  • 1. Data: 2012-06-28 12:02:06
    Temat: Supragaz
    Od: Grzegorz <b...@b...pl>

    Witam,

    Zazwyczaj omijam dużym łukiem, ale wczoraj jadąc do Berlina akurat mi
    się gaz skończył koło takiej jednej i ...

    Cena jak w tych okolicach, z sufitu, 2,99 (ale dalej było po drugiej
    stronie i 3,10 !!!. Ale kobieta stwierdziła że klienci zadowoleni, sam
    zobaczę że przejadę więcej. I fakt, zamiast 330 przejechałem 380 km ...

    W drodze powrotnej też tam zatankowałem i rzeczywiście, przejeżdżam
    więcej w porównaniu do Orlenu, Łukoila czy zwykłego gówna na byle jakiej
    stacji po 2,68.

    Czyżby rzeczywiście supragaz był jakości prawie takiej jak niemiecki ???
    Jakie macie doświadczenia ? Bo wolę zapłaci 10 gr (4%) więcej i
    przejechać 15 % więcej !

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2012-06-28 13:07:29
    Temat: Re: Supragaz
    Od: PJ <p...@g...com>

    moze kupuja te LPG w Niemczech ? ... BP w zachodniopomorskim tez
    kupuje paliwa w rafinerii w Schwedt.

    P.

  • 3. Data: 2012-06-28 18:35:45
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...pl> napisał w wiadomości news:jsha35

    > Czyżby rzeczywiście supragaz był jakości prawie takiej jak niemiecki ???

    myślę, że jechałeś spokojnie na trasie i samochód zwyczajnie spalił mniej.
    Tyle samo by spalił na innym gazie z normalnej stacji

  • 4. Data: 2012-06-29 00:25:24
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    > myślę, że jechałeś spokojnie na trasie i samochód zwyczajnie spalił mniej.
    > Tyle samo by spalił na innym gazie z normalnej stacji

    LPG składa się z dwóch składników: propanu i butanu. Od składu procentowego
    jednego i drugiego zależy spalanie. W Niemczech sprzedają chyba sam propan,
    ale ręki nie dam sobie obciąć. ;-)

  • 5. Data: 2012-06-29 09:41:01
    Od: Martin Fox <m...@l...pl>

    Dnia Fri, 29 Jun 2012 00:25:24 +0200, nom napisał(a):

    > LPG składa się z dwóch składników: propanu i butanu. Od składu procentowego
    > jednego i drugiego zależy spalanie. W Niemczech sprzedają chyba sam propan,
    > ale ręki nie dam sobie obciąć. ;-)

    W Niemczech to też mieszanka, ale na stacji jest napisane, że proporcje to
    60/40 lub 40/60 (zależy czy zimowy czy letni).
    A u nas nikt nie podaje proporcji, bo po co? :)

    --
    Martin Fox
    http://lisiatko.pl

  • 6. Data: 2012-06-29 10:56:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Martin Fox" napisał w wiadomości

    >W Niemczech to też mieszanka, ale na stacji jest napisane, że
    >proporcje to
    >60/40 lub 40/60 (zależy czy zimowy czy letni).
    >A u nas nikt nie podaje proporcji, bo po co? :)

    A ktory lepszy ? Propan ponoc drozszy ... ale za kg. Lzejszy, wiec jak
    placimy za litr to mniej kg dostajemy.
    Wartosc opalowa ma ciut wieksza ... ale znow z kg. Z litra cieklego
    mniejsza.
    Wiec jak dziennikarz napisze ze "oszukuja kieorwcow i sprzedaja sam
    butan", to nie wiem czy ma racje. Przynajmniej latem.

    Na ile wlasciwosci wplywaja na proces spalania i efektywnosc silnika
    to niestety nie wiem.

    J.

  • 7. Data: 2012-06-30 22:29:26
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello Arbiter !:

    > myślę, że jechałeś spokojnie na trasie i samochód zwyczajnie spalił mniej.
    > Tyle samo by spalił na innym gazie z normalnej stacji

    Nic z tych rzeczy - taka sama prędkość, poza tym potem na tym samym
    gazie wracałem na Śląsk. Mam wrażenie że gaz niemiecki - bo na Śląsku to
    raczej już zwykłe g... jak gdzie indziej sprzedają.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 8. Data: 2012-07-02 22:30:37
    Od: "Piotrek" <b...@g...pl>

    To butan jest lepszy w lecie. Patrzcie do tabeli:

    http://www.bmw-tech.pl/artykul/lpg-czy-warto-zaklada
    c-gaz/

    123,61 % mieszanki o składzie (propan:butan = 30:70) to równowartość litra
    benzyny.

    129,60 % mieszanki o składzie (propan:butan = 70:30) to równowartość litra
    benzyny.