  • 131. Data: 2022-07-18 23:39:11
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Cezar <c...@t...pl.invalid> napisał(a):
    > mam jakieś nucleo w szufladzie... bawilem sie kilka lat temu ale to
    > jeszcze były czasy przed ESP32. Dzisiaj to juz prawie nie ma sensu...
    > Tak z ciekawości... da się to jakoś ogarnąć pod linuksem (w sensie IDE,
    > debugowanie i flashowanie)? U mnie windows poszedl w odstawke z 8 lat temu
    > i nie chce wracać.
    > c.

    Identycznie jak pod Windowsem: Eclipse + GCC + OpenOCD.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 132. Data: 2022-07-18 23:41:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/07/2022 23:31, Cezar wrote:
    > Tak z ciekawości... da się to jakoś ogarnąć pod linuksem (w sensie IDE,
    > debugowanie i flashowanie)? U mnie windows poszedl w odstawke z 8 lat
    > temu i nie chce wracać.

    STM? Oczywiście.

    Zacznij tutaj:

    https://freeelectron.ro/installing-st-link-v2-to-fla
    sh-stm32-targets-on-linux/

    Co do IDE to jakiegolwiek z obsługą gdb debug server, np Eclipse.
    OpenOCD powinien to ogarniać, przynajmniej kiedyś ogarniał.

  • 133. Data: 2022-07-19 01:05:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Jul 2022 22:57:24 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Gdyby, nie posiadał CVS mógłbym dalej puszczać to ręcznie, ale to
    > jest

    Strasznie zachwycasz się CVS. Aż sprawdziłem czy mówisz ogólnie o
    "jakimś" dowolnym systemie kontroli wersji czy *tym* konkretnym GNU
    CVS.
    Hmm GNU CVS to sie używało w latach 90... Teraz to git albo svn. Co
    powiesz na poniższą krytykę CVS?

    operacje na repozytorium nie są atomowe,

    stworzenie nowej gałęzi pochłania dużo miejsca na dysku,

    brak wersjonowania dla zmian nazw i usuwania plików,

    brak wsparcia dla rozproszonego systemu kontroli wersji.

    problem z binariami (choć np. VMS fajnie miał to zrobione natywnie na
    poziomie filesystemu)

    --
    Marek

  • 134. Data: 2022-07-19 01:10:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Jul 2022 21:59:48 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > uboot z jakiegoś powodu jest tak prymitywny, że nie startuje
    > kernela z
    > niczego innego niż NAND.

    ?? Startuje z wszystkiego, z USB, microSD, ram, ROM, flash mcu...
    U-Boot to drivery zapożyczone z kernela Linuxa tylko uruchomione bez
    vm...

    --
    Marek

  • 135. Data: 2022-07-19 01:13:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    Co to za architektura?

    --
    Marek

  • 136. Data: 2022-07-19 09:06:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/07/2022 01:05, Marek wrote:
    > Strasznie zachwycasz się CVS. Aż sprawdziłem czy mówisz ogólnie o
    > "jakimś" dowolnym systemie kontroli wersji czy *tym* konkretnym GNU CVS.

    CVS jest tutaj jako przykład *jakiegoś* systemu kontroli wersji.

    Nigdzie go nie zachwalam, mowa jest *ogólnie*.

    Zachwalać to mogę subversion. Co poczyniłem w innym poście.

    > problem z
    Nie wystarczyło najpierw zapytać zamiast robić zbędną robotę?

  • 137. Data: 2022-07-19 09:07:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/07/2022 01:10, Marek wrote:
    > ?? Startuje z wszystkiego, z USB, microSD, ram, ROM, flash mcu... U-Boot
    > to drivery zapożyczone z kernela Linuxa tylko uruchomione bez vm...

    *TEN* uboot. Zastany na urządzeniu.

  • 138. Data: 2022-07-19 09:10:44
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-07-19 o 01:05 +0200, Marek napisał:

    > Strasznie zachwycasz się CVS.

    Raczej literówka. Mniemam, że autor miał raczej na myśli VCS.

    Mateusz

  • 139. Data: 2022-07-19 09:40:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 lipca 2022 o 09:10:49 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):

    > Raczej literówka. Mniemam, że autor miał raczej na myśli VCS.

    Atari 2600? Można się zachwycić ;>

    A na serio wdrażam się do git (w wydaniu bitbucket) - "intuicyjne" to nie jest, ale
    jak zobaczyłem w wiki, że napisał to w dwa dni/miesiąc sam Linus Torvalds, to kredyt
    zaufania urósł niebotycznie.

  • 140. Data: 2022-07-19 09:41:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 lipca 2022 o 09:07:43 UTC+2 heby napisał(a):
    > *TEN* uboot. Zastany na urządzeniu.

    Nie dało się przeflashować?