  • 1. Data: 2020-02-28 06:30:23
    Temat: passat - samodzielna wymiana rozrusznika
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Czy ktoś z tu obecnych wymieniał rozrusznik albo wie gdzie jest w sieci
    instrukcja wymiany rozrusznika w Passacie B5 (2004) w wersji z benzyniakiem
    V6/2,8L?

    Nie wiem czy trzeba pół auta na drobne rozebrać i stracić cały weekend, jak
    przy wymianie alternatora, czy da się to jakoś w godzinę obskoczyć?

  • 2. Data: 2020-02-28 06:43:45
    Temat: Re: passat - samodzielna wymiana rozrusznika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2020 05:30:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> [...]
    >
    > Nie wiem czy trzeba pół auta na drobne rozebrać i stracić cały weekend, jak
    > przy wymianie alternatora, czy da się to jakoś w godzinę obskoczyć?

    Nie ma na youtube ?

    Jak znam zycie ... pol auta i wymaga kanalu/podnosnika warsztatowego.

    J.

  • 3. Data: 2020-02-28 14:17:20
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie ma na youtube ?
    >
    > Jak znam zycie ... pol auta i wymaga kanalu/podnosnika warsztatowego.

    Inne silniki widziałem ale nie mój ATQ.
    Na razie musiałem już dwa razy puknać w niego młotkiem ale nie wiem ile
    puknięć mi jeszcze zostało... 11? :)

  • 4. Data: 2020-03-02 10:43:39
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-02-2020 o 14:17, Pszemol pisze:

    > Inne silniki widziałem ale nie mój ATQ.
    > Na razie musiałem już dwa razy puknać w niego młotkiem ale nie wiem ile
    > puknięć mi jeszcze zostało... 11? :)

    Jeśli masz miejsce na dojście z młotkiem do niego, to wymiana powinna
    być prosta. Nie możesz oszacować czy wyjdzie górą czy trzeba od dołu?

    yabba

  • 5. Data: 2020-03-03 02:53:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <...@...pl> wrote:

    > Jeśli masz miejsce na dojście z młotkiem do niego, to wymiana powinna
    > być prosta.

    A to ryzykowne założenie bo trzeba wyczaić jak odkręcić śruby go mocujące i
    czy jest miejsce na wyprowadzenie go stamtąd bez ruszania nawalonych
    dookoła niego innych urządzeń. To dosyć spory silnik w tym Passacie i dużo
    tam miejsca nie ma.

    Zamiast eksperymentować samemu wolałbym się uczyć na cudzych błędach.

    > Nie możesz oszacować czy wyjdzie górą czy trzeba od dołu?

    Górą nie ma szans :) Widać go tylko gdy leżę na plecach pod autem i patrzę
    do góry :)))))

  • 6. Data: 2020-03-03 17:36:01
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 19:53:50 UTC-6 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    >
    > Zamiast eksperymentować samemu wolałbym się uczyć na cudzych błędach.

    > Górą nie ma szans :) Widać go tylko gdy leżę na plecach pod autem i patrzę

    Ty go masz w usa? Bo cos mi sie kolacze w glowie.

    Ja jak nie wiedzialem czy sie cos da odkrecic jechalem na scrap yard i tam cwiczylem
    na dawcy.
    Jak moglem wykrecic na tamtym zgnilku to wiedzialem czy ogarne u siebie. Jak czesc
    wyszla to mialem i czesc i wiedze co trzeba rozebrac.

    Jak u ciebie tez jakies zlomowisko jest to mozna sprobowac tej metody

  • 7. Data: 2020-03-03 23:44:44
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > Jak czesc wyszla to mialem i czesc i wiedze co trzeba rozebrac.
    >
    > Jak u ciebie tez jakies zlomowisko jest to mozna sprobowac tej metody

    Tak, to jest plan B jak plan A się nie uda, a plan A to poszukanie
    instrukcji/wideo z wymiany.

  • 8. Data: 2020-04-05 20:53:00
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    >
    > Nie wiem czy trzeba pół auta na drobne rozebrać i stracić cały weekend, jak
    > przy wymianie alternatora, czy da się to jakoś w godzinę obskoczyć?

    Zrobiłem ,,wizję lokalną" - podniosłem auto na tyle aby wjechać pod niego na
    plecach i przyjrzeć się sytuacji...,

    No więc ciężka sprawa: dwie śruby z łbem do nasadki 16mm trzymają
    rozrusznik do kadłuba skrzyni biegów - tak głęboko że pewnie trzeba
    kombinować mocno z przedłużkami i złączkami z przegubem.
    Ciężko też umiem sobie wyobrazić jak stary wysupłać stamtąd i włożyć nowy.

    Będę więc szukać wideo a w między czasie chciałem zapytać, czy normalne
    jest. Aby połączenie elektryczne narażone na wodę, mróz/śnieg i korozję
    zrobione było otwartą na działanie atmosfery szybkozłączką?
    To połączenie jest całe zaśniedziałe, zielono-niebieskie i teraz nie jestem
    pewny czy mam rozrusznik uszkodzony w sensie wytarte szczotki komutatora
    czy może ta szybkozłączka z cienkim drutem od przekaźnika do cewki bendixa
    nie kontaktuje i daje efekt, że raz zapali a raz nic nawet nie kliknie.
    Dziwię się, że tam nie ma połączenia skręcanego albo gniazdka na wodę
    szczelnego tylko zwykła wsuwka??? Kto to zaprojektował?

  • 9. Data: 2020-04-05 21:08:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2020 18:53:00 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Zrobiłem ,,wizję lokalną" - podniosłem auto na tyle aby wjechać pod niego na
    > plecach i przyjrzeć się sytuacji...,

    Jeszcze nie naprawiles ?

> [...]
    > kombinować mocno z przedłużkami i złączkami z przegubem.
    > Ciężko też umiem sobie wyobrazić jak stary wysupłać stamtąd i włożyć nowy.

    Na pewno sie da :-)

> [...]
    > Dziwię się, że tam nie ma połączenia skręcanego albo gniazdka na wodę
    > szczelnego tylko zwykła wsuwka??? Kto to zaprojektował?

    Wytrzymalo 15 lat ? Bardzo dobrze zaprojektowane :-)

    I co robisz, jak nie kliknie ?

    Musialbys prad zmierzyc. Tam plynie kilka A przez cewke podtrzymujaca,
    i kilkadziesiat A przez cewke startową.
    Jesli nie plynie nic - moze zlacze, moze stacyjka, moze immobilizer.
    A moze jakis przekaznik.

    Jesli plynie tych kilka A - moze zlacze ma za duzy opor, a moze
    szczotki zuzyte i cewka startowa nie startuje.
    powinno byc slychac delikatny klik, ale naprawde delikatny.

    J.

  • 10. Data: 2020-04-05 21:18:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > szczotki zuzyte i cewka startowa nie startuje.
    > powinno byc slychac delikatny klik, ale naprawde delikatny.

    Jak nie startuje to nie ma klika, albo jest na tyle delikatny ze go nie
    słyszę.
    Co robie? Czasami wystarczy jebnąć z góry klapą od silnika i zapali...
    Ostatnio rąbnąłem młotkiem w rozrusznik i pojeździł tydzień... zamówiłem
    nowy rozrusznik online i właśnie w piątek go dostałem, więc się zabrałem za
    naprawę, ale nabrałem wątpliwości czy to nie ta skorodowana wsuwka...