  • 111. Data: 2013-05-03 00:19:59
    Temat: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > i przetrzyj dotykowy ekran. :) I sprawdź, jak szybko można pisać
    > na dotykowej, nawet na ekranie o przekątnej paru cali, a jak powoli
    > na tradycyjnej.

    no, akurat na dobrej tradycyjnej piszę szybciej niz na dotykowej (jak
    i fizycznej w BB).
    wiec argument nietrafiony

    > Chyba trzeba być bardzo odpornym, aby nie zauwazyć, że
    > rozpoznawanie mowy i programy domyślające się, co piszący
    > ma swej myśli, gdy ciaga palcem po klawiatuturze, są
    > ogromnymi udogodnieniami. :)

    akurat niekoniecznie sa dobrymi rzeczami: ja je zawsze wylaczam, bo
    przez nie zapominam jak sie pisze odpowiednie wyrazy, bo nie musze ich
    calych wpisywac skoro "autokorekta" je podpowie.

    szymon

  • 112. Data: 2013-05-03 00:41:17
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-02, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > MS dba o to, żeby "walka z piractwem" nie była tak do końca skuteczna.

    > Doskonale zdaje sobie sprawę, że pirackie kopie są główny powodem
    > popularności ich produktów. Bez piractwa - na co komu w domu byłby

    To jest fascynujący tok rozumowania. I co - zarabiają coś na tej
    popularności produktów? :) Bo ja myślałem, że na sprzedanych
    licencjach.

    MS nie przejmuje się bardzo piractwem w domach z dwóch bardzo
    istotnych powodów:
    a) bo jedyna skuteczna metoda na piractwo to stała kontrola, czyli
    wymóg ciągłego podłączenia do Internetu (na co jest trochę
    za wcześnie),
    b) bo użytkownicy domowi nie są dla nich bardzo istotni. MS zarabia
    na firmach: na licencjach komercyjnych (droższych), na oprogramowaniu
    specjalistycznym, na zapewnianiu wsparcia i - od niedawna - na usługach
    kompleksowych typu Office 365.

    > Office za 1000 zł, skoro można 95% rzeczy zrobić na darmowym
    > oprogramowaniu konkurencji.

    Łatwo tak mówić, jak się np. arkusz kalkulacyjny otwiera raz
    na tydzień :).

    W życiu ważna jest nie tylko funkcjonalność, ale też ergonomia.
    Dla ogromnej większości profesjonalnych użytkowników Excela
    szczytem możliwości jest vlookup. Więcej nie umieją, bo nie potrzebują.
    Potrzebują za to wygodnego, płynnego i przyjaznego narzędzia, bo
    będą się na nie gapić 30h w tygodniu przez pół życia. Darmowe
    odpowiedniki po prostu nie oferują takiego komfortu.

    I tego typu zestawień jest na pęczki. Po prostu musisz pamiętać,
    że oprogramowanie to nie tylko kod - tak jak dom to nie tylko
    cegły i rury.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 113. Data: 2013-05-03 00:58:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon von Ulezalka" 6...@x...goo
    glegroups.com

> [...]

    : przez nie zapominam jak sie pisze odpowiednie wyrazy, bo nie musze ich
    : calych wpisywac skoro "autokorekta" je podpowie.

    Nie widzę przeszkód w dołączeniu klawiatury do tabletu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 114. Data: 2013-05-03 01:10:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" 5182c371$0$1229$6...@n...neostrada.pl

    > Zwyciężyły? Jakoś tego nie widzę wchodząc do banków, mniejszych sklepów
    > czy odbierając fakturę w firmie handlującej np. materiałami budowlanymi.

    Więc zobacz, ile sprzedawanych jest laptopów a ile blaszaków. :)

    Na resztę nie chcę odpowiadać -- bo nie ma na co.

    Nie tylko jest problem z zasilaniem zewnętrznego dysku, ale gdzieś
    czytałem, ;) że nawet przepowiedzieć przyszłości Android nie potrafi
    a ponoć i lotów w kosmos nie zapewnia każdemu chętnemu.

    W wypadku blaszka nie szukasz problemów, które znajdujesz w tablecie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 115. Data: 2013-05-03 01:12:57
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 02.05.2013 Kosu <K...@n...com> napisał/a:

> [...]
    > Gapią się i cieszą. I w tym Linuxie projektują te mosty i procesory...
    >
    > Jak wiem: 14 lat, odkrycie Linuxa, klepanie komend w terminalu - to
    > wszystko jest naprawdę fajne. Też przez to przechodziłem.
    >
    > Jeśli chciałbyś być częścią "technologicznie zaawansowanego świata",
    > to opanuj dobrze Matlaba. To jest właśnie narzędzie. I taki światowy
    > np. inżynier cały dzień gapi się w tego Matlaba właśnie, a OS widzi
    > przez 5 minut (tzn. przy właczaniu i wyłączaniu kompa)... Trudno
    > powiedzieć który, ale tak jak patrzę po znajomych, to jednak częściej

    Przejdedź się do BMW, zapytaj się na czym ich serwery CAD/CAM pracują,
    czy to najnowsza wersja Windows Server z kafelkami czy też Linux Novell.
    Zapytaj się ich ile tam jest serwerów pod kontrolą Microsoftu.

    Zadanie na weekend, znajdź wśród 500 superkomputerów, 2 pracujące pod
    system Windows. Dla ułatwienia dodam, że 95% pracuje pod Linuksem.
    Sprzęt wart setki milionów dolarów, a nie stać ich na licencję za Windowsa.
    http://www.top500.org

  • 116. Data: 2013-05-03 01:28:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" 5182ca10$0$1222$6...@n...neostrada.pl

    > proszę o informacje ile w tej chwili osób pracuje na Autocadie w stosunku do osób
    przeglądających strony www.

    Z dokładnością do którego miejsca po przecinku? Bo tak do 4 to -- mamy chyba zero
    z ilorazu {liczby(użytkowników AC) i liczby(użytkowników przegladających WWW)}. ;)
    WWW przegląda co najmniej miliard ludzi na świecie. :) Jeśli co tysięczny by używał
    AC, mielibyśmy aż milion użytkowników AC, ale to raczej zbyt optymistyczne dla AC.

    > Proszę o informacje, jaki procent zainstalowanych programów MS word, w czasie
    ostatniego roku, tylko OTWIERAŁO dokumenty?
    > ile programów MS word utworzyło dokumenty składające się tylko z jednej strony a4,
    na której są litery i spacje.

    Bez krojów, akapitów itd... Czyli ile z tego można by było zapisać prostym edytorem?

    > JAk by sie zmieniła procentowo sytuacja gdyby nagle każdy nielegalny ms word
    wysyłał donos na policje?
    > To się nazywa dominacja M$. Czy przeminie? mam nadzieje.

    Zależy to od tempa wzrastania świadomości społecznej i tempa wzmacniania się M$.
    IMO M$ jest na pozycji przegranej -- trudno już czarować i obiecywać poprawę. :)
    Coraz więcej ludzi chce komputera w roli narzędzia, nie zaś egzotycznej rośliny
    wymagającej stałej opieki. ;)

    > nie panie kolego. to świadczy o tym, że stronę robił dupa a nie informatyk. 10 lat
    temu, gdy w mojej firmie robiono stronę,
    > zapytałem "a jeśli oglądający ma monitor o innej rozdzielczości to co zobaczy?" Tak
    zwany projektant stron www nawet o tym nie
    > pomyślał. On się nigdy w życiu nad tym nie zastanawiał. IE królował! Parę lat
    później jego pozycję zajął firefox, darmowy, lepszy.
    > Czy to spotka windowsa? Nie. bo jest darmowy. Znaczy płacimy za niego w szkołach
    (paint) urzędach ( jedna strona a4, bez tabów,
    > bo można spacje 640 razy nacisnąć)

    No właśnie -- Windows jest ,,darmowy'', czyli bardzo chętnie opłacany
    z funduszy społecznych. Zwykle za to, że ktoś jest zmuszany do oglądania
    reklam, ten ktoś coś w zamian otrzymuje. Tymczasem w wypadu produktów
    M$ -- ten ktoś płaci za to, że musi odbierać reklamę, a czasem nawet
    za to, że musi współuczestniczyć w budowie tego czegoś.

    Komputer powinien być narzędziem -- w wypadku PeCeta tak zwykle nie jest.
    Telewizor kupujemy -- i używamy go a on nam służy. Podobnie z pralką czy
    odkurzaczem bądź czymkolwiek innym. Czymkolwiek poza PeCetem, który umie
    samoistnie zawiesić się, co jakiś czas wymaga reinstalowania oprogramowania,
    naprawiania itd...

    W tym chaosie niejeden człowiek nie ma już czasu na... używanie komputera
    typu PC... W wypadku Androida -- ściągam apkę, sprawdzam ją i jeśli
    cokolwiek mi nie odpowiada, czuje się zawiedziony? Jeśli znajdę
    mniejszą...

    > A oglądanie na takim smartfonie zdjęć czy filmików również
    > telefon 4 cale ustawiony w wygodnej odległości (dziesiąt cm) jest kątowo większy od
    telewizora 42 cale na drugiej scianie pokoju.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 117. Data: 2013-05-03 02:08:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" 5182a6e1$0$1257$6...@n...neostrada.pl

    > Ale podstawowym problemem nie jest to, czy można do smartfona podłączyć
    > monitor ale to, czy da się na nim uruchomić np. Płatnika. :-D

    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.hy
    studio.android.dosbox&feature=search_result

    Może dałoby się znaleźć także emulator, pod którym by chodził
    ów Płatnik, jednak problem jest poważniejszy -- wspieranie
    Windows pieniędzmi podatników. :) Polacy *muszą* zauważyć,
    iż część ich dochodów przecieka do M$ za sprawa polityki.

    To nie jest tak, że M$ buduje coś profesjonalnego, przy
    czym inni budują zabawki. Wielu nawet zauważy, iż jest
    odwrotnie -- to produkty M$ są słabe i zawodne, podczas
    gdy konkurenci potrafią produkować coś znacznie lepszego.

    Zapłaci ZUS (czy inny urząd opłacany pieniędzmi społecznymi)
    i wymusi zapłacenie przez masę użytkowników, bo jednak głupio
    wypada ten, kto oficjalnie używa jakiegoś oprogramowania
    i twierdzi zarazem, iż tego oprogramowania nie ma.

    10 milionów użytkowników (polscy mali przedsiębiorcy)
    pomnóżmy przez 100 dolarów amerykańskich a otrzymamy
    miliard tychże dolarów na koncie M$.

    Może jednak warto pomyśleć o wspieraniu alternatywnych
    systemów, zamiast podnosić podatki i obciążać ludzi
    koniecznością kupowania ,,Windows pod Płatnik''.

    -=-

    Co stoi na przeszkodzie w budowaniu Płatników AutoCadów,
    Photoshopów pod systemy Linuksowe? Dlaczego Polacy szli
    na barykady i unicestwiali jednopartyjny system polityczny,
    ale tak ochoczo wpierają jednie słuszne oprogramowanie?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 118. Data: 2013-05-03 02:34:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" klusg5$451$...@s...aioe.org

    > Na resztę nie chcę odpowiadać -- bo nie ma na co.

    > W wypadku blaszka nie szukasz problemów, które znajdujesz w tablecie.

    Jak do PeCeta podłączyć dysk PATA?
    Najlepiej po USB, skoro mamy pozostać w kręgu M$
    i mieć szybkość zdecydowanie lepszą niż szybkość
    oferowaną przez WiFi...

    Ale co wówczas, gdy gniazdo USB jest tak niepewne,
    iż każde lekkie drgnięcie notebooka potrafi zerwać
    łączność? Gniazdo nie jest bite, gniecione itd...
    Wtyczka też jest niemal nowa. :) Tymczasem TV
    podpiętej do tego gniazda raczej nie można oglądać
    z uwagi właśnie na niekontaktowanie..

    Z dyskiem będzie lepiej?

    Wtyczki dysków raz za razem wypadają mi z gniazdek...
    Czym to skutkuje -- chyba wiadomo. :)

    Ale te problemy jakoś nie zniechęcają do używania PeCeta.

    Po WiFi wkrótce można będzie tanio (będą tanie urządzenia)
    słać z szybkością oferowaną przez USB2 a nawet USB3...

    -=-

    A może brak RJ45 też jest wadą smartfonów i tabletów?
    Trochę nieprofesjonalnie wygląda komputer, który nie
    jest przydrutowany do ściany... Jak na nim używać AC,
    Płatnika, czy czegokolwiek profesjonalnego?... Ot tak,
    łażąc po całym pomieszczeniu, czy może nawet wchodząc
    wiadomo gdzie, zamiast z gazetą?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 119. Data: 2013-05-03 03:14:26
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-03 01:10, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    [...]
    > Na resztę nie chcę odpowiadać -- bo nie ma na co.
    Ależ dlaczego??? Przecież do smartfona/tabletu tak łatwo jest podobno
    podłączyć monitor czy też HDD. :-D

  • 120. Data: 2013-05-03 03:14:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-03 01:28, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > tysięczny by używał
    > AC, mielibyśmy aż milion użytkowników AC, ale to raczej zbyt
    A czy ta liczba ma jakiekolwiek znaczenie? Przecież wygoda przeglądania
    WWW na smartfonie/tablecie również jest do dupy w porównaniu do wygody
    oferowanej przez blaszaka z dużym monitorem i niezłą myszką. Oczywiście
    urządzenia przenośne mają też swoje zalety - łatwiej jest je zabrać np.
    na sedes. :-D