  • 41. Data: 2013-12-17 12:42:14
    Temat: Re: Router - jaki kupić?
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2013-12-17 12:32, Netx pisze:
    > TL-WDR3000 (rozważam zakupienie go). Bo obecnie
    Chodzilo mi o Gargoyle dla TL-WDR4300 (v1,6)

  • 42. Data: 2013-12-18 11:33:00
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Bo oczywiście "dobry router" zawsze stoi w takim miejscu, w którym jest jednocześnie
    "dobry odbiór" 3G/4G ?
    Niestety często jedno się wyklucza z drugim.

    -----
    > Do dobrego routera w razie potrzeby podłączysz modem 3G na USB i w ten sposób
    zamiast korzystać z łącza kablowego, możesz

  • 43. Data: 2013-12-18 19:39:34
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    666 wrote:
    > Bo oczywiście "dobry router" zawsze stoi w takim miejscu, w którym jest
    > jednocześnie "dobry odbiór" 3G/4G ?
    > Niestety często jedno się wyklucza z drugim.
    > -----

    Badziewny router nie posiada możliwości podłączenia modemu 3G (ew. 4G),
    ponieważ albo nie posiada w ogóle złącza USB, albo posiada złącze USB,
    ale nie posiada obsługi modemu na tym złączu. Jakość sygnału sieci 3G,
    to już nie jest wina routera. Jeżeli masz słaby sygnał 3G w tym miejscu,
    w którym postawiłeś router, a chcesz korzystać z modemu 3G, to podłącz
    do modemu antenę i/lub podłącz modem na odpowiednio długim przewodzie USB.

  • 44. Data: 2013-12-18 22:37:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-12-10 19:45, Jan Stożek pisze:
    > Czy chcesz powiedzieć, że jak NAS jest bliżej odtwarzaczy, to
    > media szybciej do nich dobiegają???
    > ;)
    Pewnie chodzi o to, że jak jest bliżej, to po drodze wpada mniej
    zniekształceń, które rażą jego audiofilskie ucho ;-)

    Maciek

  • 45. Data: 2013-12-18 22:54:30
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-12-16 10:56, Marek pisze:
    > Teraz przymierzam się do wgrania mu alternatywnego firmware-u, a jest w czym
    > wybierać: Gargoyle, DD-WRT, OpenWRT. Co proponujecie?
    > Nie musi mieć miliona opcji do skonfigurowania. Ważne, żeby zapewniał stabilną
    > i wydajną pracę routera.
    Z DD-WRT i nowszymi wersjami hardware'u w tym routerze (a właściwie z
    nowszą wersją bootblocku, która była ładowana do nowszego hardware'u)
    był jakiś czas temu problem. Pomagały kombinacje alpejskie z wgrywaniem
    niemieckiej wersji firmware'u (ze starszym bootblockiem) i dopiero
    później ładowanie DD-WRT. W razie czego sprawdź szczegóły.

    > Czy jest możliwość przywrócenia oryginalnego firmware'u?
    Jasne.

    Maciek

  • 46. Data: 2013-12-19 20:42:06
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zapytaj, czy tak się da ("odpowiednio długim przewodzie"), dla zasięgnięcia języka
    polecam grupę pl.comp.pecet ;-))

    -----

  • 47. Data: 2013-12-20 12:36:32
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Niekoniecznie. Pozostaje jeszcze kwestia jak ta pamięć jest
    > zarządzana. W wielu konfiguracjach większa ilość pamięci niekoniecznie
    > przekłada się na sprawniejsze działanie urządzenia bo nie zawsze ta
    > pamięć jest wykorzystywana.

    Czy chcesz powiedzieć, że router z 32 MB RAM jest lepszy i wydajniejszy
    niż router ze 128 MB RAM? :-)

    > Mam uruchomione więcej niż 3. I? Serwer DLNA mam na NAS-ie. Ale nic to
    > - odpaliłem. I?

    I teraz spróbuj oglądnąć jakiś film w czasie pociągania tortów i
    powiedz, czy coś widać.

    > No popatrz - w tej chwili stoi w jednej z lokacji na UPC Fiber Power
    > 250 plu w dwóch na Fiber Power 60. I? Bo na razie wyrabia. Jakoś nie mam
    > zamiaru wydawać kasy na coś co nie da żadnej poprawy. Ja rozumiem że
    > jesteś zachwycony swoją zabawką ale zrozum że niekoniecznie jest to
    > jedyne urządzenie które warto polecić.

    I co - ten TP-LINK jest na łączu 250 Mbit i nie spowalnia?

  • 48. Data: 2013-12-20 15:27:53
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    666 wrote:
    > Zapytaj, czy tak się da ("odpowiednio długim przewodzie"), dla
    > zasięgnięcia języka polecam grupę pl.comp.pecet ;-))
    > -----

    U siebie testowałem na przewodzie 2 m. Dłuższego przewodu USB nie mam.

  • 49. Data: 2013-12-20 15:29:32
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    666 wrote:
> [...]
    > -----

    U siebie testowałem na przewodzie 2 m. Dłuższego przewodu USB nie mam.

    Tak, czy inaczej - myślę, że router bez gniazdka USB i/lub bez obsługi
    modemów 3G (4G) wiele więcej tu nie zwojuje.

  • 50. Data: 2013-12-20 16:46:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-13 19:53, Irokez pisze:
    > Podłączę się.
    > Nie potrzebuję USB. Router ma tylko zalogować się do modemu
    > światłowodowego dostawcy i rozsyłać internet + multimedia po
    > ethernecie oraz WiFi (po kablu do 2 TV, komputera i jakiegoś NAS'a z
    > DLNA którego planuję kupić, po wifi laptop, drukarka, komórki...)
    >
    > Jeśli nie TP-Link TL-WDR3600 (bo za trochę ponad 200zł jest) to co?
    > LINKSYS EA2700?
    > Żeby tylko go Android nie wieszał, jak modemy Lifebox 1 i 2 od TP ;)

    Ok, czytając tu za i przeciw kupuję Asusa RT-N16.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez