    Date: Thu, 23 Apr 2015 21:57:17 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stara różnicówka ?
    <mgtkig$jd9$1@node2.news.atman.pl> <mgtooo$dct$1@pippin.nask.net.pl>
    <mgtvf1$v0v$1@node2.news.atman.pl> <mgu7l0$k83$1@pippin.nask.net.pl>
    <mguc8u$ctk$1@node2.news.atman.pl>
    <55351186$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <mh7b7p$g2r$1@node1.news.atman.pl>
    <5537705f$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <mh8bv3$9np$1@node2.news.atman.pl>
    <55389202$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
    <mha52g$14r$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik PeJot napisał:
    > Chodzi o pomiar prądu upływu mierzony np. wg PN-EN 60335-1 p. 13 ? Swoją
    > drogą tam i tak prąd upływowy < 5mA przy napięciu roboczym.

    Normalna upływność występuje przy napięciu roboczym zmiennym a pomiar
    wykonujesz napięciem stałym.
    Tak naprawdę potrzebujesz źródła napięcia stałego, ograniczającego
    płynący prąd przy zwarciu lub poborze prądu większego niż parę
    miliamperów. Pomiary legalizacyjne, to inna bajka. Do lokalizacji
    uszkodzenia w zmywarce możesz nawet zastosować coś takiego, jak tester
    półprzewodników DY294:
    http://www.dyinstrument.com/duoyi/?q=transistor_test
    er/DY294 . Akurat o
    nim piszę, bo go po prostu mam. Może być cokolwiek innego w tym stylu.
    Nawet samoróba. To jest bardzo fajne chińskie urządzenie, posiadające
    m.in. źródło 200V i 1000V, przydatne do sprawdzania kondensatorów,
    tranzystorów, czy nie mają przebić przy wyższym napięciu. Również można
    przy jego pomocy sprawdzić diodę Zenera. 200V podłączone do diody na
    5,6V nie niszczy jej, bo następuje ograniczenie płynącego prądu a dioda
    stabilizuje napięcie. Tak samo transile, warystory. Nie nadaje sie do
    pomiaru iskierników. Miernik pokazuje od razu ile tych woltów jest.
    W Twoim przypadku powinna się objawić upływność kondensatorów na filtrze
    lub jakiejś wilgotnej zgniliźnie. Tylko pamiętaj o rozładowaniu
    mierzonego obwodu - raz przed pomiarem, żebyś nie ubił miernika a dwa po
    pomiarze, żebyś nie poczuł wstrząsu, jeśli kondensatory są sprawne.
    Miernik instalacji sam robi rozładowanie po pomiarze.

    Maciek