eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-17 00:13:46
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > Nie mówię o swoich pomysłach, tylko o ogólnoświatowych inicjatywach.
    > To nie było takie proste nie tyle ze względu na miejsce do składowania,
    > co koszty transmisji. NASK (jedyny operator) kazał sobie płacić złotówkę
    > za megabajt przesłanych danych. Poza tym przez łącze kilkadziesiąt kbps
    > to by trochę trwało. Za to logistycznie opisanie całego internetu było
    > dość proste. Serwery DNS nie blokowały wtedy polecenia podania listy
    > wszystkich hostów i subdomen -- łatwo dało się uzyskać listę
    > wszystkiego.

    Ale dobranie się do tego "wszystkiego" było niepraktyczne, bo ta lista
    obejmowała wszystko, co miało adres IP. Nie musiało zresztą istnieć,
    wystarczy że istniał adres i był wpisany "na wszelki wypadek".
    Natomiast ściągnięcie wszystkiego "po linkach", jasne - generalnie, jak
    się odpowiednio odpaliło wgeta (czy to był jeszcze mirror.pl?), to się
    sciągało, na pierwszy rzut oka, "całe WWW". Oczywiście "na drugi rzut
    oka" to już nie było takie całe.
    4 GB jako "publiczna zawartość Internetu", nie wiem. Wydaje mi się, że
    to przed 1992 r. musiałoby być. Ale samo WWW, w początkach programu
    Mosaic (wcześniej WWW praktycznie nie istniało) - pewnie tak.
    --
    Krzysztof Hałasa