  • Data: 2014-08-03 00:19:07
    Temat: Re: Shell mi dziś podpadł
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:1ts0b4eujpls9.rxn1vj7bv2c5$.dlg@40tude.net...

    > No, nie ma takiego zwyczaju.
    > Pomijajac kilka stacji samoobslugowych,
    > gdzie nie da sie wejsc "do srodka".

    Gdzie są takie stacje?

    > Wstyd ? No, moze i tak, ale w calej Europie tak.

    Jesteś pewny?

    > U nas bywa ze pracownik wyjdzie, naleje ... choc tak naprawde to chyba
    > pilnuje zeby nie klient nie sp* bez zaplaty.

    Czy jest jakaś różnica w łatwości odjechania bez zapłaty na stacji
    która przyjmuje karty na dystrybutorze a taką która nie przyjmuje?
    Nie bardzo rozumiem...

    Przecież jak płacisz bez wchodzenia do sklepu, kartą kredytową, to
    przecież paliwo nie zacznie ciec zanim nie nakarmisz dystrybutora
    działającą kartą... A jak to już zrobisz to zapłacisz za paliwo, nie?

    > I nawet zaplate przyjmie przy dystrybutorze - ale tylko gotowka.

    No tak... gotówka wciąż króluje w naszym państwie...

    > Ale ... moze tak ma byc ? Pojdzie klient, kupi przy okazji cos do
    > picia, jedzenia, czy do auta. I da zarobic dwa razy wiecej.
    > Wstyd, ze jeszcze tego nie odkryliscie ?

    Odkryli, nie martw się... Ale wciąż są klienci którzy nie chcą wchodzić
    do sklepu bo nie mają na to czasu ani ochoty. I świat się nie zawalił...

    Myślę że w Polsce (Europie?) są być może jakieś przepisy inne niż
    w USA jeśli chodzi o obsługę kart kredytowych...
    Albo chodzi o fakt, że nie składasz podpisu na paragonie który
    sklep mógłby sobie zostawić jako dowód transakcji?
    Albo chodzi o fakt, że musisz zgodzić się na transakcję zanim
    ujrzysz na ekranie końcową sumę po wytankowaniu?
    Nie wiem...

    > No i oczywiscie kazdy woli placic w klimatyzowanym wnetrzu,
    > niz na tym upale lub mrozie wstukiwac kod ...

    Jaki kod? PIN wprowadzasz tylko dla kart "bankomatowych",
    tzw. "debit card". Dla kart kredytowych nie ma żadnych kodów.

    W USA płacisz wkładając i wyjmując szybko kartę w tą szparę
    po czym wybierasz rodzaj paliwa i tankujesz. Po tankowaniu
    (lub czasem jeszcze przed) pojawia się pytanie czy chcesz
    aby Ci wydrukowano paragon i odjeżdzasz.

    Stać w upale??
    Człowieku - zanim Ty dojdziesz do budki to ja już jadę...
    a w tym czasie następny klient tankuje... i biznes się kręci.
    Wyobrażasz sobie ile to jest strat na ruchliwej stacji gdy
    dystrybutory nie tankują bo zastawione są samochodami
    które skończyły tankować a kierowcy którzy wyszli i poszli
    zapłacić chodzą po sklepie i szukają 1/2 godziny czipsów
    dla wybrednego dzieciaka?