  • Data: 2009-12-31 23:33:27
    Temat: Re: Strojenie kanałów OTAKE COLOR 7090VT
    Od: "Remek" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > Prawda, tylko, co ma zrobić człowiek (nie fachowiec TV), który chce się
    > zapytać, a nie zna fachowej nazwy na te numerki 0...99 w odróźnieniu od
    > tych 0...49.

    Czytać i starać sie zrozumieć.

    > Wydało mi się że wyraźne zdefiniowanie jak co nazywam jest lepszym
    > rozwiązaniem od tworzenia wątku w celu dowiedzenia sią jaka jest fachowa
    > nazwa na te numery 0...99 (szczerze mówiąc to w ogóle nie przyszło mi do
    > glowy tworzenie takiego wątku, ani szukanie tego terminu przez google).
    > A że kanały TV można też jednoznacznie określić częstotliwościami, a ten
    > telewizor jak uruchomi się przeszukiwanie to przeszukuje te 0...99 więc
    > nie widziałem (i nadal nie widzę) nic aż tak zdrożnego w nazwaniu ich
    > kanałami.

    Prawda. Wydawało Ci się, że definiowanie swojego nazewnictwa jest dobrym
    rozwiązaniem. Tylko wytłumacz mi skąd ja mam widzieć co masz pod tymi
    nazwami i o co naprawdę chodzi?

    > szukanie tego terminu przez google

    A to bardzo dobre rozwiązanie. Nie widzę innej możliwości jak jednolite
    przyjęte nazewnictwo. Jeśli przestaniesz upierać sie przy tworzeniu własnej
    teorii odbioru TV i spróbujesz zrozumieć co Ci piszą fachowcy, to może cos z
    tego będzie.

    > Więc to zrobiłem. Wyraziłem jedynie wątpliwość, czy faktycznie jest to aż
    > tak ważne, i czy wnosi cokolwiek do meritum mojego pytania.

    Jest ważne, aby używać wspólnego języka.

    > Może jednak byś zdradził tę fachową nazwę na to, co ja nazwałem warstwą
    > pośrednią (nieopatrznie używając też nazwy kanały, a potem numerki).
    > Przypuszczam, że nie jestem jedyną osobą, która nie zna tej nazwy.

    Nie wiem ani w ząb co to za warstwa posrednia. Podejrzewam, że moze chodzić
    o numer kanału, który jest wyświetlany po wybraniu opcji programowania, ale
    to tylko domysły.

    > Rozumiem, że na uzyskanie od Ciebie informacji, jak można te moje kanały
    > poprzestrajać na inne częstotliwości nie mam co liczyć.

    Kanały - umowny podział zakresu częstotliwości przyznanemu telewizji.
    Program - w tym przypadku oznacza pozycję programatora w odbiorniku.

    Kanał możesz przyporządkować/zapisać pod odpowiednia pozycją w pamięci
    programatora.

    Wydaje się, że nie uzyskasz odbioru wszystkich kanałów jeśli Twoja kablówka
    nadaje również w paśmie S, ponieważ ten model TV nie ma tego pasma
    (hyperband).

    Pisz coś więcej (łopatologicznie) co po kolei robisz i co masz na
    wyświetlaczu.

    Remek