  • 1. Data: 2009-01-07 21:03:46
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 7 Jan 2009 12:49:58 -0800 (PST), r...@g...com napisał:
    > Panie i Panowie, Rodacy!
    >
    > Muszę powiedzieć, że jestem rozczarowany. Od ładnych siedmiu godzin
    > gimp.org jest dostępny bezpośrednio z sieci TP i pies z kulawą nogą
    > tego nie zauważył? Odblokowania najpopularniejszego serwisu w Polsce?
    > Symbolu walki o wolność, a w każdym razie przeciwko telekomunie i jej
    > zapędom cenzorskim? Ojca wątku?

    Wypraszam sobie. Zadzwoniłem na 0800.... i podziękowałem. Dziś rano.

    --
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 2. Data: 2009-01-08 11:58:03
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 08 Jan 2009 13:03:27 +0100, Jacek Zapala napisał:

    > Znaczy zmieniasz operatora?
    > A na kogo? Bo wiesz, TP nie jest jedynym dostawcą, który korzysta z tego
    > mechanizmu.
    > I mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    Nie zrozumiałeś mnie.
    Podziękowałem za WYJĘCIE gimpa z czarnej dziury :-)

    --
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 3. Data: 2009-01-08 12:03:27
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

  • 4. Data: 2009-01-08 13:44:00
    Od: tasia <t...@m...net>

    Jacek Zapala pisze:

    > Znaczy zmieniasz operatora?
    > A na kogo? Bo wiesz, TP nie jest jedynym dostawcą, który korzysta z tego
    > mechanizmu.
    Tak jeszcze NASK - i też testowo!

    > I mam nadzieję, że będzie ich więcej.
    A ja nie mam takiej nadziei a kolega zakochany w TP - proszę bardzo ale
    na siłę nie ma co imputować poglądów naszego powszechnego operatora,
    który świadczy powszechny chłam pod przykrywką wspaniałej i taniej
    usługi na naszym garbie.

    PK

  • 5. Data: 2009-01-08 15:49:50
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    tasia <t...@m...net> wrote:
    > Tak jeszcze NASK - i też testowo!

    Testy dawno się skończyły. BH w NASKu działa od prawie roku (aczkolwiek
    nie jest tożsamy z BH w &tp - inne źródła).

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 6. Data: 2009-01-08 19:55:46
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ p...@i...pl ] ...

    : Testy dawno si? sko?czy?y. BH w NASKu dzia?a od prawie roku (aczkolwiek
    : nie jest to?samy z BH w &tp - inne ?ród?a).

    nb. też klientów nikt nie poinformował o wdrożeniu. to by tłumaczyło
    przypadki kiedy routing pojawia się po napisaniu maila na operator@...
    a ja głupi myślałem, że tam zwyczajnie ktoś filtrów nie aktualizuje.

    --
    :|[ kondi.net ]|:::::::::::::::::::::::::::::::::::|[ 2:480/1...@f...org ]|:

  • 7. Data: 2009-01-10 14:00:49
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    konrad rzentarzewski <k...@r...net> wrote:
> [...]
    > przypadki kiedy routing pojawia się po napisaniu maila na operator@...
    > a ja głupi myślałem, że tam zwyczajnie ktoś filtrów nie aktualizuje.

    Ponieważ jestem bezpośrednio odpowiedzialny za nasz BH, to mogę
    autorytatywnie stwierdzić, że operatorzy zwrócili się do mnie przez ten
    prawie rok... RAZ. I maszyna trafiła na whitelistę, bo co prawda działał
    na niej C&C, ale były też normalne usługi, a tak się złożyło, że to był
    shared hosting. Zresztą od tamtego czasu do BH nie trafiają maszyny, co
    do których istnieje chociażby podejrzenie, że mogą mieć "legalne" usługi
    (w tej chwili mamy takich.. dwie, na liście ponad 500).

    Z tym, że nasi klienci to zupełnie inna bajka niż &tp. U nas zdecydowana
    większość maszyn generujących ruch ma jakiegoś sprawnie (mniej czy bardziej)
    działającego administratora, w &tp jest dokładnie odwrotnie. My żeby być
    skuteczni możemy sobie pozwolić na nieagresywną politykę blokowania, &tp
    dokładnie odwrotnie.

    I korzystając z okazji chciałbym jeszcze powiedzieć, że wielu
    tu piszących jest bardzo nie fair. Momentami trąci to hipokryzją. "TEPSA nic
    nie robi - źle", "TEPSA zabrała się konkretnie do roboty - źle". Ignorowanie
    oczywistych pozytywów - które widać na wykresach/statystykach _każdej_
    większej organizacji zajmującej się spamem - jest nie fair. O statystykach
    firm typu ARBOR nie wspominam, bo do nich ma tu dostęp tylko garstka.

    Czy tu wszyscy się zatrudnili w grafice komputerowej, że zauważyli tylko
    zniknięcie jednej z maszyn w gimp.org, a nie zauważyli że im spadł load
    na maszynach odspamiających (o tym, że gdy maszyna z gimp.org wróciła
    odbiło się to bez echa nie wspominam).

    Pitolenie o cenzurze, uprawiane przez młodych gniewnych ;-) urodzonych
    po 1989, rozpoczynających swoją karierę od 020/SDI/Neo pozwolę sobie
    zostawić bez komentarza. Podobnie teksty w stylu "TEPSa ma mozliwości
    techniczne dowolnie filtrować wszystko i wszędzie" padające ze strony
    ludzi, któych znam (sieciowo) od lat i których uważałem za w miarę
    rozsądnych (proponuję zaproponować uzasadnioną ekonomicznie architekturę,
    która będzie w stanie filtrować skutecznie ruch jaki ma &tp - nie
    zapominając, że jest to jedna z większych sieci w Europie).

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 8. Data: 2009-01-10 15:23:24
    Od: ru <t...@g...com>

    On Jan 10, 3:00 pm, Tomasz Piłat <p...@i...pl> wrote:
    Miałem coś więcej się wtrącić, ale z racji iż niedawno wstałem (;->),
    może lepiej nie będę robił nic, z czego później miałbym się
    tłumaczyć. ;->

    Natomiast:
    > Pitolenie o cenzurze, uprawiane przez młodych gniewnych ;-) urodzonych
    > po 1989, rozpoczynających swoją karierę od 020/SDI/Neo pozwolę sobie
    > zostawić bez komentarza.
    Wydaje mi się, że nikt nie stwierdził, że TPSA wprowadziła cenzurę, a
    jedynie, iż taka "usługa" daje tę możliwość. Ot, chodzi o to, że
    WielkiBrat(tm) zyskał nowe narzędzie, czy coś podobnego. Zresztą - w
    dobie, gdy przechodzą jakieś magiczne ustawy o legalnych (bez nakazu)
    włamach przez policję do komputerów prywatnych, albo ustawy w praktyce
    delegalizujące Internet w Polsce (polecam czytać czasem
    prawo.vagla.pl, jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji się zapoznać) -
    niepokój jest choć trochę uzasadniony. ;-)
    Ale to chyba dyskusja zdecydowanie nie na polip jest.

    Pozdrawiam,
    --
    ru

  • 9. Data: 2009-01-10 16:06:11
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    ru <t...@g...com> wrote:
    > Wydaje mi się, że nikt nie stwierdził, że TPSA wprowadziła cenzurę,

    To ja chyba inny polip czytam. :)

    > a jedynie, iż taka "usługa" daje tę możliwość.

    BGP blackholing z jakim mamy tu do czynienia filtruje tylko jedno -
    docelowy adres IP. Są niszowo zaimplementowanie pomysły by filtrować
    IP:port. I to wszystko czym na razie dysponujemy. To się pewnie zmieni,
    ale jak na razie nasza wyobraźnia jest ograniczona tym, co potrafi wydajnie
    (i cenowo rozsądnie) robić krzem. Z pustego to nawet &tp - z całym swoim potencjałem
    - nie naleje.

    > Ot, chodzi o to, że WielkiBrat(tm) zyskał nowe narzędzie, czy coś podobnego.

    Czyli jakie? Podsłuchiwanie ruchu, którego nie ma?

    Chyba, że ja jakoś inaczej postrzegam Wielkiego Brata...

> [...]
    > prawo.vagla.pl, jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji się zapoznać) -
    > niepokój jest choć trochę uzasadniony. ;-)

    E tam. Vaglę znam osobiście i bardzo lubię. Ale ostatnio po prostu opowiada
    głupoty. Ja rozumiem, że jak się ma poczytnego bloga, to trzeba pisać
    często. Ale wypadałoby jednak zasięgnąć opinii "drugiej" strony. Tej
    technicznej, która z tym wszystkim ma codziennie do czynienia.

    > Ale to chyba dyskusja zdecydowanie nie na polip jest.

    Zdecydowanie. :)

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 10. Data: 2009-01-10 16:24:25
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 10.01.2009, Tomasz Piłat <p...@i...pl> wroted:

    Z jakichś powodów nie widzę poprzedniego postu puszczonego przez Google
    Groups, więc odpowiem pośrednio:

    Może nie przesadzajmy z tą koncentracją na narzędziach - kto jak kto, ale
    fachowcy od sieci powinni być świadomi tego, że narzędzia są moralnie
    neutralne. Mogą służyć rozpoznaniu przed zaatakowaniem sieci, mogą służyć
    lepszemu jej zabezpieczeniu. Chirurg otwierający powłoki brzuszne w zasadzie
    robi to samo, co bandyta w ciemnej ulicy, prawda? To jest powód do
    zwalczania bandytów, nie zakazu produkcji skalpeli. Jeśli &tp jutro zacznie
    blokować ruch do torrentów, to będzie powód do interwencji, niezależnie od
    tego jakie narzędzie zostanie użyte. To intencja i efekt stanowią o tym
    co się czyni, nie narzędzie.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing