  • Data: 2018-01-21 18:07:03
    Temat: Re: Rośnie liczba wypadków!
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.01.2018 o 13:40, PlaMa pisze:

    > "zwiększenie bezpieczeństwa" (mniej ofiar) odpowiadają... uwaga... korki
    > wynikające z większego ruchu i większej ilości pojazdów. Łatwiej o
    > stłuczkę a trudniej o ofiary.

    Ale Warszawa to chyba nie jest jedyne miasto z korkami, natomiast ma
    nadreprezentację szerokich dróg z pasami o parametrach dróg
    ekspresowych, co od zawsze powodowało, że jak tylko się da (a daje się
    wbrew pozorom często) to się jeżdzi jakby ograniczenia były w milach.
    Wiem, bo w motocyklu mam licznik w milach i jak jadę 50 mil/h to się nie
    wyróżniam z tłumu;) Generalnie wydaje mi się, że infra to jedno, ale
    ludzie coraz lepiej i bezpieczniej jeżdzą (kultura też ma na to
    niebagatelny wpływ). Jakby jeszcze jebać wyprzedzających na pasach...
    Nie piszę o jakiś drakońskich karach, bo nie one robią robotę a
    nieuchronność. Jakby się wziąć i z kamer i patroli pozbierać takich, to
    sprawa jest prosta żółta i czerwona kartka, bo jak ktoś tak jeździ to 4
    punkty ekstra gdzieś dozbiera.

    > Dodajmy do tego powstające km obwodnicy,
    > gdzie jeździ się z dużą prędkością ale w mocno sprzyjających warunkach.

    Akurat z obwodnicą to na dwoje babka wróżyła - POW jak najbardziej tak,
    natomiast S8 Powązkowska-Marki to jakaś porażka - żadna droga
    ekspresowa, tylko jeden pieprzony węzeł przez 8 kilomatruw na dodatek po
    środku zwęzony z 5/6 do trzech pasów, łączący największy potok lokalny z
    drugim co do wielkości potokiem tranzytowym w całym kraju. I widać to w
    statystykach. Tam jest więcej dzwonów niż przed przebudową. Sporo więcej.

    W ogóle z tą obwodnicą Warszawy to paranoja. Zna ktoś jakąkolwiek inną
    obowodnicę z ograniczeniami dla tirów???

    > Oczywiście doświetlanie przejść jak najbardziej jest celnym argumentem.

    Nawet nie wiecie jak bardzo...