eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiece żarowe jako podgrzewacz. › Re: Świece żarowe jako podgrzewacz.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeds.phibee-telecom.net!zen.net.uk!dedekin
    d.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!news.vectranet.p
    l!not-for-mail
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz.
    Date: Fri, 12 Oct 2012 20:08:29 +0200
    Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
    Lines: 25
    Message-ID: <k59mau$jlv$1@news.vectranet.pl>
    References: <k594jq$bor$1@news.vectranet.pl>
    <507839f8$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 095160177006.slubice.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1350065310 20159 95.160.177.6 (12 Oct 2012 18:08:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Oct 2012 18:08:30 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:15.0) Gecko/20120909 Firefox/15.0.1
    SeaMonkey/2.12.1
    In-Reply-To: <507839f8$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2468375
    [ ukryj nagłówki ]


    >> 3. Jaki maksymalny prąd pobiera pojedyncza świeca?
    > 10-15amper., czyli potrzebujesz około 15W na każdą z nich. dużo. Lepiej
    > by było grzać z 230V

    No ja to zamierzam zasilać z sieci 230V, oczywiście po obniżeniu
    napięcia na transformatorze.

    10-15A to dla trzech świec żarowych będzie 360-540W, czyli trafo na
    takie moce + zapas 20% powinno być OK.

    >> Czy ktoś próbował takiego wynalazku, ma to szanse zadziałać?
    >
    > JEst to norma w wielu przemysłowych silnikach. Jak to chcesz zasilać,
    > stojac w garazu? od tego zależy prawie wszystko!

    Samochód stoi bezpośrednio pod oknem, więc w grę wchodzi przedłużacz i
    jakiś transformator zamontowany w komorze silnika, to tego jakieś
    zabezpieczenie po stronie wtórnej i pierwotnej transformatora i
    zmieszczę się w 150-200 zł.
    Oryginalna grzałka DEFY do mojego samochodu kosztuje 250-300 zł, do tego
    dedykowany kabel zasilający za jakieś 100 zł, i już robią się konkretne
    pieniądze. Chociaż to można by jeszcze przeżyć, to najbardziej nie chce
    mi się pruć węży w silniku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: