eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaSumowanie momentów - jak to rozwiązać › Re: Sumowanie momentów - jak to rozwiązać
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sumowanie momentów - jak to rozwiązać
    Date: Tue, 02 Sep 2014 16:51:45 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <lu4li1$2c6$1@node1.news.atman.pl>
    References: <lu3kkr$uar$1@node1.news.atman.pl> <lu4f6n$rc2$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1409669505 2438 89.73.81.145 (2 Sep 2014 14:51:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Sep 2014 14:51:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.0
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33862
    [ ukryj nagłówki ]

    On 02.09.2014 15:51, Konrad Anikiel wrote:
    > On Tuesday, 2 September 2014 15:03:19 UTC+2, bartekltg wrote:
    >> Nie wiem, czy to nie armata na muchę, ale może dobrze by działał
    >> mechanizm różnicowy. Tylko odwrotnie podłączony niż w samochodzie.
    >
    > No ale on nie zapewnia równego momentu.

    Jak to nie? Przecież dokładnie do tego służy mechanizm różnicowy.
    Aż zgłupiałem i sprawdziłem. Fizyka na papierze i internet potwierdzają.
    Ewentualne różnice momentów wynikają z tarcia/oporu. W autach
    rzeczywiście specjalnie się je celowo zwiększa.

    http://zhome.com/ZCMnL/tech/Torsen/Torsen.htm

    > Jedno koło kręci się w błocie, drugie na kamieniu stoi i nie kręci się wcale.

    Nie pomyliłeś momentu (sił) z prędkością obrotową?
    To co opisujesz to właśnie jedna z oznak +-równego rozłożenia sił
    (i jego negatywnych skutków w pewnych sytuacjach).
    Na boksującym kole mamy niewielką siłę oporu, taką samą
    siłę (chyba, ze mechanizm różnicowy jest 'z oporem') mamy na
    drugim kole, przez co nie jest ono w stanie poruszyć auta.

    W wersji dla wątkodawcy, do wyprowadzeń 'od kół' podczepiamy
    wały wejściowe, a pod wyjście "od silnika" wał wyjściowy.


    pzdr
    bartekltg


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: