eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Rozmiar opon a ABS
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 11. Data: 2016-10-18 19:02:52
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-10-14 o 19:33, re pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "Trybun"
    >
    >
    > Praktykował ktoś z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
    > większe na drugiej mniejsze. Planuję na przód założyć 195/55/15 a na
    > tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
    > konfiguracji ABS wariował?
    > ---
    > No ... na pewnym charakterystycznym zakręcie załączało mi się ESP jak
    > miałem inną parę z przodu a inną z tyłu bo byłem w trakcie zmieniania
    > letnie/zimowe i zarówno na uzupełnionych czterech jednych jak i
    > drugich nie dzieje się tak.


    ESP właśnie do tego służy, gdy kola zaczynają się obracać z różna
    prędkością to wtedy on wchodzi do gry.. Moje auto nie ma ESP. Gdyby
    miało to nawet bym nie pomyślał o zakładaniu różnych opon.


  • 12. Data: 2016-10-18 20:35:13
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Trybun"

    >
    > Praktykował ktoś z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
    > większe na drugiej mniejsze. Planuję na przód założyć 195/55/15 a na
    > tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
    > konfiguracji ABS wariował?
    > ---
    > No ... na pewnym charakterystycznym zakręcie załączało mi się ESP jak
    > miałem inną parę z przodu a inną z tyłu bo byłem w trakcie zmieniania
    > letnie/zimowe i zarówno na uzupełnionych czterech jednych jak i drugich
    > nie dzieje się tak.


    ESP właśnie do tego służy, gdy kola zaczynają się obracać z różna
    prędkością to wtedy on wchodzi do gry.. Moje auto nie ma ESP. Gdyby
    miało to nawet bym nie pomyślał o zakładaniu różnych opon.
    ---
    Serio do tego ? A ja myślałem że do tego by flejma rozpętać


  • 13. Data: 2016-10-19 10:04:46
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-15 o 20:41, m4rkiz pisze:
    > On 2016-10-15 00:23, Kaczin wrote:
    >>> Koło nie dopompowane ma mniejszą średnicę,
    >>
    >> Nie ma zauważalnej różnicy.
    >
    > wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade

    Nie widzę posta Kaczina (uzywam news.atman.pl), więc odpisuję tutaj:

    Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia, aktywną, czyli czujniki kołach.
    Upierdliwe gdy chcesz mieć 2 komplety kół (zakup 4 czujników 800PLN np w
    Hyundai i30) Podobno niektóre samochody nie mają miejsca w pamięci
    komputera na 8 czujników. Po zmianie na inny komplet musisz podmienić w
    kompie czujniki - czyli dodatkowa kasa co zmianę. Albo pół roku jeździć
    ze świecącą kontrolką...
    Upierdliwe, gdy masz zmienić opony (wulkanizatorzy boją się uszkodzić
    czujnik z powodów kosztu czujnika), upierdliwe, gdy felgę uszkodzisz i
    nie ma odważnego do przełożenia czujnika (powód ten sam)

    Jest metoda pasywna, polegająca na sprawdzaniu różnicy prędkości
    obrotowej kół i wyciąganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
    jednego z nich. I ona działa. W teorii można by dopisać do każdego
    samochodu z ABSem 4 kanałowym obsługę sprawdzania ciśnienia. Jedynym
    problemem byłoby tylko jak taką informacje przekazać kierowcy, gdy nie
    ma odpowiedniej kontrolki na desce.



    --
    viktorius


  • 14. Data: 2016-10-19 14:09:00
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nu79eu$cr6$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-10-15 o 20:41, m4rkiz pisze:
    > On 2016-10-15 00:23, Kaczin wrote:
    >>>> Koło nie dopompowane ma mniejszą średnicę,
    >>> Nie ma zauważalnej różnicy.
    >> wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade

    >Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia, aktywną, czyli czujniki kołach.
    >Upierdliwe gdy chcesz mieć 2 komplety kół (zakup 4 czujników 800PLN
    >np w
    [...]
    >Jest metoda pasywna, polegająca na sprawdzaniu różnicy prędkości
    >obrotowej kół i wyciąganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
    >jednego z nich. I ona działa.

    Poniewaz stosuje sie metode nr 1 - podejrzewam, ze metoda nr 2 dziala
    kiepsko :-)

    Poza tym ... opona nie jest z gumy :-) i jej obwod jest jednak dosc
    niezalezny od cisnienia.
    Ten nieznaczny wplyw moze pozwolic wykryc spadek cisnienia, ale nie
    zaklocic dzialania ABS.

    >W teorii można by dopisać do każdego samochodu z ABSem 4 kanałowym
    >obsługę sprawdzania ciśnienia. Jedynym problemem byłoby tylko jak
    >taką informacje przekazać kierowcy, gdy nie ma odpowiedniej kontrolki
    >na desce.

    Check engine. I 100 zl w ASO :-)

    J.


  • 15. Data: 2016-10-19 15:04:09
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-19 o 14:09, J.F. pisze:
    >
    > Poniewaz stosuje sie metode nr 1 - podejrzewam, ze metoda nr 2 dziala
    > kiepsko :-)
    >

    Są stosowane obydwie, pośrednia jest mniej czuła, nie pokaże ci wartości
    ciśnienia na ekranie, tylko info, że odbiega od innych.

    > Poza tym ... opona nie jest z gumy :-) i jej obwod jest jednak dosc
    > niezalezny od cisnienia.

    To zmierz sobie obwód koła przy 0,7 1,5 i 2,4 bara
    Dwa pierwsze to potoczny kapeć, na dole będziesz miał płasko, czyli
    cięciwa zamiast łuku. A cięciwa zawsze będzie krótsza od długości łuku z
    tych samych punktów na okręgu.

    > Ten nieznaczny wplyw moze pozwolic wykryc spadek cisnienia, ale nie
    > zaklocic dzialania ABS.
    >

    Nikt tu nie mówi, że ABS przestanie działać

    >> W teorii można by dopisać do każdego samochodu z ABSem 4 kanałowym
    >> obsługę sprawdzania ciśnienia. Jedynym problemem byłoby tylko jak taką
    >> informacje przekazać kierowcy, gdy nie ma odpowiedniej kontrolki na
    >> desce.
    >
    > Check engine. I 100 zl w ASO :-)
    >
    Check engine to jeden worek dla wszystkich błędów.
    Nie wyobrażam sobie, żeby za małe cisnienie było sygnalizowane tą
    diodką. Sporo by kosztowałoby wykrycie, że trzeba tylko dopompowac koło...
    Oczywiście można "klasycznie" obejść samochód dookoła, ale to zbyt
    proste, lepiej do ASO ;)

    --
    viktorius


  • 16. Data: 2016-10-19 19:01:46
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "viktorius"

    >>> Koło nie dopompowane ma mniejszą średnicę,
    >>
    >> Nie ma zauważalnej różnicy.
    >
    > wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade

    Nie widzę posta Kaczina (uzywam news.atman.pl), więc odpisuję tutaj:

    Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia,

    ...
    Jest metoda pasywna, polegająca na sprawdzaniu różnicy prędkości
    obrotowej kół i wyciąganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
    jednego z nich. I ona działa. ...
    ---
    Tak, że na każdym rondzie pali się kontrolka ? :-)


  • 17. Data: 2016-10-19 19:06:30
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "viktorius"

    ...
    > Poza tym ... opona nie jest z gumy :-) i jej obwod jest jednak dosc
    > niezalezny od cisnienia.

    To zmierz sobie obwód koła przy 0,7 1,5 i 2,4 bara
    Dwa pierwsze to potoczny kapeć, na dole będziesz miał płasko, czyli
    cięciwa zamiast łuku. A cięciwa zawsze będzie krótsza od długości łuku z
    tych samych punktów na okręgu.
    ---
    Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i obwód
    całego koła ciągle ten sam. A prędkość obrotowa też musi się zgodzić bo
    opona na sztywno jest na kole, więc obraca się wraz z nim i cały obwód musi
    przejść tak samo jak jest klapnięte niż jak nie jest.


  • 18. Data: 2016-10-19 20:00:31
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
    > obwód całego koła ciągle ten sam.

    Nie mozesz tego mowic na serio...


  • 19. Data: 2016-10-19 20:17:39
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA6A6C71F3459Cbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik re r...@r...invalid ...
    >> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
    >> obwód całego koła ciągle ten sam.

    >Nie mozesz tego mowic na serio...

    Alez moze. Obwod opony dosc sztywny, np ze stalowego drutu moze byc
    zrobiony, i sie nie skroci, bo cieciwa krotsza jest od luku.

    Jeden obrot felgi to tez jeden obrot obwodu opony. I musi sie caly
    obwod po asfalcie przetoczyc ...


    J.


  • 20. Data: 2016-10-19 21:33:38
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Budzik"

    > Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
    > obwód całego koła ciągle ten sam.

    Nie mozesz tego mowic na serio...
    ---
    Nie rozumiesz, ot co

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: