  • Data: 2018-02-15 09:08:49
    Temat: Re: Systemy audio do anonomizacji głosu
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli podsumowując co chciałeś przekazać? Że ta anomizacja głosu to
    > lipa, bo da się to odwrócic?

    Bo ja wiem, czy lipa... Po prostu tak jak opisałem - stosowane są do
    tego normalne efekty audio, których używa się w celach muzycznych a nie
    "kryptograficznych". A z tego wynika to, że odwrócenie procesu w
    znacznym stopniu odtwarza pierwotne brzmienie głosu.

    > Czy spotkałeś się lub słyszałeś o takim używanyn w tym celu urządzeniu,
    > które tak w czasie rzeczywistym zmienia głos, że po próbie przywrócenia
    > oryginalnego tonu to co słychać _nie_ jest głosem tej osoby tylko głosem
    > syntetycznym, łudząco tylko przypominającym ludzki (np. Iwona)?

    Nie. Ja mam doświadczenie w realizacji studyjnej, tam się nie stosuje
    takich kosmicznych wynalazków.

    Generalnie nie ma to znaczenia, czy mówimy o urządzeniu fizycznym, czy
    jest to robione przez np. zestaw efektów programowych w jakimś systemie
    komputerowym. Zawsze może to działać "on fly" i zawsze używa się do tego
    - z tego co słyszę - zwyczajnych efektów "audio" w ich najprostszej wersji.

    Tak sobie myślę - co można by zrobić, żeby ten proces udoskonalić w
    miarę prosto ;

    można by zamiast pitch shiftera (czyli obniżania) zrobić coś nieco
    bardziej zniekształcającego sygnał - trzeba by poeksperymentować z
    różnymi modulatorami, phaserami i innymi cudawiankami - efektów tego
    typu jest od groma i ciut ciut. No ale - komu by się chciało bawić ?

    Ale też muszę powiedzieć, że czasem słyszę w takich programach głos
    zniekształcony z nieco większą starannością - choćby też zmianę
    częstotliwości kilka razy ( z różnym shiftem ) i potem zmieszanie.
    Dzięki temu już jest trudniej, bo pojedyńcze "odwrócenie" nie pomoże.

    Niezły skutek daje też vocoder ;

    https://www.youtube.com/watch?v=uXn1up-9D78

    ten efekt może całkowicie usunąć "intonację" głosu.

    Oczywiście - dziś można robić cuda na kiju. Można przecież wręcz zmienić
    głos (nawet bez zmiany wysokości) na inny. Taki "morphing".
    Nawet "zabawkowe" aplikacje robią to nienajgorzej :

    https://www.youtube.com/watch?v=CpVwl-FEzl4

    Skoro można sieć neuronową nauczyć mówić :

    https://www.youtube.com/watch?v=FsVSZpoUdSU
    albo
    https://www.youtube.com/watch?v=NG-LATBZNBs

    skoro można odtworzyć z audio całą postać :

    https://www.youtube.com/watch?v=9Yq67CjDqvw

    to można dziś na pewno zmienić całkiem autentycznie i nieodwracalnie
    głos starszego pana na głos młodej blondynki :) Albo mówić głosem
    znanego polityka. Choć na razie nie widziałem publicznie dostępnej
    aplikacji do tego. Ale też - w branży pro audio pracowałem kilkanaście
    lat temu (teraz to hobby), więc nie jestem na bieżąco.