  • 1. Data: 2018-01-21 05:57:42
    Temat: Rośnie liczba wypadków!
    Od: "KJD" <k...@w...pl>

    Rośnie liczba wypadków!
    Przyczyny wypadków z roku na rok się powtarzają. Są podobne. Alkohol, zły
    stan pojazdów, ich stale powiększająca się liczba, niedostateczne
    umiejętności kierowców i niewielka wciąż jeszcze liczba inżynierskich
    rozwiązań wymuszających na prowadzących pojazdy zmniejszenie prędkości i
    większą ich uwagę.
    http://www.24kurier.pl/aktualnosci/wiadomosci/rosnie
    -liczba-wypadkow/

    Progi zwalniające już nie pomagają ?
    Może potrzebne słupki wymuszjące jazdę zygzakiem ?

    Debile p osłowie zlikwidowali dużą część fotoradarów.

  • 2. Data: 2018-01-21 08:41:45
    Temat: Re: Rośnie liczba wypadków!
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-01-2018 o 05:57, KJD pisze:

    > Debile p osłowie zlikwidowali dużą część fotoradarów.

    Debilny KAPELUSZ PLON WARNING

  • 3. Data: 2018-01-21 10:43:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > umiejętności kierowców i niewielka wciąż jeszcze liczba inżynierskich
    > rozwiązań wymuszających na prowadzących pojazdy zmniejszenie prędkości i

    Z dupy wzięte przyczyny zwłaszcza kolejność.

    Na pierwszym miejscy alkohol, na drugim stan techniczny - proszę o
    statystyki;)

    Na pierwszym miejscu to jest ułanska fantazja i tyle.

    BTW - w Warszawie liczba wypadków (a w zasadzie ofiar) systematycznie
    maleje. I co by nie mówić o pomyśle żeby samouka od masy krytycznek
    zrobić dyrektorem Zarządu Dróg Miejskich, to dużo się robi na rzecz
    bezpiecxzeństwa piszeych i przynosi to efekty (aktywne przejścia,
    doświatlaanie przejśc _i_okolic_).

    > Debile p osłowie zlikwidowali dużą część fotoradarów.

    Akurat fotoradary to działają bardzo lokalnie. I wielkiego wpłuwu na
    bezpieczeństwo nie mają. Tym bardziej, że często przy okzaji
    instalowania fotoradaru zmieniano organizację ruchu, i w tym leżała
    główna poprawa bezpieczeństwa.

    Shrek

  • 4. Data: 2018-01-21 10:55:59
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > zrobić dyrektorem Zarządu Dróg Miejskich, to dużo się robi na rzecz
    > bezpiecxzeństwa piszeych i przynosi to efekty (aktywne przejścia,

    Jako kierowca to doświetlanie przejść szczególnie sobie cenię. I lepiej
    widać, że jest przejście, i lepiej widać ludzi na nim. Mniej chwalę
    masowe wprowadzenie bezkolizyjnych lewoskrętów, ponieważ zwiększenie
    cykli świateł często hamuje ruch, ale bezpieczeństwo chyba się poprawia.

    Do dobrych zmian dodałbym także budowę rond, zwłaszcza dwóch na Romera.

  • 5. Data: 2018-01-21 11:31:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2018 o 10:55, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > cykli świateł często hamuje ruch, ale bezpieczeństwo chyba się poprawia.
    >
    > Do dobrych zmian dodałbym także budowę rond, zwłaszcza dwóch na Romera.

    Generalnie idzie ku lepszemu. Doświatlanie przejść - jak to się stalo,
    że dopiero teraz ktoś wpadł na to, że można dać więcej światła "niż
    ustawa nakazuje"? Widać rzeczywiście czasem warto do urzędu wepchnąć na
    wysokie stanowisko kogoś, kto całe życie urzędnikiem nie był i patrzy
    dalej niż rozporządzenie ministra. Ciekawy jestem jak się rozwinie
    sprawa przejść aktywnych, bo jak się technicznie temu przyglądałem to
    wygląda na partyzantkę robiona w garażu - przynajmniej wykrywanie
    pieszych. Ale generalnie świetna idea. Pomysł, żeby przed przejściami
    robić "szorstki" asfalt też nieczego sobie.

    A co do lewoskrętów - nie ma chyba złotego środka. Przy dużym ruchu nie
    skręcisz po prostu i jeszcze trwamwaje poblokujesz. A i dzwonów było
    sporo, samochody w różnych kierunkach latały - szczęście że mało ofiar
    wśród pieszych...

    Shrek

  • 6. Data: 2018-01-21 13:29:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** KJD pisze tak:

    > Rośnie liczba wypadków!
    > Przyczyny wypadków z roku na rok się powtarzają. Są podobne.
    > Alkohol, zły stan pojazdów, ich stale powiększająca się liczba,
    > niedostateczne umiejętności kierowców

    Nie wiem jak w Polsce A ale w warm-mazurskim wielu kierowców ma problem
    z trafieniem w asfalt. Na zakrętach idą prosto, do rowu, w pole lub w
    drzewo. Znak czasów? Strach na drogę wyjeżdzać mniej niż Kamazem ;)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 7. Data: 2018-01-21 13:40:54
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2018-01-21 o 10:43, Shrek pisze:

> [...]
    > zrobić dyrektorem Zarządu Dróg Miejskich, to dużo się robi na rzecz
    > bezpiecxzeństwa piszeych i przynosi to efekty (aktywne przejścia,

    Nie wiem czy Warszawa może być jakimkolwiek argumentem w dyskusji o
    bezpieczeństwie polskich dróg. Strasznie wielkie pieniądze są tu
    wrzucane w drogi i przynosi to efekty. Osobiście uważam, że za
    "zwiększenie bezpieczeństwa" (mniej ofiar) odpowiadają... uwaga... korki
    wynikające z większego ruchu i większej ilości pojazdów. Łatwiej o
    stłuczkę a trudniej o ofiary. Dodajmy do tego powstające km obwodnicy,
    gdzie jeździ się z dużą prędkością ale w mocno sprzyjających warunkach.
    Oczywiście doświetlanie przejść jak najbardziej jest celnym argumentem.

  • 8. Data: 2018-01-21 15:32:24
    Od: p...@g...com

    Artykuł z kuriera dotyczy tylko Szczecina

    Zarówno w 2016 r. jak i w 2017 r. zginęło w Szczecinie aż (!) dziesięć osób (podane
    statystyki zdarzeń są jedynie wstępnym podsumowaniem - lista może się jeszcze
    nieznacznie zmienić).

    Zabici na pasach to efekt błędnej polityki transportowej miasta. Wypadki wydarzają
    się na tych samych przejściach ale pieniędzy na sygnalizacje świetlna nie ma. Brak
    koncepcji bezpieczeństwa brak planowania i brak zapobiegania takim zdarzeniom
    drogowym to niestety specjalność Szczecina. Efekt jest przygnębiający Szczecin ma 2
    razy więcej zabitych niż 10-krotnie większy Berlin.

  • 9. Data: 2018-01-21 16:42:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 21 Jan 2018 05:57:42 +0100, KJD napisał(a):

> [...]
    >
    > Progi zwalniające już nie pomagają ?
    > Może potrzebne słupki wymuszjące jazdę zygzakiem ?
    >
    > Debile p osłowie zlikwidowali dużą część fotoradarów.

    Jest to głupie dziennikarske paplanie.

    Liczba wypadków drogowych od wielu lat systematycznie spada i w 2017 roku
    również spadła (rok do roku liczba zabitych o 7%, wypadków o 3%).
    Trend jest wyraźnie w dół.

    Jako że samo zjawisko wypadku jest zdarzeniem ze statystycznego punktu
    widzenia losowym, to oczywistym jest że biorąc pod uwagę jakiś swobodnie
    wybrany wycinek tej rzeczywistości, to raz wartość będzie rosła, raz
    malała.

    Nawet same wyniki rok do roku w ujęciu ogólnokrajowym podlegają wahaniom i
    może się zdarzyć że w jakimś tam roku ilośc wypadków jest większa niż w
    poprzednim - czy to w całym kraju czy tym bardziej, w jakimś małym wycinku
    tej rzeczywistości.

    I oczywiście jak ktoś jest durniem (albo raczej działa w złej wierze), to
    sobie wyizoluje jakiś fragmenct tej rzeczywistości żeby pokazać że "ilość
    wypadków rośnie" i to pokaże np. w kontekście polityki czy czegoś tam co
    akurat chce zaatakować.

  • 10. Data: 2018-01-21 17:24:04
    Od: p...@g...com

    w 2017 r. wydarzyło się na szczecińskich ulicach więcej wypadków niż rok wcześniej.
    Więcej też było poszkodowanych.

    Hint "szczecińskich"