  • Data: 2011-03-24 15:12:57
    Temat: Re: Stal S235JRH
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 07:08:07 -0700, Konrad Anikiel napisał(a):

    > Troche szkoda, ale chyba nic wie wymyslisz.

    i szkoda i nie szkoda, trochę zamrożonej kasy, bo tą rurę albo się
    zwróci, albo za jakiś czas wykorzysta do czego innego, na wysięgniki lamp
    jak znalazł :-)

    > Na moj rozum (a na
    > niestopowych stalach nie znam sie w ogole wiec nie sluchaj mnie), to
    > walcowanie na goraco bez normalizowania powoduje rozrost ziaren. Grube
    > ziarno powoduje ze stal jest ciastowata ale bardzo wrednie sie utwardza
    > przez zgniot.

    też tak mi się wydaje

    > A moze ta rura ma za cienka scianke?

    nie - do gięcia zawsze kupujemy 3,2mm, na inne elementy 2,9mm.
    Mierzyliśmy - na pewno ma 3,2

    > Nie wiem jak w ENach, ale w ASTMach
    > dopuszczalna odchylka grubosci scianki na minusie to 12.5%. Moze tam za
    > luzno jest miedzy rdzeniem a scianka?

    może, ale to już raczej nie istotne - na koniec dnia przyjechała rura z
    nieco innego stopu. Jutro rano będziemy ją testować - karzę na ścianie
    zapisać symbol stopu... :-D

    --
    pzdr
    meping