  • Data: 2018-02-15 11:17:18
    Temat: Re: Systemy audio do anonomizacji głosu
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 14.02.2018 um 18:35 schrieb Marek:
    > Ci co przysłuchują się fascynującemu serialowi p.t. komisja śledcza d.s.
    > Amber Gold zauważyli, że ostatnio byli przesłuchiwani funkcjonariusze
    > ABW w trybie anonimowym czyni ich głos był "zgrubiony" by nie można ich
    > było rozpoznać. Z ciekawości wrzuciłem próbkę takuego głosu do
    > popularnego softu do obróbki audio. Co to za anonimizacja, skoro
    > wystarczy podwyższyć ton o kilkanaście procent i już słuchać gościa "
    > normalnie"? Oczekiwałem, że ta anonimizacja wycina i zniekształca
    > nieliniowo tak bardzo, że nie da się uzyskać pierwotnego głosu.
> [...]
    Można użyć vocodera z solidną kompresją. Zachowuje pierwotne cechy głosu
    rozmówcy, ale niekoniecznie jest to potem rozpoznawalne. Możesz się tym
    pobawić, są projekty open source, na przykład Codec 2 do zastosowań
    radioamatorskich.
    A w TV i serialach co prawda zmieniają głos, ale to tylko dla celów
    dramatycznych. Teksty są na ogół czytane przez lektorów.

    Waldek