  • 11. Data: 2013-07-21 23:53:21
    Temat: Re: Strajk na stacjach benzynowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2013 12:19:36 -0500, A.L. napisał(a):
    > O ile sie orientuje, to nie chodzi o to ze benzyna za droga. O to
    > chodzi ze zbyt malo zostaje w kieszeni facetom pompujacym benzyne. Oni
    > maja dokladni w d... ile benzyna kosztuje

    No to czemu cen sprzedazy nie podniosa ?

    We Francji z kolei czesto protestuja kierowcy ciezarowek. I w ramach
    protestu blokuja autostrady. No i oczywiscie nie dowoza paliw na
    stacje :-) O co im chodzi, to nie rozumiem :-)

    W USA tez jakies dziwne rzeczy
    http://consumerist.com/2012/09/13/gas-station-owners
    -protest-lukoil-price-discrepancies-by-ratcheting-fu
    el-up-to-9-99-per-gallon/
    http://consumerist.com/2012/10/05/gas-station-respon
    ds-to-higher-gas-prices-by-turning-off-pumps/

    J.

  • 12. Data: 2013-07-22 08:40:20
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-21 23:30, masti pisze:

    > tu nie chodzi o godność tylko o kasę.

    Nie chodzi o godność?

    Niemcy, Francja, Włochy, itd, wystarczy ruch cen w górę 2-3% I już chcą
    chciwe łapy upierdolić i nie cackają cię. Nie ważne czy to stacje paliw,
    autostrady, lotniska czy centra miast. Blokada i nie pierdolą się.
    Jeżeli czują że są okradani to jak nie chodzi o godność? Władza z nimi
    się liczy bo są zjednoczeni i mają szacunek. A to oznacza że są silni.
    Władza wie że jeżeli przegnie to poniesie konsekwencje. Widzisz jakie u
    nich są ceny i jakie zarobki. I przy takim stosunku cen potrafią
    zawalczyć o swoje by ten stosunek utrzymać i godnie żyć. Nie dają się
    dymać. To test właśnie godność. Tego nam brakuje.

    --
    Krzysiek

  • 13. Data: 2013-07-22 10:34:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 22 Jul 2013 08:40:20 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
    napisał:

    > Nie chodzi o godność?
    >
    > Niemcy, Francja, Włochy, itd, wystarczy ruch cen w górę 2-3% I już chcą
    > chciwe łapy upierdolić i nie cackają cię.

    ROTFL. Nie wiem jakich komuszych manifestów się naczytałeś. Po
    zjednoczeniu Niemiec cena paliwa skoczyła prawie 100%. Podasz przykład
    choć jednego strajku?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2013-07-22 11:56:30
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-22 10:34, masti pisze:
    > ROTFL. Nie wiem jakich komuszych manifestów się naczytałeś.
    Widzę że nie jarzysz o co chodzi, albo ciebie nie rozumiem.
    > Po zjednoczeniu Niemiec cena paliwa skoczyła prawie 100%. Podasz przykład
    > choć jednego strajku?
    Co ty tu o zjednoczeniu Niemiec. Oni w NRD pchnęli 1,6 bln euro netto. A
    ile faktycznie tego chyba nikt nie wie. Dymów w tamtym czasie trochę
    było w zachodniej części. Szczegółów nie pamiętam.
    Niemiec średnio za wypłatę kupi 1,5 tyś litrów. Strajkować z tego powodu
    chyba nie musi. Włoch około 1000 litrów. Juz jest różnica.
    Ale Ja ogólnie odniosłem się wcześniej, nie tylko do paliwa.
    Co do protestów ostatnio Lufthansa i pocztowcy w Niemczech dali do
    wiwatu. Chodziło 5-6% podwyżki pensji. Rząd zaoferował połowę tego. To
    europa odczuła te protesty i strajki. To jest walka o godność.
    --
    Krzysiek

  • 15. Data: 2013-07-22 13:12:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 22 Jul 2013 11:56:30 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
    napisał:

> [...]
    > pocztowcy w Niemczech dali do wiwatu. Chodziło 5-6% podwyżki pensji.
    > Rząd zaoferował połowę tego. To europa odczuła te protesty i strajki. To

    a na temat? Twierdziłeś, ze oni walczą już po 2-3% a tu nic? chyba jednak
    bajki opowiadasz

  • 16. Data: 2013-07-22 14:01:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 22 Jul 2013 14:02:08 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
    napisał:

    > To jest na temat godności, gdzie ty powiedziałeś że tylko o kasę chodzi.

    bo chodzi. Na razei nie wykazałeś, że jest inaczej.

  • 17. Data: 2013-07-22 14:02:08
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

> [...]

    To jest na temat godności, gdzie ty powiedziałeś że tylko o kasę chodzi.

    > Twierdziłeś, ze oni walczą już po 2-3% a tu nic? chyba jednak

    Gdzie te bajki?
    --
    Krzysiek

  • 18. Data: 2013-07-22 15:55:30
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-22 14:01, masti pisze:
    > bo chodzi. Na razei nie wykazałeś, że jest inaczej.

    Widzę że pewne pojęcia dla ciebie są obce lub niezrozumiałe.
    To może to zrozumiesz bo prościej juz nie potrafię.
    Na finał lat pracy jest emerytura. Kto żyje godniej na emeryturze lub
    który rząd traktuje godniej emerytów? Niemiecki, Włoski, Francuski itp
    czy rząd Polski? (nie mówię tu u UB-eckich emerytach)
    --
    Krzysiek

  • 19. Data: 2013-07-22 16:02:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 22 Jul 2013 15:55:30 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
    napisał:

> [...]
    > emerytura. Kto żyje godniej na emeryturze lub który rząd traktuje
    > godniej emerytów? Niemiecki, Włoski, Francuski itp czy rząd Polski?

    a co to ma wspólnego ze strajkiem?
    Każdy rząd tak samo ma gdzieś emerytów. Tyle, że oni pracowali na
    emerytury od wojny a my od lat 90. Widzisz róznicę?

  • 20. Data: 2013-07-22 16:37:59
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-22 16:02, masti pisze:
    > a co to ma wspólnego ze strajkiem?
    Ma i to bardzo dużo. Wypracowują sobie w latach produkcyjnych szacunek
    do godnego życia.
    > Każdy rząd tak samo ma gdzieś emerytów.
    Mylisz się i to bardzo.
    Na przykładzie załatwiania spraw urzędowych porównaj sobie jakie jest
    podejście do petenta w UK lub Niemczech. To jest kosmiczna przepaść.
    > Tyle, że oni pracowali na
    > emerytury od wojny a my od lat 90. Widzisz róznicę?
    Widzę co zrobią przez te ponad 20 z systemem emerytalnym, gromadzonymi
    pieniędzmi i kto na tym najlepiej wyszedł. Ludzie w tym systemie i przez
    te filary zostali dosłownie zrobieni w huja. Za sprawą naszego rządu.
    --
    Krzysiek