eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRóżnice w obwodzie koła rowerowego › Re: Różnice w obwodzie koła rowerowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!r36g2000vbp.googlegroups
    .com!not-for-mail
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Różnice w obwodzie koła rowerowego
    Date: Tue, 10 Mar 2009 10:28:24 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 48
    Message-ID: <1...@r...googlegroups.com>
    References: <16xdmrsevp3ms.1fvmef4yck637$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 195.224.69.146
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1236706104 13123 127.0.0.1 (10 Mar 2009 17:28:24 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Mar 2009 17:28:24 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: r36g2000vbp.googlegroups.com; posting-host=195.224.69.146;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
    1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR
    3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR
    3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:23250
    [ ukryj nagłówki ]

    On 10 Mar, 17:12, Baro <d...@p...ru> wrote:
    > Witam
    >
    > Na pręgierzu wywiązała się dyskusja, dotycząca występowania różnic w
    > obwodzie koła podczas jazdy rowerem obciążonym i "nieobciążonym".
    >
    > Czy ustawiając licznik rowerowy lepiej posługiwać się pomiarem "z terenu"
    > to znaczy przy pomocy miarki zbadać ile faktycznie przejeżdża koło podczas
    > obrotu, czy też można zastosować do tego wzór na obwód okręgu.
    >
    > Na początku wydawało mi się to bez znaczenia, bo przecież zewnętrzny obwód
    > opony się nie zmieni... ale zaraz pomyślałem, że promień koła obciążonego
    > jest nieco mniejszy, gdyż oś obrotu znajduje się nieco bliżej ziemi niż w
    > przypadku koła nieobciążonego, więc obwód też będzie mniejszy.
    >
    > Jak to właściwie jest? którą metodę pomiaru lepiej zastosowac do uzyskania
    > danych wpisywanych do licznika rowerowego?
    >
    > Różnica, nawet mała, da po pewnym czasie zauważalną niezgodność co do
    > faktycznie przejechanych kilometrów i tych, które pokazuje licznik rowerowy

    Potrzebowałbyś ustalić na jakiej średnicy opona porusza się po podłożu
    bez poślizgu na skutek deformacji, ciśnienia, sztywności układu opona-
    podłoże, efektywnego rozkładu obciążenia i współczynnika tarcia. Coś
    mi mówi, że to będzie zależało m. in. od rodzaju podłoża. Pewnie też
    od tego czy się jedzie pod górkę czy w dół, czy po płaskim, może nawet
    od stanu zużycia opony. Dobry temat na doktorat. Stanowczo prościej
    wymierzyć doświadczalnie :-)
    Konrad
    PS a czy dwukrotne przejechanie tej samej trasy daje tą samą ilość
    obrotów koła?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: