  • 1. Data: 2017-02-16 19:17:12
    Temat: Siatka/Topologia trójkątna/Wyszukiwanie obwiedni
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    1. Znajduję trójkąt w który trafiłem promieniem.
    2. Liczę normalną trójkąta
    3. Szukam wszystkich trójkątów, które mają tą samą normalną - O(n)
    4. Wyszukuje spośród nich te, które mają wspólny wierzchołek z trójkątem
    który trafiłem lub z innym który do niego ma - O(n^2)
    5. Wyszukuję tylko te krawędzie trójkątów, które należą tylko do jednego
    trójkąta - O(n)

    Wiem że da się lepiej. Jakaś podpowiedź? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-02-16 22:52:34
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 16.02.2017 19:17, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > trójkąta - O(n)
    >
    > Wiem że da się lepiej. Jakaś podpowiedź? :-)

    Nie opisałeś problemu, który chcesz roziązać.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2017-02-17 01:48:43
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Feb 2017 19:17:12 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > 4. Wyszukuje spośród nich te, które mają wspólny wierzchołek z
    trójkątem
    > który trafiłem lub z innym który do niego ma - O(n^2)

    Jeżeli trójkąty znają swoich sąsiadów powinno być szybciej.

  • 4. Data: 2017-02-17 05:13:29
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 16.02.2017 22:52, bartekltg wrote:
> [...]

    A tego w sumie to w ogóle nie rozumiem. Na poziomie gramatycznym.

    "..lub z innym który do niego ma"

    Co?

  • 5. Data: 2017-02-17 08:51:38
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Feb 2017 05:13:29 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > A tego w sumie to w ogóle nie rozumiem.

    Przecież to oczywiste.

  • 6. Data: 2017-02-17 13:10:15
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Thursday, February 16, 2017 at 7:17:16 PM UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > trójkąta - O(n)
    >
    > Wiem że da się lepiej. Jakaś podpowiedź? :-)

    Struktura danych, która pozwoli ci w czasie stałym dowiedzieć się o sąsiadach.
    Np. mógłbyś mieć listę wierzchołków, a trójkąty opisywać indeksami do tej
    listy. Natomiast każdy wierzchołek miałby jeszcze listę trójkątów do których
    należy. Wtedy stwierdzenie, które trójkąty mają wspólne wierzchołki byłoby
    szybkie.

    Ad 2. Możesz posortować trójkąty ze względu na normalną, wtedy masz O(nlgn),
    albo nawet wrzucić do tablicy mieszającej: O(1) oczekiwany.

    w.

  • 7. Data: 2017-02-17 14:07:03
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.02.2017 08:51, slawek wrote:

    > Przecież to oczywiste.

    No to podziel się.

    bartekltg

  • 8. Data: 2017-02-17 15:32:58
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Feb 2017 14:07:03 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > No to podziel się.

    Bartuś, śmieszny jesteś, grzecznie poprosić nie potrafisz.

  • 9. Data: 2017-02-17 15:36:27
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Feb 2017 04:10:15 -0800 (PST), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > Ad 2. Możesz posortować trójkąty ze względu na nor=
    > malną, wtedy masz O(nlgn),
    > albo nawet wrzucić do tablicy mieszającej: O(1) oczekiwany.

    Też. Ale struktura która daje łatwy dostęp do sąsiadów pozwala
    odłożyć liczenie normalnych (lazy).

  • 10. Data: 2017-02-20 21:24:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Struktura danych, która pozwoli ci w czasie stałym dowiedzieć się o
    sąsiadach.
    > Np. mógłbyś mieć listę wierzchołków, a trójkąty opisywać indeksami do tej
    > listy.

    To mam, na wejściu dostaję trzy tablice: wierzchołków, trójkątów w
    postaci 3 kolejnych indeksów wierzchołków, normalnych wierzchołków.

    > Natomiast każdy wierzchołek miałby jeszcze listę trójkątów do których
    > należy. Wtedy stwierdzenie, które trójkąty mają wspólne wierzchołki byłoby
    > szybkie.

    Jakbym to dostawał za free, to tak :-) Większość razy liczę obwiednię
    dla nowego zestawu tablic, a cachowanie wszystkiego w pamięci też nie
    wchodzi w grę. Ale dzięki za pomysł, pogłówkuję.

    > Ad 2. Możesz posortować trójkąty ze względu na normalną, wtedy masz O(nlgn),
    > albo nawet wrzucić do tablicy mieszającej: O(1) oczekiwany.

    Też zawsze jakiś zysk.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz