  • 21. Data: 2012-03-22 16:33:34
    Temat: Re: Skutki zbyt słabego zasilacza?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 13:41:09 +0100, Antoni napisał(a):

    > Jacek Maciejewski:
    CPU: Intel Pentium 4 2,8 MHz Northwood S478....68W
    GPU: ATI Radeon 9600................................................
    .20W
    5 napedów po ok.10W..............................................
    ........50
    to daje jakieś 140 W i zostaje 160W na całą resztę, więc ten 300W Feel ci
    wyrobi bez problemu.

    --
    Jacek

  • 22. Data: 2012-03-22 16:51:51
    Od: "Antoni" <1...@1...com.pl>

    > 5 napedów po
    > ok.10W..............................................
    ........50

    Według podanej przeze mnie strony każde dodanie napędu
    HDD lub DVD zwiększa zapotrzebowanie o 25 W,
    dodatkowe 2 moduły pamięci to 26 W. Karta TV to 7 W.
    Zdziwiło mnie, że nie bierze się pod uwagę wielkości dysku,
    ani czy jest to SATA czy ATA, liczy się sztuka.
    W przypadku pamięci też nieważna wielkość, liczy się ilość
    modułów.

    Ponadto chciałbym jeszcze wrócić do rozważań na stronie
    podanej przez Asada10. Część dyskutujących przedstawiła
    tam tezę, że moc zasilacza z biegiem czasu się zmniejsza
    i może zmaleć nawet o połowę.
    Jeżeli tak rzeczywiście jest, to odnoszenie się po latach
    do 300W na nalepce na zasilaczu nie miałoby sensu.
    Nie wiem jednak jak w warunkach domowych sprawdzić
    prawdziwą moc zasilacza. Tester, o którym pisałem,
    sprawdza tylko napięcia i PG.

    Pozdrawiam
    Antoni

  • 23. Data: 2012-03-22 18:05:13
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-03-22 16:51, Antoni wrote:
    ........50

    > Według podanej przeze mnie strony każde dodanie napędu
    > HDD lub DVD zwiększa zapotrzebowanie o 25 W,

    Kluczowy jest start systemu, w prostych systemach wszystkie dyski
    starują równocześnie generując znacznie większe obciążenie niż w czasie
    pracy.

  • 24. Data: 2012-03-22 18:15:31
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 22 Mar, 16:51, "Antoni" <1...@1...com.pl> wrote:
> [...]
    > Nie wiem jednak jak w warunkach domowych sprawdzić
    > prawdziwą moc zasilacza. Tester, o którym pisałem,

    Weź pod uwagę, że kalkulator dodaje wszystko w pracy maximum. Liczenie
    dokładne więc jest bez sensu, a kalkulator podaje na wyrost - przecież
    w trakcie pracy pracuje jeden dysk, pozostałe kręcą się w biegu
    jałowym. Również rzadko używa się dwóch drive'ów DVD jednocześnie,
    karta TV też nie jest używana wraz z czytnikami DVD... jednym słowem
    jeśli się uprzesz, to 350-360W DOBREJ FIRMY (nie Chieftec, kiedyś był
    dobry, moje 2 Chiefteki pracowały max. po 3 lata i padały mimo że w
    podobnej konfiguracji jak Twoja miały po 450W). Może Fortron?

  • 25. Data: 2012-03-22 18:23:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 16:51:51 +0100, Antoni napisał(a):

    > Według podanej przeze mnie strony każde dodanie napędu
    > HDD lub DVD zwiększa zapotrzebowanie o 25 W,
    W necie możesz spotkać każdą głupotę. Chcesz coś wiedzieć to czytaj
    datasheety sprzętu a choćby naklejki na dyskach, podają prąd i napięcie,
    przemnożyć umiesz, nie?

    > dodatkowe 2 moduły pamięci to 26 W. Karta TV to 7 W
    LOL, 13W na listewkę pamięci puściło by ją z dymem :)

    > Ponadto chciałbym jeszcze wrócić do rozważań na stronie
    > podanej przez Asada10. Część dyskutujących przedstawiła
    > tam tezę, że moc zasilacza z biegiem czasu się zmniejsza
    > i może zmaleć nawet o połowę.
    Skąd ty wytrzasnąłeś takie zdumiewające informacje?? Ktoś miał fantazję...
    Jeśli ktoś tak twierdzi niech zaproponuje fizyczny mechanizm spadku
    dysponowanej mocy o połowę :)

    --
    Jacek

  • 26. Data: 2012-03-22 18:55:20
    Od: "Antoni" <1...@1...com.pl>

    No to podsumowując ostatnie odpowiedzi
    dlaczego mój zasilacz:
    FEEL Model ESP 300ATXSP4
    Output 300 Watts, Version 2.03
    ma być zły?
    Napięcia, wg testera, trzyma dobre.
    Jego moc też powinna wystarczyć.
    To o co chodzi?

    Pozdrawiam
    Antoni

  • 27. Data: 2012-03-22 19:20:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 18:55:20 +0100, Antoni napisał(a):

    > No to podsumowując ostatnie odpowiedzi
> [...]

    Ja nigdy nic takiego nie twierdziłem. Co prawda Feel to produkt z dolnej
    półki ale skoro komp działa to nie wymieniać, zwłaszcza że konfig jest
    przestarzały i mało kosztowny (wspominam o tym tylko dla porządku bo komp
    czy jego składowe zniszczone na skutek awarii zasilacza to prawdziwa
    rzadkość, większośc kompów kończy na skutek wysiadki mobo). Dosyć rzetelną
    opinię masz tu:
    http://old.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003
    _2/Feel_300.html
    Rozbierz, odkurz, przyjrzyj się czy coś nie przypalone, ewentualnie wytnij
    gril żeby nie szumiał, obejrzyj kondensatory i używaj szczęśliwie :)
    --
    Jacek

  • 28. Data: 2012-03-22 19:21:32
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 22 Mar, 18:55, "Antoni" <1...@1...com.pl> wrote:
    > No to podsumowując ostatnie odpowiedzi
> [...]
    Właśnie sam nie wiem o co chodzi...
    Chociaż...
    Ja mam dwa, jeden za 60 zł z przesyłką z miesięczną gwarancją na
    zapas, więc ponieważ twój FEEL generalnie nie należy do najlepszych,
    to mimo że akurat Twój trzyma napięcia, możesz w ostateczności
    dokupić drugi nowy z aktywnym pfc, a ten trzymać w zapasie gdyby po
    kilku latach Ci padł.

  • 29. Data: 2012-03-22 21:20:12
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-21 20:20, BartekK pisze:

    > Zasilacze mają "jedną wspólną logikę" sterującą pracą przetwornicy.
    > Mierzą napięcia wyjściowe i starają się je utrzymać w zakresie
    > przyzwoitości i normy. Jeśli któreś napięcie jest mocniej obciążane i
    > spada, to "zasilacz dokłada do pieca" i wyrównuje to napięcie... ale
    > równocześnie pozostałe też się podnoszą. Jeśli np 5v mocno obciążymy, a
    > 12v niezbyt - to 5v będzie zasilacz utrzymywał w okolicy 5v, a w tym
    > samym czasie 12v wzrosnie do 13-14v... aż do zadziałania zabezpieczenia
    > ponad-napięciowego, które zdławi to napięcie... równocześnie zdławiając
> [...]

    Nie generalizuj, wszystkie tanie za ~100zł być może, droższe i "firmowe"
    mają linie osobno.

    BTW, warto sprawdzić jaką sprawność ma zasilacz, bo może się okazać, że
    kupując tanie badziewie o sprawności 30-40% w ciągu roku zapłacimy tyle
    za prąd więcej, że byśmy kupili sobie zasilacz o sprawności ponad 80%.

  • 30. Data: 2012-03-22 21:23:06
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 22 Mar, 21:20, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    > kupując tanie badziewie o sprawności 30-40%
    Nie ma już takich, najmniej 70%