  • 1. Data: 2010-08-25 08:38:56
    Temat: Sony stworzyło nową kategorię cyfrówek
    Od: "Mirabella" <w...@g...pl>

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Sony_stworzylo_n
    owa_kategorie_cyfrowek-
    30580.html

    ciekawe czy zwyczajne lustrzanki wyginą ...

  • 2. Data: 2010-08-25 08:41:12
    Temat: Re: Sony stworzyło nową kategorię cyfrówek
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mirabella wrote:
    > http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Sony_stworzylo_n
    owa_kategorie_cyfrowek-
    > 30580.html
    >
    > ciekawe czy zwyczajne lustrzanki wyginą ...

    Zwyczajne lustrzanki nie chcą z obiektywu 1.4 robić 1.8

  • 3. Data: 2010-08-25 09:25:48
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Zwyczajne lustrzanki nie chcą z obiektywu 1.4 robić 1.8

    A te wynalazki od Sony robia??

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Zadanie domowe nr 1)
    Wykaz, ze pomiedzy f 1.4 a 1.8 jest 1/3 EV roznicy

    Zadanie domowe nr 2)
    Wykaz, ze konstrukcja ze stalym lustrem polprzepuszczalnym
    ma wplyw na ogniskowa lub otwor wzgledny obiektywu

  • 4. Data: 2010-08-25 09:27:11
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <i52kus$srn$1@inews.gazeta.pl>,
    Mateusz Ludwin nabazgrał:
    owa_kategorie_cyfrowek-

    > Zwyczajne lustrzanki nie chcą z obiektywu 1.4 robić 1.8

    Skoro na to patrzysz, to już zrobiły 1.4 z 2.8...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Wykrakałem?

  • 5. Data: 2010-08-25 09:46:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Vituniu wrote:

    > A te wynalazki od Sony robia??

    Lustro zjada co najmniej 30% (czyli w praktyce pewnie 50%) światła.

    > pozdrawiam,
    > Vituniu.
    >
    > PS:
    > Zadanie domowe nr 1)
    > Wykaz, ze pomiedzy f 1.4 a 1.8 jest 1/3 EV roznicy

    Po co mam wykazywać coś, co nie jest prawdą?

  • 6. Data: 2010-08-25 09:46:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    ?

  • 7. Data: 2010-08-25 09:50:00
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Lustro zjada co najmniej 30% (czyli w praktyce pewnie 50%) światła.

    Co najmniej 80%.
    Bo przeciez oni na pewno przewidzieli, ze wezmiesz na to
    poprawke, wiec sami tez wzieli poprawke... :P

    MSPANC,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2010-08-25 11:46:59
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.08.2010 Mirabella <w...@g...pl> napisał/a:
    > http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Sony_stworzylo_n
    owa_kategorie_cyfrowek-
    > 30580.html
    >
    > ciekawe czy zwyczajne lustrzanki wyginą ...

    Chore - lustro tylko na AF, główna zaleta lustra to wizjer optyczny przez to
    samo szkło (energooszczędnie, bez lagu i punkt widzenia matrycy).

    No i oczywiście marketing: lustro nie lata więc da się 10kl/sek, ale w
    slt-a33v już się nie da :D i mamy 7kl/s :) mimo 2Mpix miejszej matrycy! ;)

    I trochę (30%) światła leci w gwizdek - co w nocy może oznaczać - widzę
    ciemność na wyświetlaczu - no foto, gdzie klasyczne lusterko popstryka.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2010-08-25 12:18:47
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Podobnie jak ruskie wynalazły rower - po niemcach na strychu.
    Technologia nieruchomego lustra znana była jakieś 45 lat temu.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Pellicle_mirror

    http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_RT

    IMO w naszych czasach nie jest to dowodem na zaawansowanie technologiczne, a
    raczej niechęcią do produkcji części ruchomych :)

    EOS RT skończył marnie, był wyprzedawany za grosze... W cyfrówkach może
    nadać się do AF-a przy filmach, choć AF działa w nowym nikonie i bez takich
    patentów (choć może z lustrem będzie lepiej, choć sensor dostanie b. mało
    światła).

  • 10. Data: 2010-08-25 12:30:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 14:18:47 +0200, Marcin [3M] napisał(a):

> [...]
    > patentów (choć może z lustrem będzie lepiej, choć sensor dostanie b. mało

    był jeszcze Canon EOS-1n RS z tą samą technologią. Ale wtedy zaczynały już
    powoli wkraczać cyfrówki.
    Tyle, że w analogach to nie miało aż tylu zalet, żeby usprawiedliwiać zakup
    kolejnego sprzętu (lub zmianę)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel