  • Data: 2012-10-12 20:08:29
    Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz.
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > 10-15amper., czyli potrzebujesz około 15W na każdą z nich. dużo. Lepiej
    > by było grzać z 230V

    No ja to zamierzam zasilać z sieci 230V, oczywiście po obniżeniu
    napięcia na transformatorze.

    10-15A to dla trzech świec żarowych będzie 360-540W, czyli trafo na
    takie moce + zapas 20% powinno być OK.

    > JEst to norma w wielu przemysłowych silnikach. Jak to chcesz zasilać,
    > stojac w garazu? od tego zależy prawie wszystko!

    Samochód stoi bezpośrednio pod oknem, więc w grę wchodzi przedłużacz i
    jakiś transformator zamontowany w komorze silnika, to tego jakieś
    zabezpieczenie po stronie wtórnej i pierwotnej transformatora i
    zmieszczę się w 150-200 zł.
    Oryginalna grzałka DEFY do mojego samochodu kosztuje 250-300 zł, do tego
    dedykowany kabel zasilający za jakieś 100 zł, i już robią się konkretne
    pieniądze. Chociaż to można by jeszcze przeżyć, to najbardziej nie chce
    mi się pruć węży w silniku.