? Wiesz jak bardzo jest mi potrzebne wsparcie
    > merytoryczne na grupie? :)

    Właśnie widzę, że absolutnie do niczego - twoja wiara we własną,
    nieskończoną zajebistość wystarcza.

    --
    Best regards,
    RoMan