    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Selektywność odbiornika 433MHz
    Date: Mon, 28 May 2018 13:23:33 +0200

    W dniu 2018-05-28 o 12:14, J.F. pisze:

    > To jak pisalem:
    > - 50 ppm przy 433MHz to jest 21kHz odchylki ... niby sasiedni kanal.
    > I teraz trzeba obejrzec:
    > -jest tam dokladniejszy kwarc ? A w ogole kwarc czy jakis inny generator ?

    Jest kwarc, ale wydaje mi się, że nie było na nim żadnego opisu
    (rozbierałem ze 2 miesiące temu).

    > -odbiornik wyglada na tak dokladny, czy jest jest superreakcyjny i
    > naprawde ma 1MHz pasma ?

    Nie mam dostępu do odbiornika (hala garażowa).

    > -a w ogole sprzedawca sie pyta przy dokupywaniu pilotow jaki nr kanalu
    > pan uzywa, czy "one wszystkie na jednej czestotliwosci nadaja" ?

    Brat wyszukiwał pilota kilka lat temu. Teraz podał mi link - zamówiłem
    bez wnikania - działa. Ale przypuszczam, że producent wybrał sobie jakąś
    jedną częstotliwość i jak rozwiązanie ma swoją nazwę to oznacza też
    konkretną częstotliwość.

    > IMO - odbiornik z selektywnoscia 25kHz wymagalby odpowiedniej
    > konstrukcji, i pilot tez musialby lepsza konstrukcje miec.

    25kHz to pewnie jakieś decyzje standaryzacyjne. Piloty odchylone o 70kHz
    działają więc odbiornik musi mieć co najmniej taką tolerancję odchyłki f.
    Mojego pytania w ogóle by nie było gdyby ten nie działający mieścił się
    gdzieś między działającymi, ale akurat musi być dalej i po drugiej
    stronie. Złośliwość przedmiotów martwych :)
    Myślałem, że może ktoś wie jak to się robi, jakiego rzędu pasmo
    odbierają takie odbiorniki. Jak pada hasło superreakcyjnego to wtedy
    chyba byłaby ogromna tolerancja na odchyłki f, ale się nie znam.

    Niestety nie zmierzyłem jego f jak działał i nie będę zbierał od ludzi
    wszystkich działających (około 50) pilotów i nie będę się też zasadzał z
    analizatorem widma przy bramie :).

    To moje pytanie było w sumie podyktowane tym, że się aktualnie
    zastanawiam, czy ten stary wyrzucić, czy trzymać, bo a nuż kiedyś znajdę
    czas aby z ciekawości mu się dokładniej przyjrzeć - rozrysować schemat,
    obejrzeć przebiegi sterujące nadajnikiem (bo może przez jakiś zimny lut
    nadaje ale nie kod).

    Niestety zaczynałem się interesować elektroniką gdy zbieranie
    wszystkiego co wpadnie w ręce było logiczne i uzasadnione. Cotygodniowe
    wyprawy do Bomisu aby kupić to co rzucili też były uzasadnione. Gdybym
    nie miał takich nawyków to jak przyszło do robienia sobie oscyloskopu
    nie miałbym z czego go zrobić.
    Trudno się pozbyć przyzwyczajeń (czym skorupka za młodu...), nawet jak
    człowiek zdaje sobie sprawę, że już nie mają logicznego (o ekonomicznym
    nie wspominając) uzasadnienia :)
    P.G.