-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal
-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: heby <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Stary komputer nowy samolot - to tylko pozornie OT
Date: Thu, 30 Apr 2020 14:14:25 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 49
Message-ID: <r8effn$th1$1@dont-email.me>
References: <r8ciqs$7ho$1$Janusz@news.chmurka.net> <r8cjpu$a1l$1@dont-email.me>
<5ea9d6de$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
<r8clj4$mj8$1@dont-email.me>
<5ea9ddf7$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<r8coji$csn$1@dont-email.me>
<5ea9ed69$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
<r8ds69$4r7$1@dont-email.me> <5eaa7f36$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<r8e0su$ur3$1@dont-email.me> <5eaa9024$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<r8e4ji$ks6$1@dont-email.me>
<5eaabb08$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 30 Apr 2020 12:14:48 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="88d09a45deb3d604f82cce622658eb12";
logging-data="30241";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/zYNXW2D5cFagFXysJykTv"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.7.0
Cancel-Lock: sha1:DzRZi0asywW8hDq3ALK1BWEA1xE=
In-Reply-To: <5eaabb08$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:752925
[ ukryj nagłówki ]On 30/04/2020 13:48, Zbych wrote:
>> Serio, dajesz wiarę że komplikacja CPU powoduje że coś nie da się
>> zhackowac? Że większa przestrzeń adresowa przed czymś chroni?
> Tak, wierzę że dołożenie zabezpieczeń sprzętowych i programowych do CPU
> zwiększa szansę na wykrycie błędu i reakcję.
No wiec ma się to nijak do współczesnego świata. Zwiększanie poziomu
komplikacji hardware doprowadza albo do idiotycznych probelmów z
bezpieczeństwem (wyciakenia danych z powodu speculative execution /
cache) albo wręcz uszkadzania danych (row hammer) w tych super
zabezpieczonych kawałkach hardware z masą 3-literowych skrutów. Pomijam
fakt że skompikowany hardware jest skomplikowany z punktu widzenia
programisty i wymaga *znacznie* bardziej bugogennego kodu.
> Równie dobrze mógłbyś mnie przekonywać że komplikowanie konstrukcji
> windy przez dokładanie hamulców bezpieczeństwa jest bez sensu bo:
> 1. komplikuje konstrukcję i zwiększa ilość testów
> 2. hamulce mogą mieć błędy konstrukcyjne
> 3. hamulce marki Linux używane w windach towarowych to już w ogóle
> tragedia, bo można je zablokować śrubokrętem. Co najwyżej można użyć
> drewnianego klina wystruganego w garażu, bo pan Mieczysław pokrył go w
> 100% testami i ma na to papier.
Problem polega na tym że porówniae powinno być pociągnięte dalej:
Pan Mieczysław potrzebuje hamował koło zamachowe w swoim stołowym modelu
silnika parowego.
Ma do wyboru użyć kawałka drewna, co przetestowano już na milion sposóbo
albo
wybrać hamulec brake-on-wire na bazie linuxa na czymś z okolicy Ryzena.
Pan Mieczysław wybiera Ryzena. Bo kto by nie chciał nowocześnie?
Natomiast gdybyś się nieco postarał, to porównanie prawidłwoe jest inne:
Mieczysław LTD od 30 lat produkuje sterowniki hamulców ręcznych do
samolotów. Hamulce są oparte o jakiegoś starego MIPSa z 4kB RAMu, ale za
to są odporne na promieniowanie kosmiczne, zweryfikowane formalnie na
poziomu software i hardware dzieki czemu dopuszczone do latania
stosownymi certyfikatami, w dodatku pracują reduntantnie a ich
konstrukcja umożliwia ekslopatację przez kilkadziesiąt lat bez
sewisowania, a z uwagi na to że kod jest niezmienny, ustalono również że
będzie wypalony w ROMie dzięki czemu nie straszne mu rozbłyski gamma,
pioruny czy nawet toksyczne wydzieliny mniej kontrolowanego końca
przewodu pokarmowego. Dzięki tym prymitywnym urządzeniom każdy samolot
może bez problemu zahamować zaraz po zaciągnięciu mimo że ich moc
obliczeniowa jest milion razy mniejsza niż w smarfonie od oglądania
porno dowolnego pasażera i troche siara.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.04.20 14:15 heby
- 30.04.20 14:22 Grzegorz Niemirowski
- 30.04.20 14:23 Janusz
- 30.04.20 14:28 heby
- 30.04.20 15:30 Irek.N.
- 30.04.20 15:33 heby
- 30.04.20 15:37 Irek.N.
- 30.04.20 15:51 Irek.N.
- 30.04.20 15:53 Irek.N.
- 30.04.20 15:57 heby
- 30.04.20 20:03 Janusz
- 30.04.20 20:15 Janusz
- 30.04.20 20:28 Janusz
- 30.04.20 21:08 heby
- 30.04.20 23:29 Mirek
Najnowsze wątki z tej grupy
- LED
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=