    From: myszek <k...@l...tpsa.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Silnik - pomysl i co dalej?
    Date: Thu, 03 Sep 2009 07:12:27 +0200

    Adampio wrote:

    > Lub jak radzilem, przekop sie przez stare patenty dostepne za friko w
    > internecie. W dziedzinie mechaniki praktycznie wszystko co ludzie ongis
    > wymyslili powinno byc w niemieckich patentach lub wzorach uzytkowych

    No toscie mnie zmotywowali. Przekopuje sie od paru dni i w koncu
    trafilem. Niemcy przed wojna byli blisko, ale jeszcze troche im
    brakowalo. Natomiast dosc dokladny opis pomyslu, i to we wszystkich
    wariantach, jakie przyszly mi do glowy, znalazlem tu:

    http://www.google.com/patents/about?id=arluAAAAEBAJ&
    dq=2759660

    Cholernie mi przykro, z kilku powodow.
    Po pierwsze, ze ktos byl wczesniej - no ale nie mialem szans byc
    pierwszy, nie bylo mnie jeszcze wtedy na swiecie :-)

    Po drugie, ze tak piekna idea - bo ladna jest, prawda? - nie
    jest w ogole rozwijana. 'Wave rotors' obecnie rozwijane sa duzo
    mniej eleganckie, a wymienniki cisnienia stosuje sie praktycznie
    tylko do cieczy.

    Po trzecie, ze nawet jak ktos sobie o tym pomysle jakims cudem
    przypomni, to mnie przy tym nie bedzie, bo sie na tym nie znam.

    Po czwarte, ze w zwiazku z tym na lekki, prosty silnik o duzej
    wydajnosci (a IMHO ta koncepcja mialaby szanse) poczekamy sobie
    nie wiadomo ile. O.

    pozdrowienia

    krzys

    --