  • 11. Data: 2013-08-05 21:07:32
    Temat: Re: Sygnał z kosmosu - jak to jest zrobione?
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-08-05 20:56, s...@g...com pisze:

    > Jak wobec tego nazwiesz urządzenie w którym zachodzi reakcja rozszczepiania jąder
    atomowych? W/g nazewnictwa NASA, całe to ustrojstwo to radioisotope thermoelectric
    generator. Co nie zmienia faktu, że podstawowym źródłem energii jest mały reaktor
    jądrowy.

    nie rozszczepiania a rozpadu. Więc patrz punkt powyżej.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 12. Data: 2013-08-05 21:22:40
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-08-05 18:52, Miroslaw Kwasniak pisze:

    > googlem ;)

    No chyba googlem bo ja nie znam zadnego zrodla energii poza jądrowym
    coby tyle lat dawało prąd.

  • 13. Data: 2013-08-05 21:23:23
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    komu ty chcesz zaimponować wnioskami które wyczytałeś w jakimś euro
    piśmiaku? tuskowi?

  • 14. Data: 2013-08-05 21:45:43
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-08-05 17:02, s...@g...com pisze:
    > Niedawno Voyager-1 opuścił granice naszego układu słonecznego. Odległość 18 mld.
    kilometrów.Fale EM potrzebują już ponad 16 godzin na przebycie tej odległości. Ale
    nie o to mi chodzi. Ma toto na pokładzie do zasilania ogniwo termoelektryczne
    napędzane małym reaktorkiem jądrowym o mocy ok. 370W. Powierzchniowa gęstość mocy
    odbierana u nas z takiej odległości jest zapewne mniejsza niż uzyskiwania z
    pierdnięcia komara. Nadal są odbierane sygnały z danymi z aparatury pomiarowej. Jak
    to jest zrobione?!

    Hasła: korelacja i okolice.
    Wstęp do tego był jakieś 25 lat temu na drugim roku, ale na lampy nie
    było czasu ;)
    BPNMSP, więcej raczej nie będę.
    Można to przybliżyć w ten sposób, że powtarzasz sygnał wielokrotnie i z
    odpowiednio dużej liczby próbek, o których wiesz, że się powtarzają,
    jesteś w stanie wydobyć właściwe dane. To tak bardzo z grubsza - tylko
    żeby złapać o co chodzi. Jeżeli bardziej interesuje, to musisz trochę
    czasu na to poświęcić.

    Pozdrawiam

    DD

  • 15. Data: 2013-08-05 22:11:55
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    naprawdę nikt nic nie wie i nie doradzi żadnej pozycji?

  • 16. Data: 2013-08-05 22:15:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Grzegorz Jablonski <m...@i...com> napisał(a):
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktor_j%C4%85drowy
    > Wikipedia twierdzi inaczej, czas ją poprawić.

    No czas poprawić, bo jak się wczytasz, to zobaczysz, że pierwsze zdania
    wikipediowej definicji nie pasują do RGT. Z resztą Wikipedia opisując RGT
    pisze, że nie są reaktorami.
    Jak coś jest napisane na Wikipedii, to nie znaczy, że jest 100% poprawne. A
    nawet jeśli generator jest reaktorem, to pisząc o nim wypadałoby zaznaczać,
    że chodzi właśnie o RTG a nie typowy reaktor z kontrolowaną reakcją
    łańcuchową.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2013-08-05 22:16:42
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > Jak wobec tego nazwiesz urządzenie w którym zachodzi reakcja
    > rozszczepiania jąder atomowych? W/g nazewnictwa NASA, całe to ustrojstwo
    > to radioisotope thermoelectric generator.

    Nazwę właśnie tak jak NASA.

    > Co nie zmienia faktu, że
    > podstawowym źródłem energii jest mały reaktor jądrowy.

    Nazywanie RTG reaktorem jest naciągane, choć może według jakiejś definicji
    prawidłowe.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2013-08-05 22:23:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-05 21:22, LeonKame pisze:

    > No chyba googlem bo ja nie znam zadnego zrodla energii poza jądrowym
    > coby tyle lat dawało prąd.

    To nie znaczy ze to jest reaktor jądrowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2013-08-05 23:33:33
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 21:07:32 UTC+2 użytkownik Michał Baszyński
    napisał:

> [...]
    jądrowy.

    > nie rozszczepiania a rozpadu. Więc patrz punkt powyżej.

    Bądź łaskaw wyjaśnić jaka jest różnica pomiędzy rozszczepieniem, a rozpadem jądrowym.
    Jestem cholernie tego ciekaw!! Bynajmniej nie tego jaka jest różnica pomiędzy jednym,
    a drugim, ale co wymyślisz w obronie swego zdania. Bo co się tyczy różnicy pomiędzy
    rozpadem, a rozszczepieniem jądrowym, to różnica jest taka jak pomiędzy kartoflem, a
    ziemniakiem.

  • 20. Data: 2013-08-05 23:49:56
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 22:16:42 UTC+2 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > Nazwę właśnie tak jak NASA.

    > Nazywanie RTG reaktorem jest naciągane, choć może według jakiejś definicji
    >
    > prawidłowe.

    A więc dyskusja w temacie nazewnictwa staje się trochę "akademicką". Jak to zwał,tak
    zwał, wiemy o co chodzi, wiemy skąd mamy źródło energetyczne na tej intergalaktycznej
    sondzie. Wracając do tematu... Skoro nadal jesteśmy w stanie odczytywać przesyłane
    dane, to znaczy że to pieroństwo działa. Tymczasem za cholerę nie mogę sobie
    wyobrazić knstrukcji elektroniki+odszumiania sygnału z nadajnika o mocy << od mocy
    zasilacza z odległości 18mld km (nawet z zastosowaniem DSN).