eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-24 13:03:28
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    >A nie "przed IBM"?
    >Bo jakby dzwoniło się do IBMa, to po co jakiś "serwer terminali"?
    >Wystarczy modem.

    Mainframe RS232 nie mialy. Mialy za to "kanaly", a do nich podlaczone
    "teleprocesory", czy jak to sie tam fachowo nazywalo ...

    >Nie, bo (normalnie przynajmniej) tn3270 łączył się bezpośrednio
    >z maszyną IBM, przez TCP, bez pośrednictwa koncentratora terminali.

    Ja sie juz pogubilem o czym Jarek pisze - wydawalo mi sie, ze calkiem
    wspolczesnie na swojej linuxowej maszynie uruchomil x3270 i polaczyl
    sie do siebie.

    Ze to jakos tam kulawo dzialalo, to mnie nawet nie dziwi - unix rozne
    terminale obsluguje.
    Ale potem przestawil w sesji TERM na xterm, uruchomil mc ... i tu sie
    juz zaczynaja schody.

    Bo tenze mc zaczyna wtedy wysylac sekwencje sterujace wlasciwe dla
    xterm/vt220 bodajze, x3270 to odbiera, kompletnie nie rozumie tych
    sekwencji, ale tekst wyswietla, przynajmniej sie stara ...

    >x3270 operuje w ASCII, gdy jest w trybie ASCII :-)

    No to juz nawet tego wyswietlania tekstu nie jestem pewien :-)
    Nie wynegocjowal ze "zdalnym" hostem trybu EBCDIC i pozostal w ASCII ?
    Zamienia Ebcdic na Ascii, ale podeslanych kodow Ascii nie rozumie,
    wiec nie zamienia ?

    J.