  • Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>
    Subject: Re: Sony stworzyło nową kategorię cyfrówek
    Date: 25 Aug 2010 17:17:42 +0200

    On Wed, 25 Aug 2010 17:09:37 +0200, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    wrote(a):
    > wszystko
    > Z punku widzenia zdjęć tak właśnie będzie. Będą się też musieli przyzwyczaić
    > do ciemniejszego wizjera. Za to brak drgań od unoszenia lustra ułatwi im
    > zrobienie nieporuszonych zdjeć przy dłuższych czasach.

    Marku, tam jest EVF. Nie ma żadnej matówki, ani ciemniejszego wizjera.
    :)

    Niewątpliwie matryca musi pracować na wyższych o 1/3EV czułościach, aby
    kompensować mniejszą ilość światła na nią padającą. Oczywiście
    uzytkownik nie musi kompensować ekspozycji ręcznie.
    Ale patrząc na pierwsze sample, wydaje się że niczemu to nie zaszkodziło.
    Widziałem porównanie A580 (tradycyjna konstrukcja z unoszonym lustrem)
    oraz A55 (pellix) wyposażonych w tą samą matrycę, na ISO 3200. Różnica
    jest minimalna, i trudno dostrzegalna. Nie ma się czym przejmować w
    praktyce.

    pozdrawiam, B.