  • 1. Data: 2009-12-29 18:22:13
    Temat: Strojenie kanałów OTAKE COLOR 7090VT
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Mam taki problem. Mam ten telewizor od 10 lat i nie mam (nigdy nie miałem do
    niego instrukcji).

    Nie umiem dostroić go do nowych programów.
    Przypuszczam, że jakaś banalna kombinacja z pilota załatwia sprawę, ale mimo
    kilkukrotnych poszukiwań (raz na kilka lat) nie udało mi się.
    Teraz znów nam zmienili listę programów w kablu więc jest kolejna okazja.

    Ja to widzę tak:
    1. Przy normalnym użytkowaniu wybiera się jeden z 50 programów do oglądania.
    2. Druga warstwa to 100 kanałów.
    3. Do każdego z 50 programów można przypisać jeden z tych 100 kanałów.

    Moim problemem nie jest przypisywanie kanałów do programów tylko
    przestrojenie tych kanałów.
    Obecnie są one ponastawiane na około 20 różnych częstotliwości (wiele
    kanałów na tę samą częstotliwość).

    Pilot do tego wygląda mniej więcej jak ten (u mnie o 2 klawisze Fine Tuning
    mniej).
    http://www.anteny.bazarek.pl/opis/149290/orion-otake
    -rc13-rc43.html

    Wydawało by się, że do strojenia powinny służyć przyciski: Preset, Search,
    Memory, ale one pozwalają tylko dla danego programu przeszukiwać te 100
    kanałów.
    Na samym TV jest tylko 6 przycisków po dwa na wybór programu, siłę głosu i
    Fine Tuning.
    Tymi Fine Tuning nie udało mi się przejechać żadnym kanałem na sąsiednią
    częstotliwość.

    Wydaje mi się, że byłem obecny (jakieś 17 lat temu) przy uruchomieniu
    automatycznego dostrajania do wszystkich znalezionych kanałów (wg
    instrukcji, która potem zaginęła).

    Czy ktoś wie jak to zrobić aby przestroić któryś z tych 100 kanałów, lub aby
    on sam wyszukał wszystko, co widzi w kablu i przypisał sobie jakoś do tych
    100 kanałów.

    P.G.

  • 2. Data: 2009-12-29 23:45:15
    Temat: Re: Strojenie kanałów OTAKE COLOR 7090VT
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > Moim problemem nie jest przypisywanie kanałów do programów tylko
    > przestrojenie tych kanałów.

    Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Co to znaczy przestrojenie kanałów?

    > Obecnie są one ponastawiane na około 20 różnych częstotliwości (wiele
    > kanałów na tę samą częstotliwość).

    To już całkiem niezrozumiałe. Może uporządkujmy rozumowanie. W OTV program
    oznacza pozycję, pod którą zapisana jest stacja np. TVP1 nadająca na kanale
    X (w zależności od rejonu przy odbiorze naziemnym, lub zależnym od
    przyporządkowania przez przetwornik w telewizji kablowej. Kanał to inaczej
    częstotliwość na jakiej nadaje stacja. Pasmo przydzielone telewizji
    podzielone jest na kanały.

    I teraz po przeczytaniu powyższego dopytaj jeśli nie rozumiesz, lub napisz o
    co Ci chodzi.

    Remek

  • 3. Data: 2009-12-30 00:02:24
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > http://www.anteny.bazarek.pl/opis/149290/orion-otake
    -rc13-rc43.html

    Co widać na tej fotce? Jeśli masz możliwość wrzuć gdzieś parę screenów z
    menu ekranowego telewizora.

    Remek

  • 4. Data: 2009-12-30 04:08:17
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Wydawało by się, że do strojenia powinny służyć przyciski: Preset,
    > Search, Memory, ale one pozwalają tylko dla danego programu przeszukiwać
    > te 100 kanałów.

    A próbowałeś naciskać po 2 naraz, przytrzymywać któryś dłużej?? Sądzę,
    że to działa tak - najpierw TV wyszukuje wszystkie dostępne stacje i
    sobie je porządkuje jako "kanały", Ty później przypisujsz każdemu z tych
    "kanałów" numer programu ;)...

    > Na samym TV jest tylko 6 przycisków po dwa na wybór programu, siłę głosu
    > i Fine Tuning.
    > Tymi Fine Tuning nie udało mi się przejechać żadnym kanałem na sąsiednią
    > częstotliwość.

    FineTuning służy do dostrajania tylko... Nie ma jakiejś klapki i czegoś
    ukrytego??

    > Wydaje mi się, że byłem obecny (jakieś 17 lat temu) przy uruchomieniu
    > automatycznego dostrajania do wszystkich znalezionych kanałów (wg
    > instrukcji, która potem zaginęła).

    Pewnie jakaś głupia kombinacja i tyle... szukałeś instrukcji w sieci?? :D...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-12-30 08:52:12
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > porządkuje jako "kanały", Ty później przypisujsz każdemu z tych "kanałów"

    Też tak przypuszczam, ale nie udaje mi się wymusić tej pierwszej operacji.
    Dłuższego przytrzymywania nie ćwiczyłem - spróbuję.
    Po dwa - liczba kombinacji olbrzymia, a napisy (wytarte do zera, ale pod
    światło coś niecoś widać) nic nie sugerują.
    Raczej myślałem, że po klawiszu Preset (wchodzi w tryb ustawiania) klawisz
    Search tak zadziała, ale on przeszukuje te już ustawione kanały (ale może
    dłużej - sprawdzę wieczorem).

    > FineTuning służy do dostrajania tylko... Nie ma jakiejś klapki i czegoś
    > ukrytego??

    Te wszystkie klawisze są pod klapką, nawet główny ON/OFF jest pod tą klapką,
    żadnej innej ukrytej klapki (mam schemat i parę razy już go naprawiałem więc
    chyba bym znalazł).

    > Pewnie jakaś głupia kombinacja i tyle... szukałeś instrukcji w sieci??
    > :D...

    Wczoraj próbowałem znaleźć, ale trafiam tylko na Service manuale (ze
    schematem) za kilka $.
    Po nieskutecznych poszukiwaniach napisałem pytanie, bo może ktoś po prostu
    wie.

    Dzięki za sugestię z dłuższym przytrzymaniem - to może być dobry trop.
    Pilot jest już w stanie takiego rozkładu (miał kilka wypadków), że nawet
    chwilowe naciśnięcie bywa nie działające - czy długie przytrzymanie wyśle
    długi sygnał, czy kilka krótkich - oto jest pytanie.

    P.G.

  • 6. Data: 2009-12-30 09:01:44
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Remek" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Co to znaczy przestrojenie kanałów?

    Dziękuję za zainteresowanie. Wiem, że TV nadawane jest w kanałach, ale
    potrzebowałem nazwać jeszcze warstwę pośrednią i dlatego użyłem do niej
    słowa kanały zostawiając słowo częstotliwości dla kanałów TV.
    Po to napisałem:
    ------------------
[...]
    Aby było jasne, że przez Kanał rozumiem jeden z tych 100 zaprogramowanych
    (na jakieś częstotliwości) kanałów.

> [...]
    > podzielone jest na kanały.
    >
    > I teraz po przeczytaniu powyższego dopytaj jeśli nie rozumiesz, lub napisz

    Przy takim nazewnictwie należy wprowadzić określenie na to co ja nazwałem
    kanałami - przyjmijmy słowo Numerki.
    Ten TV przypisuje kanały do Numerków, a potem można sobie poukładać je w
    swojej kolejności przypisując Numerki (0..99) do Programów (0..49).
    Przypisać Numerki do Programów umiem.
    Pytam jak przypisać kanały do Numerków.
    Nie sądzę, abym cokolwiek wyjaśnił więcej niż za pierwszym razem.
    P.G.

  • 7. Data: 2009-12-30 09:08:49
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    -rc13-rc43.html

    > Co widać na tej fotce? Jeśli masz możliwość wrzuć gdzieś parę screenów z
    > menu ekranowego telewizora.

    Wiem, że ta fotka jest fatalna (jak ją kliknąć, to się powiększa i daje się
    (z trudem) domyślić jakie są opisy klawiszy).
    Jakbym zrobił zdjęcie mojego pilota byłoby widać jeszcze mniej - wszystko
    wytarte do zera.
    Ten TV ma bardzo nietypowego pilot - wszystkie uniwersalne z nim nie
    działają.

    Nie ma czegoś takiego ja menu ekranowe.

    Jedynie w prawym górnym rogu pojawia się (na chwilę) numer wybranego
    programu.
    Jeden z klawiszy powoduje wyświetlenie tego numeru, a pod nim numeru kanału
    (lub Numerku) przypisanego temu programowi.
    To praktycznie koniec tego, co pojawia się na ekranie (no jeszcze AV jak
    wybierze się, że ma wyświetlać nie sygnał z kabla antenowego tylko z wejścia
    AV).
    P.G.

  • 8. Data: 2009-12-30 11:07:07
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4b3b16f8$1@news.home.net.pl,
    Piotr Gałka <p...@C...pl> nabazgrał:
    > Użytkownik "Remek" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    (ciap)

    Już miałem napisać mniej wiecej to samo co Remek i jeszcze nakrzyczć...
    Ale przypomniałem sobie stary tv Blaupunkt (rekomendowałem zakup dla Teścia
    prawie 20 lat temu ;)

    i postaram się ZTCP opisać (do instrukcji mam 400 km)
    w tym blaupunkcie jest podobnie;
    - z tym że to coś od 0 do 99 to są jakby predefiniowane "kroki" strojenia
    (nie ma żadnych linijek na ekranie itp),
    i teraz "najlepsza" wiadomość, zależnie od wybranego "systemu" tj cable lub
    normal lub jeszcze coś innego (w rzeczonym TV jest to np. literka c przed
    numerem "kroku"), głowica przestarja się przez inny zakres (na tych samych
    numerach).
    Tak więc wybranie np. kroku / kanału 89 oznacza faktycznie wybranie kanału
    kablowego S17 (przykład z palca, nie z instrukcji ;)
    Dodatkowym efektem jest, że TV może nie mieć absolutnie ochoty na odbiór
    fonii 6,5 na zakresach kablowych (tak miały np. stare Sony).

    Włodek

  • 9. Data: 2009-12-30 11:13:16
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Jakie klawisze masz przy telewizorze?

    Skoro naciskasz preset i search potem i coś znajduje to wszystko wyglada OK.
    Oczywiście skoro kablówka, to co chwilę masz jakiś kanał. Przecież skan jest
    po kolei po paśmie. Pewnie wtedy miga numer kanału i możesz go zmienić z
    pilota lub chanel +/- no i na koniec pewnie jakieś store/memo.
    --
    Pozdr
    EM

  • 10. Data: 2009-12-30 11:42:11
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hhfckj$sdo$1@news.onet.pl,
    EM <e...@p...onet.pl> nabazgrał:
    > Jakie klawisze masz przy telewizorze?
    >
    > Skoro naciskasz preset i search potem i coś znajduje to wszystko
    > wyglada OK. Oczywiście skoro kablówka, to co chwilę masz jakiś kanał.
    > Przecież skan jest po kolei po paśmie.

    W tym tv o którym wyżej pisałem, nie jest po kolei po paśmie tylko tak jak
    sie konstruktorowi wymysliło!

    Włodek