  • 1. Data: 2018-03-27 18:39:13
    Temat: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Waymo, firma-córka Googla zajmująca się samojezdnością samochodow, właśnie
    dogadala sie z Jaguarem na dostawę 20000 samochodów do swojej floty
    testowej samojezdnych aut...

    https://www.carmagazine.co.uk/car-news/tech/jaguar-a
    nd-waymo-reveals-autonomous-ipace-taxi-service-drive
    rless-technology-pictures-and-news/

  • 2. Data: 2018-03-27 19:33:23
    Od: p...@g...com

    A nie są samojezdne
    B cena startuje 77.850 EUR więc już wiemy że zysku raczej nie będzie ;-)

    No i poczekajmy na reakcję taksówkarzy, sposobów na uziemienie autonomicznych autek
    jest tak wiele że będzie ubaw po pachy ;-)

  • 3. Data: 2018-03-27 20:16:37
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    > A nie są samojezdne

    Jak to nie?

    > B cena startuje 77.850 EUR więc już wiemy że zysku raczej nie będzie ;-)

    Dlaczego tak sądzisz?

    > No i poczekajmy na reakcję taksówkarzy, sposobów na uziemienie
    > autonomicznych autek jest tak wiele że będzie ubaw po pachy ;-)

    Opór taksówkarzy będzie tymczasowy...
    Wczesniej czy później skończą tak samo jak hotelowi windziarze.

  • 4. Data: 2018-03-27 20:20:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 20:16, Pszemol pisze:

    > Jak to nie?

    > Dlaczego tak sądzisz?

    > Opór taksówkarzy będzie tymczasowy...
    > Wczesniej czy później skończą tak samo jak hotelowi windziarze.

    Taksówkarz kupi sobie takie auto. Będzie siedział w domu a kasa sama
    będzie się produkować. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2018-03-27 20:26:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Taksówkarz kupi sobie takie auto. Będzie siedział w domu a kasa sama
    > będzie się produkować. :-)

    Może... Nie sądzę. Te auta będą w użytkowaniu dużych firm jak Uber. Jeden
    taksówkarz niewiele tu wskóra - skąd niby weźmie pasażerów jak wszyscy będą
    smartfona używać do wołania taksówki?

  • 6. Data: 2018-03-27 21:35:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 16:39:13 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Waymo, firma-córka Googla zajmująca się samojezdnością samochodow, właśnie
    > dogadala sie z Jaguarem na dostawę 20000 samochodów do swojej floty
    > testowej samojezdnych aut...

    Nieśmiało przypomnę że Uber już w 2016r. kupił 100tys autonomicznych
    Mercedesów S ;)

  • 7. Data: 2018-03-27 23:44:33
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Nieśmiało przypomnę że Uber już w 2016r. kupił 100tys autonomicznych
    > Mercedesów S ;)

    O tak? Pierwsze słyszę...

  • 8. Data: 2018-03-28 01:10:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 21:44:33 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > O tak? Pierwsze słyszę...

    Tu jeszcze było na etapie plotki (marzec 2016)
    https://www.roadandtrack.com/car-culture/news/a28508
    /uber-orders-100000-mercedes-benz-s-class-sedans-rep
    ort/

    Plotka ta krążyła i w jakiejś formie doczekała się oficjalnego
    potwierdzenia współpracy (może już bez konkretnych liczb):
    https://www.uber.com/newsroom/uber-daimler-self-driv
    ing-cars/

    W każdym razie chyba rzeczą znaną i pewnie prawdziwą jest to, że Uber
    obecnie jest przedsięwzięciem mocno deficytowym, którego biznesplan wymaga
    szybkiego zastąpienia kierowców, pojazdami autnomicznymi.

    W każdym razie chodzi mi o to, że różnych "dogadanych" samochodów
    autonomicznych jest już teoretycznie dość dużo, co jest ciekawym
    zjawiskiem, zwłaszcza że technologia mocno nieokrzesana, do tego z nadal
    zagadkowym odbiorem społecznym, czy niepewna regulacji prawnych.

    Pracują nad nią wielcy z branży IT (co daje nadzieje na szczęśliwą
    realizację od strony technicznej), bo na branżę automotive to bym nie
    liczył (tam od zawsze są wielkie problemy z każdą elektroniką i wszystko
    jest 20 lat za AGD i RTV).

  • 9. Data: 2018-03-28 07:31:36
    Od: p...@g...com

    --Jak to nie?

    ujmujac inaczaj sa tak samojezdne jak niezawodny jest autopilot tesli :-)

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23198914,tesla-e
    lona-muska-ma-kolejny-problem-smiertelny-wypadek-z-u
    dzialem.html

    --Dlaczego tak sądzisz?

    czasy wypasionych taksowek minely, wiekszosc tego co jezdzi w kompaniach to najtansze
    modele w klasie, nawet w Nimeczech tlusty Mietek na taksie to rzadkosc

    --Opór taksówkarzy będzie tymczasowy...

    tymczasowy to 20 lat :-)

  • 10. Data: 2018-03-28 07:32:35
    Od: p...@g...com

    --Nieśmiało przypomnę że Uber już w 2016r. kupił 100tys autonomicznych Mercedesów S
    ;)

    a Morawiecki sprzedal milion elektrykow :-)