    Date: Tue, 23 Sep 2014 18:48:19 +0200
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Supercap

    W dniu 2014-09-23 18:07, Bool pisze:
    > Muszę zrealizować podtrzymanie układu po zaniku napięcia przez około
    > 30 sekund, pobór prądu niecałe 0,4A. Chciałbym to zrealizować na
    > kondensatorze supercap, a właściwie na dwóch bo zasilanie wynosi 5V i
    > nie znalazłem kondensatorów 5,5V o takiej pojemności jaką potrzebuję.
    > Jeśli chodzi o kontrolę ładowania to fajnie wygląda LTC3226, tylko ta
    > cena. Gdyby był jeden supercap, to od biedy chyba wystarczyłby
    > rezystor w szereg. Wiem że w przypadku dwóch szeregowo połączonych
    > kondensatorów można zastosować równolegle rezystory precyzyjnie
> [...]

    UPS do sterownika PLC Beckhoff CX1010 jest zbudowany właśnie z
    Supercapów. Czterech w dodatku szeregowo połączonych.
    Podtrzymuje te 30 sekund przy napięciu 24V ale z czasem jest to coraz
    mniej. Po 6 latach UPS'y nie wstały (2 maszynki). Kondensatory popuchły
    i się prawie wylały. Gdzieś miałem foty.
    W każdym razie balansowanie potencjałem aby było równomiernie o ile
    dobrze pamiętam to tam na tranzystorach było.
    Jakaś przetworniczka do tego bo suma napięć kondenastorów mniejsza niż
    24V - czyli wychodzi na to, że jakieś step-up zrobione za kondensatorami.
    Może tędy droga? Zasilać z 3.3V i jeden supercap a potem step-up do 5V.

    --
    Irokez