  • 11. Data: 2012-11-20 19:05:22
    Temat: Re: Specyficzne jądro do qemu-arm
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-11-20 18:51, Bool wrote:
    > Nasuwa się fundamentalne pytanie. Po co dwa razy ładować jądro Linuxa?
    > Dlaczego U-boot nie może ładować od razu tego drugiego?

    Ponieważ:

    a) jądro ladowane jest z dowolnego urzadzenia z nastepujących:

    1) dowolne mass storage wsadzone w usb
    2) karta sd
    3) sieć (przez tftp i konfigurację dhcp)
    4) sieć (po smb)

    b) jadro pierwsze sprawdza podpis cyfrowy jądra 2. Jeśli się nie zgadza,
    nie ładuje go.

    c) mogę dostarczyć jądro 2 na dowolnym filesystemie, w tym vfat.

    d) mogę dostarczyć filesystem w trybie read-only albo dowolnie inaczej
    zmodyfikowanym (np filesystem jako plik na fat32 albo zaszyty w jądrze,
    pełna swoboda)

    e) nie istnieje uboot mający dowolny z punktów a,b,c,d do mojego hardware.

    f) kod uboota to kupa (odpada pomysł z dopisaniem)

  • 12. Data: 2012-11-21 19:06:01
    Od: Bool <n...@n...com>

> [...]
    >
    > e) nie istnieje uboot mający dowolny z punktów a,b,c,d do mojego hardware.
    >
    > f) kod uboota to kupa (odpada pomysł z dopisaniem)

    OK. Wszystko jasne. To narzędzie odpalane na pierwszym Linuxie pisałeś od zera?

  • 13. Data: 2012-11-22 19:27:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-11-21 19:06, Bool wrote:
    > OK. Wszystko jasne. To narzędzie odpalane na pierwszym Linuxie pisałeś
    > od zera?

    To skrypt basha :) Napisany w 2h z potknięciem o buga w kexec.