    From: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...Gubernat.NET>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Symetria routingu BGP w TPNET :-)
    Date: Wed, 8 May 2002 15:01:23 +0000 (UTC)

    On Tue, 7 May 2002 23:14:59 +0000 (UTC), Grzegorz Janoszka (odpowiadając popraw
    adres) <G...@p...onet.pl> wrote:
    > Przepraszam, ale czemu obwiniasz IPartners, że Dialog nijak nie prependuje
    > się do Teleglobe?
    Bo wiem :)
    Z dialogu do IParters idzie poprawnie, czyli via TP S.A. natomiast w drugą
    stronę już nie gdyż "to jest sprawa polityczna" i routować drugą stronę
    nie będzie po TP S.A.
    AFAIR IParners nie przyjmuje ASa Dialogu po TP S.A.

    > Uważasz, że ZAWSZE winna jest strona rutująca pakiet? Pamiętaj, że w
    > przypadku BGP to admin sieci docelowej informuje klientów, jak chce, żeby
    > pakiety do niego docierały.
    Nie zawsze. Mam 3 łącza i chcę aby do Pozmau szło przez Telbank, gdyż
    w Poznaniu TP S.A. ma uwalonu router robiący pętelkę.. to JA ustawiam
    sobie że do Pozmanu NIE będzie szło przez TP S.A.

    > Jeśli Dialog (mniej lub bardziej celowo) ustawił, że woli łączność przez
    > Teleglobe, to tak jest.
    Raczej Dialog celowo ustawił łączność przez TP S.A.
    Miałem styk z IPartners ścieżka miała z 10 czy 12 ASów, przez TP S.A ma 4.
    Odpowiedź sunie się sama....

    > IPartners mają dzień i noc siedzieć przy kompch i wyłapywać polskie sieci,
    > które mają kłopoty z BGP?
    Hmm po kilku pismach i telefonach pewnie bym przestawił....

    > Mi by się nie chciało :)
    Mi też... jednakże gdyby klient był upierdliwy bym przestawił (AFAIK
    Dialog był)