  • Data: 2012-08-11 08:12:32
    Temat: Re: Rowerem przez zebrę
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1208102240060.3320@quad..
    .

    > [...]
    >
    > Pytanie brzmi, czy musi być.

    Musi choćby dlatego, że nawet jeśli tam miał w zamyśle być przejazd
    rowerowy, to NIE MÓGŁ się znajdować na zebrze, tylko obok.
    Ergo - tak czy tak, kobita nie skorzystała z ewentualnego i niewidzialnego
    przejazdu dla rowerów, tylko z zebry dla pieszych, na której pierwszeństwa
    nie ma i jechać jej nie wolno.

    > Dodam, że mimo tego pozostaje sprawa priorytetów poruszona
    > przez Cavallino którą tamże skomentowałem (z prawa musi
    > wynikać co się dzieje, jeśli sprzeczność jednak fizycznie
    > ma miejsce - jeśli nie regulują tego jawnie przepisy, skutki
    > będą wynikały z "zasad prawnych").

    A tutaj zasady prawne są takie, że rowerzystka jechała przez przejście dla
    pieszych, więc od winy się nie wykręci.
    Ale może kierowca powiedział, że się zagapił i dlatego jej nie zauważył,
    wtedy conajmniej współwinę ma jak w banku.