    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Siatka/Topologia trójkątna/Wyszukiwanie obwiedni
    Date: Mon, 20 Feb 2017 21:54:08 +0100

    On 20.02.2017 21:24, Mateusz Bogusz wrote:
    > sąsiadach.
    >
    > To mam, na wejściu dostaję trzy tablice: wierzchołków, trójkątów w
    > postaci 3 kolejnych indeksów wierzchołków, normalnych wierzchołków.

    A jednak dobre marudziłem, że nie opisałeś tego porządnie;>
    W opisie mówiłeś o normalnych trójkąta, i tam wydawało się oczywiste,
    że normalne to normalne powierzchni trójkąta. Mogło jedynie dziwić,
    jak chcesz znaleść trójkąty o identycznej normalnej, bo przeszkadza
    precyzja obliczeń.

    Ty piszesz o normalnych wierzchołków. Znów "oczywistym jest*)"
    czyli się domyślam, że masz gładką powierzchnię i interpolujesz
    sobie normalną na trójkącie (jak to w grafice się robi).

    Ale wtedy
    Oznacza, że szukasz tych, które gdzieś na swojej powierzchni mają
    normalną taką jak wyznaczona?

    Dla samego zadania nie ma to wielkiego znaczenia, ale cały czas może
    si,e to zmienić, bo zajmujemy się domyśleniami jak w (*), a jeden
    domyśli się jednego, drugi czego innego, a trzeci uzna, żę równie
    dobrze mogą być to obie wersje, więc nie bedzie nic pisał, póki
    się nie wyjaśni;>

    > Jakbym to dostawał za free, to tak :-) Większość razy liczę obwiednię
    > dla nowego zestawu tablic, a cachowanie wszystkiego w pamięci też nie
    > wchodzi w grę. Ale dzięki za pomysł, pogłówkuję.

    Zrobienie tablicy to kodującej to 3*liczba trójkątów + liczba punktów
    (na tablicę indeksów, gdzie w głownej tablicy są wpisy dodanego
    trójkąta).
    Włąśnie dlatego, że ta struktura jest statyczna, raz tworzona,
    to nie trzeba się bawić w hashmapy.

    > Też zawsze jakiś zysk.

    Przygotowanie tak danych zajmuje wiecej czasu niż ich przejrzenie
    w poszukiwaniu zadanej normalnej.
    Jeśli robisz to tylko raz, nie ma żadnego zysku.
    Co innego, jeśli takich operacji 'gdzie na powierzchni jest zadana
    normalna' robisz dla wiekszej lioczby wektorów.

    No i znów napotykamy problem, czy ta "normlana trójkąta" to normalna
    do powierzchni, czy jakaś funkcja norlanlych przypisanych wierzchołkom.

    pzdr
    bartekltg