  • 51. Data: 2013-05-01 18:58:56
    Temat: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 maja 2013 (18:33:32) napisano:

    > -- mnogość oprogramowania dla Androida (i jakość tego
    > oprogramowania) jest zdumiewająca

    Właśnie widać - Android spełnia wszystkie Twoje potrzeby :>

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 52. Data: 2013-05-01 19:00:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-01 11:53, Użytkownik qwerty napisał:

    > komputer <<urządzenie elektroniczne automatycznie przetwarzające dane
    > zapisane cyfrowo, służące do szybkiego wykonywania obliczeń,
    > przechowywania, porządkowania i wyszukiwania danych oraz sterowania
    > pracą innych urządzeń>>
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2472869
    >
    > Konsola już nie przetwarza danych?

    Przetwarza, moja pralka i lodówka też przetwarzają a komputerami
    nie są.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2013-05-01 19:02:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zlotowinfo" klqtep$mko$...@n...news.atman.pl

    > bajki, microsoft zamuli wszystko

    Od początku M$ był uważany za coś, co wymusza postęp technologiczny.
    Nawet twierdzono (złośliwie?), iż M$ czerpie korzyści materialne
    z napędzania koniunktury. Oprogramowanie konkurencji było i lepsze,
    i szybsze i mniej zasobożerne...

    Niby nijak nie można porównać wymagań stawianych komputerom pół
    wieku temu do obecnych wymagań, ale można bez trudu porównać
    smartfony i tablety oparte o Androida i ARMy do PeCetów
    opartych o Windows i x86.

    I (co bardzo ważne moim zdaniem) w wypadku M$ -- winny jest
    zazwyczaj użytkownik, podczas gdy w wypadku Androida tak nie
    jest. Gdy w aparacie fotograficznym komuś nie pasuje rozmieszczenie
    przycisków lub kółka są za małe/duże -- wini producenta i uznaje,
    że producent musi dbać o wygodę fizyczną i psychiczna użytkownika.
    Tak też jest z masą innych urządzeń powszechnego przeznaczenia.
    Lodówka czy pralka musi pozwolić na szerokie otworzenie drzwiczek,
    telewizor musi być łatwy w obsłudze, intuicyjność ma swoje poczesne
    miejsce niemal wszędzie...

    Ale w wypadku produktów M$ tak nie było od samego początku aż
    do teraz, gdy M$ traci masy klientów za sprawą Google i Androida.

    -=-

    Mulenie?

    USB jest powszechny, ale w zestawieniu ze starszym
    od niego FW -- jest interfejsem słabym.

    Flagowym ;) elementem PC była dyskietka 3.5", choć
    oferowana przez nią pojemność była niemal żadna
    w zestawieniu z potrzebami i możliwościami innych,
    alternatywnych nośników, nie tylko z HDD.

    Sam początek IBM PC to absurdalna bariera 640 KiB RAMu
    (niby więcej i nie chcę dywagować, ile, bo z jednej strony
    więcej, z innej zaś mniej) i praca bezpośrednio na nim, bez
    trybu chronionego i pamięci wirtualnej. 80186 w ogóle nie
    wypalił i po 8088 mmay PeCeta z 80286 (juz z trybem chronionym
    i niby z większą ilością RAMu, ale nadal PC chodzi na DOSie,
    który nie umie wykorzystać zalet tego CPU)...

    Szybki rozwój sprzętu był stale duszony szybkim ;) postępem
    oprogramowania rodem z M$.

    Ja zaczynałem od komputerów, które miały dziesiątki (lub parę
    setek) kilobajtów RAMu i setki kiloherców taktowania CPU. Takie
    komputery nie nadają się rzecz jasna do obróbki dzisiejszej grafiki
    czy muzyki, ale jednak na czymś obrabiano muzykę tłoczoną na CD.
    Czymś przygotowywano czasopisma i książki, czymś opracowywano
    programy TV i radiowe audycje... Kwitła prasa, DTP, reklama...
    W kosmos strzelano rakietami, z których część nawet osiągnęła
    stawiane cele...

    PeCet oparty o najszybsze i7 jest szybki?
    Na pewno tak, ale czy w połączeniu z Windows8?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2013-05-01 19:28:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yakhub" 1...@g...pl

    W liście datowanym 1 maja 2013 (18:33:32) napisano:

    > -- mnogość oprogramowania dla Androida (i jakość tego
    > oprogramowania) jest zdumiewająca

    : Właśnie widać - Android spełnia wszystkie Twoje potrzeby :>

    Zły przykład -- OE nie ma nie tylko w Androidzie, ale także
    w Windows Vista/7/8... I pod Windows, i pod Androida są
    programy pełniące funkcje podobne do funkcji pełnionych przez OE.

    Z OE zacząłem korzystać kilkanaście lat temu, gdy Androida nie było.
    Używam do dzisiaj z przyzwyczajenia -- szkoda czasu na przechodzenie
    z OE do czegoś innego.

    > Można zapytać wprost -- po co komu PeCet oparty o Windows i x86?

    Chciałem złośliwie napisać, że chyba jedynym zastosowaniem dla
    M$ była przeglądarka IE oraz program pocztowy OE, ale uznałem to
    za kiepski żart. Widzę, że dla Ciebie ten żart jest dobry.

    Ja akurat korzystam z masy oprogramowania chodzącego pod Windows
    i na x86. Jednak IMO widać wyraźnie, iż tak zwana rzeczywistość
    nie daje wielkich szans produktom M$ oraz produktom opartym
    o systemy operacyjne M$. Choć mój notebook sypie się a nowe
    laptopy oparte o Windows są coraz tańsze, na razie nie widzę
    potrzeby kupowania nowego notebooka z Windows.

    Pozostaną zapewne interfejsy takie jak SATA czy USB, ale samo
    oprogramowanie M$ raczej będzie miało coraz mniejsze pole do
    popisu. Ktoś, kto wykorzystuje komputer do pracy, z dnia na
    dzień nie zamieni Windows oraz x86 na coś innego, ale tendencja
    jest jednoznaczna i raczej okrutna dla M$.

    Dla mnie ostatnim sensownym (o ile w ogóle można mówić o sensie
    w wypadku M$) systemem był WXP. A może nawet nie tyle ostatnim,
    co jedynym. Obecnie WXP odchodzi do przeszłości. Był efektem
    współpracy M$ z DEC, z którą Gates zaczynał swoją przygodę
    komputerową. Windows 7 i Windows 8 to spóźnione reakcje
    Gatesa (wiem, że M$ i Gates to od dawna dwie różne sprawy)
    na rosnącą świadomość ludzi. Natomiast poprzednie wersje
    Windows rodem z M$ to nakładki na DOS (WME, W98, W95, W311fwg)
    i absurdalny Windows 1.1 chyba autorstwa samego BGatesa.
    DOS zaś nie był produktem M$, tak jak i Android nie był
    produktem Google.

    Pomijam systemy równoległe, na przykład mające w swej nazwie
    słowo 'server' z wielu powodów.

    -=-

    Czy Windows 8 podbije serca i świat -- zobaczymy.
    IMO raczej nie z uwagi właśnie na zasobożerność
    i ociężałość. Strach przed bogiem ;) M$ ustąpi
    rozsądnym zachowaniom i ludzie zaczną rezygnować
    z tego, co ich dusi, dając w zamian ;) makabrycznie
    duże zyski firmie M$ oraz skorumpowanym urzędnikom
    wydającym publiczne pieniądze na wspieranie filozofii M$...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 55. Data: 2013-05-01 20:16:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Przetwarza, moja pralka i lodówka też przetwarzają a komputerami
    > nie są.

    Pralka ma komputer. Nawet twoja żona programuje. :)

  • 56. Data: 2013-05-01 20:27:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Można zapytać wprost -- po co komu PeCet oparty o Windows i x86?

    A na czym chcesz tworzyć grafikę 3d, obrabiać materiał wideo, projektować w
    cadzie? Na androidzie?
    Android i win8 jest na dzieciarni. Prawdziwy użytkownik wykorzystuje komputer do
    ciut większych zastosowań, niż FB. Chodźby taki excel czy word. Nawet raspberry
    pi do tego się zbytnio nie nadaje.

  • 57. Data: 2013-05-01 22:36:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-30 18:43, Piotr C. pisze:
> [...]
    jeszcze nie ma takiego systemu.

    > Eee nieprawda.
    > Pamiętam czasy I poł. lat 90. Obowiązkowy Norton Commander (bo już nikt nie katował
    się w linii poleceń). Wpisanie CLS (polecenie o czasie wykonania ->0) zajmowało pare
    sekund do powrotu ekranu NC na 386. I to był też popularny test sprawności sprzętu,
    na 486 ze smartdrv.com działało już całkiem szybko. Edytor wordperfect w trybie
    graficznym (tzw. WYSIWYG - pamiętasz jeszcze?) to był ból dupy na 486SX-33. Aaa i
    pamiętaj, że nie było wielozadaniowości! Samo uruchomienie drivera pamięci EMS (czyli
    praca w trybie chronionym) zamulało jeszcze o połowe. Itd itd...

    Dodam jeszcze, że gdy przyszedł czas na wymianę dysku 50 MB na nowy
    ultra duży 340 MB, to przekopiowanie tych 50 MB ze starego dysku na nowy
    zajęło dobre kilka minut.

    Dziś przekopiowanie filmu 700 MB trwa ile? 10 sekund?

    Pamiętacie testy graficzne Wintach? Była tam emulacja grafiki wektorowej
    a'la Auto Cad. To, co dzisiaj rysuje się w mgnieniu oka - wtedy rysowało
    się minutami.

    W Word 2.0 edytowałem równania na wykłady. Wejście w każde takie
    równanie trwało kilkanaście sekund. Pamiętam, że wtedy zaszalałem i
    podwoiłem pamięć ram z 2 do 4 albo z 4 do 8 MB. Komputer potem
    przyspieszył ze 20x z tymi równaniami.

    Pamiętam też jakiś 20 sekundowy film. Pierwszy film, który widziałem na
    komputerze. Chyba jakiś fragment CNN. Wszyscy byli w szoku, że na
    komputerze da się odtworzyć prawdziwy film!

    --
    MN

  • 58. Data: 2013-05-01 22:51:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-01 20:16, Użytkownik qwerty napisał:

    > Pralka ma komputer. Nawet twoja żona programuje. :)

    Może i ma, ale sama komputerem nie jest.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2013-05-01 23:27:45
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > CD-ROM kupiłem kilka miesięcy później. Przelicznik podobny: x1 - stówa,
    > x2 - 2 stówy, x4 - 4 stówy :)

    I komu to panie przeszkadzało... Tfu!
    Ja to powiedziałem czy pomyślałem? ;)
    Przem

  • 60. Data: 2013-05-01 23:53:19
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > wyjaśnia, iż nie chodzi mi o dosłowne wpisanie takiej
    > linii, ale chodzi mi o złą organizację oprogramowania M$.

    co jest nie tak z ludzmi "przypadkowo" przekręcającymi nazwy MS? co-
    zle jesli firma zarabia pieniadze?

    >  -- liczba sprzedawanych ARMów przyprawia o zawrót głowy
    >     (ponoć w tym roku są to miliardy; ile w tym czasie
    >     sprzedano x86?)

    no i co z tego? ile z nich laduje w pralkach, samochodach, routerach,
    urzadzeniach ogolnie niewymagajacych wielkich mocy obliczeniowych?

    >  -- moce obliczeniowe małe dla komputera typu PeCet z Windows
    >     na pokładzie (zwłaszcza Windows 7 i Windows 8) są wręcz
    >     potwornie dużymi dla Androida i ARMów

    no, chyba tylko jak chcesz sobie przegladnac facebooka.
    bo do bardziej wymagajacych rzeczy ARMy nie maja wystarczajacej
    wydajnosci.

    >  -- po i3/i5/i7 nastąpił jakby zastój, podczas gdy
    >     smartfon z 32 rdzeniami ARMa widziałem, choć
    >     i jednego takiego rdzenia wystarczy do wielu zadań

    ... i dlatego tez andek tak ssie nawet na 2 rdzeniowym procku?
    zreszta- jaki zastoj? o hUMA slyszal?

    >  -- atomowe napędy zanikają i chyba wkrótce nikt nie
    >     będzie budował netbooków opartych o Atomy Intela
    >     (być może już teraz nikt tego nie buduje/produkuje)

    no, przeciez SoC z Atomami sa. pradozernosc maja w normie,
    wydajnosciowo rozkladaja wielordzeniowe army na lopatki

    >  -- mnogość oprogramowania dla Androida (i jakość tego
    >     oprogramowania) jest zdumiewająca

    mowisz o wszystkich aplikacjach do "tworzenia" latarki?

    > Można zapytać wprost -- po co komu PeCet oparty o Windows i x86?

    coby odpalac posiadane aplikacje? albo do ten tego- pracy?

    szymon