  • 21. Data: 2020-03-01 19:42:59
    Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2020 o 14:59, Budzik pisze:

    > Jak rozumiem ty twierdzisz ze taka instalacja zmienia 80 litrów ON na 70
    > ON + 10LPG? Czyli ze tutaj nie ma takiego przeliczenia jak w benie ze 100
    > litrów PB = 120 litrow zuzytego LPG? Jest 1:1?

    W sumie masz rację.

    > CZyli ze bena kaloryczniejsza od LPG a ON ma tyle samo energii?

    To `jest w sumie bez znaczenia jak 80% to dalej taka sama ropa.

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2020-03-01 19:45:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2020 o 16:13, Uzytkownik pisze:

    > Aurisy czy Priusy w trybie jazdy miejskiej spalają 3-4 litry benzyny na
    > 100km. Pokaż mi jakiekolwiek inne auto niehybrydowe aby mogło się
    > pochwalić takimi osiągami.

    Nawet superentuzjastycznie nastawiony taksiarz mówił mi, że trochę ponad
    piątkę jego aurius bierze. A ewidentnie eco driviong uprawiał.

    > Ponadto dzięki silnikowi elektrycznemu w Toyotach hybrydowych została
    > wyeliminowana spora część klasycznych podzespołów, które w trakcie
    > użytkowania generują duże koszty. Nie ma w nich turbosprężarek, nie ma
    > alternatora i rozrusznika, nie ma sprzęgła, zwłaszcza dwumasy, a nawet
    > nie ma klasycznych, stopniowych skrzyń biegów. Podczas hamowania
    > odzyskiwana jest energia.

    I dlatego serwis jest droższy, bo prostszy:)

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2020-03-01 22:15:29
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-01 o 16:13, Uzytkownik pisze:

    > Ale w hybrydach nie chodzi, żeby jeździć na prąd. Silnik elektryczny
    > pozwala zwiększyć osiągi samochodu bez zwiększania pojemności i mocy
    > silnika spalinowego, a przy tym obniżyć ilość spalanego paliwa na 100km.
    > Aurisy czy Priusy w trybie jazdy miejskiej spalają 3-4 litry benzyny na
    > 100km. Pokaż mi jakiekolwiek inne auto niehybrydowe aby mogło się
    > pochwalić takimi osiągami.

    Miałem kiedyś starego Lanosa który palił mniej od nowego Priusa.
    A jak jechałem z górki i zgasiłem silnik to nawet mniej od Priusa
    i Auriusa w trybie miejskim. Naprawdę uważasz że na grupie miłośników
    motoryzacji kogoś oszukasz sloganami reklamowymi?

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2020-03-01 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Dobrze by było być młodym przystojnym blondynem :-)

    Ale czemu blondynem? ;-D

    > Jadę ja wszyscy inni. Piszę o średnim spalaniu z napędem 4x4 w
    > Sedici.

    > A do tego w mieście na krótkich odcinkach co jak wiadomo podwyższa
    > spalanie. Nie wiem dlaczego Cię moje spalanie zdziwiło?

    Nie zdziwiło. Po prostu wiem ze mozna duzo mniej dojezdzajac wszedzie
    praktycznie tak samo szybko.
    Znam osoby którym takie same samochody jak moj spalaja 11-12 litrów i nic
    szybciej nie dojezdza.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 25. Data: 2020-03-01 23:22:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2020 o 17:03, z pisze:
    > Bo tu nie chodzi o technologię, racjonalność czy ekologiczność.
    >
    > Chodzi o tępy owczy pęd do "samochodu elektrycznego" podsycany
    > faszystowską ekologią.
    >
    > Teraz nawet toyota się wstydzi że jej samochody to tylko hybrydy a nie
    > samochody czysto elektryczne.

    I słusznie.
    Bo ta hybryda to mało pali głównie w testach homologacyjnych.

  • 26. Data: 2020-03-02 11:33:43
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    zwiększyć osiągi samochodu bez zwiększania pojemności i mocy silnika spalinowego, a
    przy tym obniżyć ilość spalanego paliwa na 100km. Aurisy czy Priusy w trybie jazdy
    miejskiej spalają 3-4 litry

    1,2 litra dokładnie. Na 500 kilometrów.

  • 27. Data: 2020-03-02 11:37:26
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-29 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik z ...@...pl ...

    > Tyle to mi pali ducato. Ty chyba nie umiesz jezdzic ;-DDD

    Zapominasz że tu każdy tylko on umie a nikt inny nie umie. ;)

  • 28. Data: 2020-03-02 16:09:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-03-2020 o 11:33, robot pisze:
> [...]

    Jakoś na jazdach próbnych spalają 8.
    Tyle co diesle.

    Do tego w wykonaniu Toyoty, z cvt, wyją jak rodzące krowy, jak to
    trafnie opisał Harris w TopGear.

  • 29. Data: 2020-03-02 18:24:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Z przodu ma w kołach prądnice a z tyłu silniki elektryczne. Jak jedzie to prądnice
    dają prąd do silników i jeszcze trochę zostaje dla akumulatora.
    O! To ja tak mam w moim Doblo. Jak jadę z górki, to silnik oddaje paliwo
    do baku.
    Jacek

  • 30. Data: 2020-03-02 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik robot a...@o...pl ...

    > Zapominasz że tu każdy tylko on umie a nikt inny nie umie. ;)

    po efektach ich poznacie ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej