  • 61. Data: 2022-08-29 07:47:20
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.08.2022 19:55, Mirek wrote:
    > Są kamery liczące osoby - montuje się je z góry nad drzwiami - służą
    > właśnie do tego, żeby było wiadomo ile osób jest w danej chwili w
    > pomieszczeniu. Oczywiście kilka wejść nie stanowi problemu.

    Jeżeli łazienka jest mała, to równocześnie w kadrze może być więcej niż
    jedna osoba.

    Dodatkowo ja mam np. łazienkę z dwoma otworami drzwiowymi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 62. Data: 2022-09-10 07:53:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 19.08.2022 21:39, Mirek wrote:
    [...]
    > BTW - po co po 485 jak każdy falownik ma wifi?

    Wifi może słabo działać przez dwa zbrojone stropy i ścianę (jak np. u
    mnie). Poza tym nie jest odporne na dowcipnisi z jammerami wifi (za
    moich szczenięcych czasów robiło się zakłócacze sygnału TV :-) ). Poza
    tym IMO bezmyślne parcie na wifi może być szkodliwe - vide kamery
    monitoringu gadające po wifi - znane są przypadki gdy złodzieje
    zakłócili kamery i spokojnie okradli monitorowane miejsce.

  • 63. Data: 2022-09-10 11:22:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Sep 2022 07:53:11 +0200, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > mnie). Poza tym nie jest odporne na dowcipnisi z jammerami wifi (za
    > moich szczenięcych czasów robiło się zakłócacze sygnału TV :-) ).

    Na wsi? Czy mówimy zakłócaniu fotowoltaiki w bloku?

    --
    Marek

  • 64. Data: 2022-09-10 13:14:02
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 10.09.2022 07:53, JDX wrote:
> [...]
    > monitoringu gadające po wifi - znane są przypadki gdy złodzieje
    > zakłócili kamery i spokojnie okradli monitorowane miejsce.

    Ja jestem absolutnie za kablem, najlepiej światłowód, może być od biedy
    miedź i 485, ale do cholery z optoizolacją!
    Z tydzień temu miałem zlecenie: padło sterowanie bramkami wejściowymi do
    pewnego obiektu.
    Diagnoza: upalone dwa porty USB w komputerze, konwerter USB/485, tablica
    informacyjna.
    W sumie banał, ale obiekt stoi i nie zarabia.
    Przyczyna (hipoteza): gdzieś na ciągu komunikacyjnym wieszano coś na
    ścianie i przewiercono przewody zasilające (fakt), z tego obwodu
    zasilana była tablica informacyjna, nastąpiło zwarcie PE z L, dalej już
    można się domyślić. Mogło być gorzej. Mogło popalić wszystko łącznie z
    ssd z danymi w komputerze.

    --
    Mirek.

  • 65. Data: 2022-09-10 14:02:00
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Marek napisał(a):
    > BTW, czy już wymyślono jakieś skuteczne rozwiązanie na wykrywanie
    > człowieka w pomieszczeniu bez względu na to czy się rusza czy nie?

    Jednopikselowy PIR lub/i czujnik mikrofalowy z ali.
    Są reż bida kamery IR robione przez kitajców
    oparte o matryce IR. Rozdzielczość jakaś śmieszna,
    ? 16x16, 32x32 czy 64x64 pix.

    > rusza czy nie?
    Jak to nie rusza się?
    Śpi, medytuje albo nie żyje. Więc światło mu średnio potrzebne.

  • 66. Data: 2022-09-11 21:26:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Sep 2022 05:02:00 -0700 (PDT), alojzy nieborak
    <a...@g...com> wrote:
    > Jednopikselowy PIR lub/i czujnik mikrofalowy z ali.
    > Są reż bida kamery IR robione przez kitajców
    > oparte o matryce IR. Rozdzielczość jakaś śmieszna,

    To są zabawki wykrywające ruch a ja pytałem o wykrywanie obecności.
    Wystarczy przestać się ruszać i gasi światło. A to ma wykrywać
    *obecność* a nie ruch.
    Heby podał dość obiecujące rozwiązanie.

    --
    Marek