  • 11. Data: 2013-05-15 13:37:19
    Temat: Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl>

    Dnia 2013-05-14, o godz. 23:58:01
    Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m> napisał(a):

    > Biorąc pod uwagę wynalazki stosowane podobno co raz częściej przy
    > kradzieży samochodów:
    > http://spy.otwarte24.pl/130,Przenosny-maly-zagluszac
    z-gsm-gps-jammer-gsm-gps
    > zastanawiam się nad sposobem konstrukcji trackera do zamontowania w
    > samochodzie, który będzie odporny na niedziałanie systemów GPS i GSM.

    Wystarczy uzależnić odpalenie samochodu od działania w/w systemów z
    ewentualnym tajemniczym guziczkiem jako plan B.

    --
    http://edudesk.pl - Komputery, sieci, naprawa, strony www, GIS. Toruń.

  • 12. Data: 2013-05-15 13:47:33
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-05-14 23:58, Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    > jakoś mają się znaleźć w internecie.
    >
    > Czytałem conieco o APRS ale wychodzą duże utrudnienia (np. potrzebna
    > licencja krótkofalarska). Czy da się to samo zrobić w paśmie CB (duża
    > moc bez zezwolenia, duży zasięg) no ale jak moje dane trafią do netu?
    > Wystarczy mi objęcie zasięgiem działania samej Polski.
    >
    > A wracając do samego toru radiowego - w jakim paśmie można bez
    > dodatkowych zezwoleń przesłać skutecznie mały pakiet (kilkadziesiąt
    > bajtów) co minutę na odległość 700km? Wtedy nie byłoby wymaganych wiele
    > stacji odbiorczych, tylko jedna na całą Polskę.

    Dostęp do internetu drogą satelitarną coraz tańszy :) nawet bi-dir :)
    Antena na dach i masz internet bez GSM :)

    Możesz też szukać otwartych wi-fi w Macdonaldach :)

    Z tym CB to też niezły pomysł. Najlepiej sygnalizować kradzież 1kHz na
    kanale 19. Momentalnie gościa złapią i mu wp^&$&^*lą.
    Albo jeszcze lepiej na częstotliwości pewnego Ojca R. - miłośnicy w/w
    załatwią sprawę na cacy.

    Powodzenia

    Adam Górski

  • 13. Data: 2013-05-15 13:51:03
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    On 14 Maj, 23:58, Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>
    wrote:
> [...]
    > zastanawiam się nad sposobem konstrukcji trackera do zamontowania w
    > samochodzie, który będzie odporny na niedziałanie systemów GPS i GSM.

    Maritexowe sa reklamowane jako odporne na zagluszanie. Ile w tym
    prawdy? Testowac.

    >Pszemol, IMO to już chyba za stary jesteś aby nabierać się na brednie z
    >reklam. :-D Ubezpieczalnie tylko składni przyjmują błyskawicznie, na
    >wypłatę odszkodowania to już trzeba poczekać. Np. ja czekałem dwa
    >miesiące na niewielkie odszkodowanie za stłuczkę której nie byłem
    >sprawcą. Tak jest w Polsce. I mam jakieś dziwnie przeczucie, że w
    >Stanach jest podobnie. :-D A może nawet gorzej. :-D

    Ja tam nie wiem, ale miedzy PZU a reszta taniochy jest przepasc. Tak
    usredniajac znane mi przypadki. Wiec:) cena ubezpieczenia ma
    znaczenie. A niezwiazany z tematem pomysl zabezpieczenia to sposob z
    PE nadajnik - odbiornik, przy utracie sygnalu z nadajnika w
    samochodzie, wlaczal sie alarm w domu. Tj. jak samochod odjechal na
    tyle ze domowy odbiornik utracil sygnal to zalaczal alarm.

  • 14. Data: 2013-05-15 13:54:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-05-15 12:26, JDX pisze:
> [...]
    > reklam. :-D Ubezpieczalnie tylko składni przyjmują błyskawicznie, na
    > wypłatę odszkodowania to już trzeba poczekać.

    To trzeba czytać przepisy. Od kradzieży samochodu do wypłaty
    odszkodowania mija bodajże 3-miesiące, bo to jest czas dla policji na
    odnalezienie skradzionego pojazdu. Jeśli masz AC+assistance, to się nie
    martwisz, bo ten czas jeździsz samochodem zastępczym dostarczonym przez
    ubezpieczalnię.

  • 15. Data: 2013-05-15 14:26:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-15 13:54, Tomasz Wójtowicz wrote:
    [...]
    > To trzeba czytać przepisy. Od kradzieży samochodu do wypłaty
    > odszkodowania mija bodajże 3-miesiące, bo to jest czas dla policji na
    > odnalezienie skradzionego pojazdu.
    Ale np. mi niczego nie ukradziono, a sprawca stłuczki był znany. Pomimo
    tego na kasę czekałem dwa miesiące...

  • 16. Data: 2013-05-15 15:08:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w
> [...]
    >odnalezienie skradzionego pojazdu. Jeśli masz AC+assistance, to się
    >nie martwisz, bo ten czas jeździsz samochodem zastępczym dostarczonym

    Trzeba czytac polisy, czy sie nie okaze ze ten samochod zastepczy to
    np na 5 dni.

    J.

  • 17. Data: 2013-05-15 17:10:54
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości

    > Tyle tylko ze nie do tego one sluza, pomijajac kwestie wykorzystania ich
    > przez nielicencjonowanego uzytkownika.

    Zrobienie licencji na UKF jest czystą formalnością, a zagadnienie do czego
    mogą służyć przemienniki jest do dyskusji.
    i ustalenia pomiędzy zainteresowanymi. Podejrzewam że wielu krótkofalowców
    poparłby pomysł o ile byłby realny.
    Jeżdżę trochę po kraju i widzę, że przemienniki są mało wykorzystywane.

  • 18. Data: 2013-05-15 18:17:34
    Od: Tomek <...@...z>

    W dniu 2013-05-15 09:16, Andrzej pisze:
    > Na niskich częstotliwościach. Krótkofalowcy używają tu 1.8, 3.5 ew. 7MHz.
    > Ale żeby mieć taki zasięg potrzebna jest duża antena nadawcza, której
    > nie da się umieścić w samochodzie
    > (1/4 fali dla 7MHz to 10m).

    Jest coś takiego jak HF-APRS na 10MHz, ale nigdy nie słuchałem. Jakieś
    skrócone anteny też jestem w stanie sobie wyobrazić - zwłaszcza jeśli
    miałoby to pracować tylko w nadawaniu, to zawsze można kW dołożyć hi
    hi hi :P

> [...]
    > 144 i 430MHz, więc może coś tą drogą? Przemiennik odpowiada na
    > zawołanie więc jest możliwość sprawdzenia

    Ale to tylko w zasięgu znanych przemienników. Teraz przemienniki FMowe
    w znacznej części poblokowane są CTCSSem, więc tak łatwo nie odpowie,
    trzeba wiedzieć jak go otworzyć. Do tego w dużej części w
    lokalizacjach przemiennikowych są digipitery APRS na 144MHz - więc
    infrastruktura jest, nie ma potrzeby wynajdywać koła na nowo.
    Tylko nie wiadomo czy większość amatorskich zabawek bezobsługowych w
    Polsce nie zostanie w najbliższym czasie wyłączona... ale to już inna
    kwestia.

    Ale w dalszym ciągu nie widzę metody śledzenia pojazdu nie mając GPS...

  • 19. Data: 2013-05-15 19:14:31
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-05-15 15:08, J.F pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w
    >
    > Trzeba czytac polisy, czy sie nie okaze ze ten samochod zastepczy to np
    > na 5 dni.

    Wszystko zależy od kwoty ubezpieczenia, prawda?

  • 20. Data: 2013-05-15 19:16:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-05-15 13:47, Adam Górski pisze:

    > Z tym CB to też niezły pomysł. Najlepiej sygnalizować kradzież 1kHz na
    > kanale 19. Momentalnie gościa złapią i mu wp^&$&^*lą.

    A to by nie było głupie. Tylko nie piskiem, a nagraniem:

    "Tu automatyczny system alarmowania. Pojazd nadający ten sygnał został
    skradziony."